|
Kasias krimskrams Lenker, tester, vitser og andre kuriositeter |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Permakulturell
|
![]() Noe å tenke påMannen fikk denne på mail i dag, og har sjekket at det stemmer. Det fikk i alle fall meg til å tenke litt ...
![]() |
#2 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Noe å tenke påInteressant! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Noe å tenke påInteressant historie, også fra et kunstteoretisk standpunkt. Man definerer ofte kunst utifra kontekst,og hvis ingen skjønner at det er kunst, så kan det heller ikke kalles det. Mener noen teoretikere, i allefall.
![]() |
#8 |
Permakulturell
|
![]() Sv: Noe å tenke påHer er artikkelen som Washington Post skrev. Den inkluderer en videosnutt av hendelsen. Jeg har ikke lest den selv, ennå, men skal med det første.
![]() |
#10 |
audio, video, disco
![]() Sv: Noe å tenke påMen ungene oppfattet at dette var "hørbart"? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Noe å tenke påKanskje FRP har rett. Hva skal vi med kunst og kultur i grunn? |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Noe å tenke på
Men hvis man ikke er særlig begeistret for den type musikk, hvorfor skal man da stoppe opp og lytte? Det at man rusher videre kan jo bare bety at man ikke liker spillingen, så man trenger ikke å relatere det til stress og what not? |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
audio, video, disco
Joda. Og skal man rekke jobben, da stopper man vel neppe, uansett om man liker den type musikk eller ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Tøff
|
![]() Sv: Noe å tenke påJeg har kommet for sent på jobb tre ganger fordi jeg var pukka nødt til å stoppe og høre på musikk to ganger og se på en maler en annen gang. Hadde ikke gått bra i min nåværende jobb, men det hadde faktisk irritert meg å ikke ha tid til å stoppe for slikt.
![]() |
#18 |
Glamorøs
|
Jepp. I tillegg så spiller selvsagt inn faktorer som at dette var en t-banestasjon, hvor folk som regel er på vei et sted og ikke har tid til å stoppe selv om de syns det er fint, og at barn ikke nødvendigvis har de samme kriteriene for "kvalitet" som voksne. Så jeg tror ikke man nødvendigvis skal trekke en for stor linje til at vi voksne ikke er åpne lenger, og barn har evnen til å se stor kunst, jeg tror det heller er fordi de er mer nysgjerrige og syns ganske generelt at musikk er fint. Også kommer selvsagt Skremmerns poeng om smak. De som betaler dyre dommer for å se fiolinisten i konserthuset er ikke nødvendigvis de samme som haster forbi ham på t-banen, og liker man ikke den type musikk er det enda mindre sjans for at man stopper opp.
Sist redigert av Tallulah : 11-08-09 kl 09:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Ringskrømt
|
Vel, hadde Metallica stått linet opp på samme sted og spilt hadde jeg nok stoppet. Sen til jobben eller ei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Noe å tenke påGrunnen til at jeg løper forbi sånne t-bane-"musikere" er at de som regel spiller skjærende falskt eller hakkete eller feil. Hadde det vært pent, ville jeg ha stoppet tror jeg. Jeg er ganske sikker faktisk.
![]() |
|
|