Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Sjokoladefondant og former?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-12-06, 21:46   #1
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sjokoladefondant og former?

Hei

Lurer på hva dere tror om sjokoladefondant og creme brule former?.
Kan jeg bruke disse?, er jo små former men er kanskje for store?.
De er 7,5 cm i diamenter, 3-4 cm høye. Og blir det bra å steke i disse?

Lurte på å lage sjokoladefondant nyttårsaften men har aldri laget det og ettersom jeg har lest kunne det være litt vanskelig å få de ut av formene så tenkte jeg kunne servere i formene kanskje???

Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 22:13   #2
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sjokoladefondant og former?

Jeg har laget sjokoladefondant i store muffinsformer av papir. Gikk kjempefint For sikkerhetskyld kan du ev. spraye med formfett og strø formen først. Da er det jo bombesikkert
Lykke til!

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 22:23   #3
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sjokoladefondant og former?

Opprinnelig lagt inn av Ladybug, her.

Jeg har laget sjokoladefondant i store muffinsformer av papir. Gikk kjempefint For sikkerhetskyld kan du ev. spraye med formfett og strø formen først. Da er det jo bombesikkert
Lykke til!

Ja tror det blir det
Leste om noen som ikke fikk skorpe under liksom så de bare fløt utover når de skulle ta de ut men satse på det går fint

Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 22:33   #4
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sjokoladefondant og former?

Opprinnelig lagt inn av Zip, her.

Leste om noen som ikke fikk skorpe under liksom så de bare fløt utover når de skulle ta de ut men satse på det går fint

Da er de ikke stekt godt nok.

Jeg pleier å bruke sånne store teflon (?) muffinsbrett. Altså harde brett med plass til 12 muffins. Uten papirformer i. De sklir rett ut av formene - og ser mye mer elegante ut uten formen på fatet! Og de smaker lekkert med bringebær i en eller annen form (frossen, som saus e.l) .

Lykke til.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 22:38   #5
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sjokoladefondant og former?

Brukte både store og små muffinsformer i papir
Gikk supert

Skal ha det på nyttårsaften ved siden av is
Namnam, vi gikk helt berserke her sist jeg lagde det, mann og barn spiste som bare det

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 23:05   #6
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjokoladefondant og former?

Creme Brullee lager jeg i små keramikkformer fra IKEA, mens jeg lager fondant i store papirformer.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 23:09   #7
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sjokoladefondant og former?

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Brukte både store og små muffinsformer i papir
Gikk supert

Skal ha det på nyttårsaften ved siden av is
Namnam, vi gikk helt berserke her sist jeg lagde det, mann og barn spiste som bare det

Gleder meg

Tror jeg bare får tak i små muffinsformer (normale), hvor mye fyller jeg i?.

Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 23:11   #8
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sjokoladefondant og former?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Creme Brullee lager jeg i små keramikkformer fra IKEA, mens jeg lager fondant i store papirformer.

Hmm, må nok på store papirformer jakt i morgen. Men er redd for at jeg ikke får tak i det her..... Må til nabokommunen antagelig og hadde ikke planer om det nå men..

Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-06, 09:16   #9
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sjokoladefondant og former?

Jeg fylte de litt over halvfulle jeg

Dette er skikkelig megasnadder
Gleder meg til desserten imorgen

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no