Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

I huttetuenes land

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-08-09, 19:25   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I huttetuenes land

Spike Jonze har filmatisert "I huttetuenes land", noen som husker den? Det er en bok med fantastiske tegninger som jeg husker veldig godt fra jeg var liten. Jeg lurer veldig på hvordan filmen blir, siden boka handler om en ganske snurt, liten unge.


(Kilde: youtube.com)


Jeg hadde også "In the night kitchen", som jeg har prøvd å finne til Glitterbarnet på grunn av de fantastiske tegningene.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-09, 19:33   #2
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: I huttetuenes land

Det blir også interessant å se hvordan de kan få en nokså liten billedbok til å bli en hel film. Men det er jo ikke sikkert det er noe problem.

(Jeg så Del lille muldvarpen som ville vite hvem som hadde bæsjet på hodet hans på teater, og det funket jo, selv om boka er veldig kort.)

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-09, 19:56   #3
Cielo
Superduperaktiv
 
Cielo sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 685
Cielo er populærCielo er populærCielo er populærCielo er populær
Standard

Sv: I huttetuenes land

Åh, jeg elsker boken og tegningene. Har funnet små plakater med illustrasjonene som Tassen har på veggen på rommet sitt.

"In the night kitchen" har jeg ikke hørt om, den må jeg prøve å finne!

__________________
Cielo & Tassen, f.05. og Lille Bolla, f.08.
Cielo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-09, 20:39   #4
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: I huttetuenes land

Ja, den husker jeg! Det er om han gutten som må gå til sengs uten kveldsmat, og så blir rommet hans gradvis til et fantasiland med monstre, ja? Så spennende med filmatisering, da!

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-09, 21:12   #5
Aiza
Går videre
 
Aiza sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 664
Blogginnlegg: 15
Aiza er populærAiza er populærAiza er populærAiza er populærAiza er populær
Standard

Sv: I huttetuenes land

jeg er spent jeg også, alltid gøy med barnefilmer som hele familien kan kose seg sammen med.

__________________
Jente 01, Gutt 08 og jente nov 09
Aiza er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-09, 22:00   #6
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: I huttetuenes land

Den boka er fantastisk!! Elsket den villt, og syntes den var ganske så skummel, da jeg var lita.

Ante ikke at den har blitt film, blir spennende å se hvordan det endelige resultatet blir!

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-09, 18:26   #7
Karima
I tropene
 
Karima sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 2.497
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Sv: I huttetuenes land

Max!

Storebror fikk den til jul for noen år siden, og jeg var like ellevill over gjensynet som han var over det nye bekjentskapet. Han er nå inne i en periode der den er for skummel, så det spørs om vi må vente litt med filmen.

__________________
Lillesøster mai-08
Storebror feb-05
Karima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 13:45   #8
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: I huttetuenes land

Malin så denne filmen forrige helg, og ELSKET den. Hun hulket som en unge da den var slutt, for den var så trist og så fin på en gang.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 14:42   #9
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: I huttetuenes land

Ja, jeg så nettopp denne med åtteåringen og hun var også veldig beveget av den, og den fikk henne også til å gråte en hel del. Filmen var ren estetisk nytelse, og jeg følte at stemningen i boken var tatt godt vare på. Alt i alt en veldig fin opplevelse!

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 17:59   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I huttetuenes land

Er det vanlig at småbarn gråter i triste filmer? Jeg har visst ei robot-jente, hun viser aldri annet enn spenning overfor noen som helst filmer. Jeg er jo svært følsom selv og gråter for alt, men jenta mi viser verken frykt eller tristhet i noen som helst filmer og har aldri gjort det. Ser ikke for meg henne sitte og gråte i en film overhodet.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 18:08   #11
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I huttetuenes land

Ungene mine reagerer aldri på noe i filmer. Ikke på at noe er skummelt eller trist, i alle fall. De ler til nød hvis noe er morsomt. Men jeg er litt av samme ulla. Jeg har grått på kino maks. to ganger, tror jeg. :kald fisk:

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 18:33   #12
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: I huttetuenes land

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Er det vanlig at småbarn gråter i triste filmer? Jeg har visst ei robot-jente, hun viser aldri annet enn spenning overfor noen som helst filmer. Jeg er jo svært følsom selv og gråter for alt, men jenta mi viser verken frykt eller tristhet i noen som helst filmer og har aldri gjort det. Ser ikke for meg henne sitte og gråte i en film overhodet.

Malin har heller aldri grått av en film før. Hun synes ting er morsomt og spennende, og ler seg skakk av home alone-filmene. Men denne hulket hun av. Ikke mens hun så, men etterpå. Da filmen var slutt kom hun bort til meg og så trist ut, så jeg spurte om noe var i veien. Da løsnet det, og flodbølgen kom. Det var visst både trist og fint, og det ble så mye følelser at det rett og slett flommet over for vesla.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 18:34   #13
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: I huttetuenes land

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Malin har heller aldri grått av en film før. Hun synes ting er morsomt og spennende, og ler seg skakk av home alone-filmene. Men denne hulket hun av. Ikke mens hun så, men etterpå. Da filmen var slutt kom hun bort til meg og så trist ut, så jeg spurte om noe var i veien. Da løsnet det, og flodbølgen kom. Det var visst både trist og fint, og det ble så mye følelser at det rett og slett flommet over for vesla.

Ja, omtrent slik er det her og. Hun gråter sjelden av filmer, men denne rørte virkelig ved noe i henne.

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 18:53   #14
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: I huttetuenes land

Jeg så denne på kino sammen med Ungen da den kom. Det var faktisk første gang jeg opplevde at han gråt av en film. Jeg hulket jo som en forvokst baby, selvsagt. Og spesielt da jeg oppdaget at Ungen også gråt. Himmel, så nydelig den filmen var.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 20:10   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I huttetuenes land

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Malin har heller aldri grått av en film før. Hun synes ting er morsomt og spennende, og ler seg skakk av home alone-filmene. Men denne hulket hun av. Ikke mens hun så, men etterpå. Da filmen var slutt kom hun bort til meg og så trist ut, så jeg spurte om noe var i veien. Da løsnet det, og flodbølgen kom. Det var visst både trist og fint, og det ble så mye følelser at det rett og slett flommet over for vesla.


Uææ, kan jeg se den selv da, uten å bruke et halvt kg Kleenex?

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 11:47   #16
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I huttetuenes land

Vi så denne i går. Ingen av oss har noe forhold til boka, men filmen hadde en veldig spesiell og rar stemning, og alle her likte den. Max er akkurat like gammel som gutten min, men en veldig annerledes type.

Men en ting vi alle lurte på - hvor kommer navnet "huttetuene" fra? Heter boka det på norsk? I filmen kom det ikke fram noen sånn betegnelse på figurene, så den ble liksom stående i tittelen helt for seg selv uten noen sammenheng.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 11:57   #17
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I huttetuenes land

Ja, den norske boken er oversatt av Inger Hagerup, og den heter i Huttetuenes land. Filmen står for neg som en av de beste jeg har sett. Ikke bare beste barnefilm.

Vi så den på kino, og jeg gråt veldig. Barnet gråt ikke, men han var veldig begeistret for filmen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 13:03   #18
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: I huttetuenes land

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, den norske boken er oversatt av Inger Hagerup, og den heter i Huttetuenes land. Filmen står for neg som en av de beste jeg har sett. Ikke bare beste barnefilm.

Vi så den på kino, og jeg gråt veldig. Barnet gråt ikke, men han var veldig begeistret for filmen.

Jeg er veldig enig med deg. Jeg får enda frysninger bare jeg tenker på den og er så glad jeg fikk sett den på kino.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 10:38   #19
Smurfine79
Carpe Diem!
 
Smurfine79 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Innlegg: 3.435
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: I huttetuenes land

Kjøpte den i sommer, så den for første gang forrige helg. Minstemann virkelig digger denne, å vil gjerne se den igjen og igjen og igjen. Fin film.

__________________
Carpe Diem
Jeg er perfekt, bortsett fra at jeg er meg selv!
Gutter 02 & 07
Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no