|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Flere spørsmål om OsloPå lørdag reiser jeg og storesøster til Oslo for å se hovedstaden, bo på hotell og se Mamma Mia musikalen. Som tidligere nevnt er jeg veldig ukjent.
|
|
|
#2 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
Sv: Flere spørsmål om OsloIdiotisk vil jeg ikke påstå at det er, men nedre Karl Johan og en del sidegater kan bli litt støyende utpå en lørdagskveld, antagelig i slik grad at det oppleves ubehagelig av en åtteåring (men da tror jeg uansett vi er forbi åtteåringens leggetid). Ellers er det stort sett ikke å anbefale med rusletur langs nedre del av Akerselva på de tider, men hva skal man nå der. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Flere spørsmål om OsloFridays på Karl Johan/Klingenberg kino/Aker Brygge er barnevennlig ihvertfall.
|
|
|
#4 |
|
Glamorøs
|
Sv: Flere spørsmål om Oslo
Nå blir det ikke mørkt i Oslo før ganske sent da. Hvor sent tenker du? Er det etter forestillingen, eller sightseeing? Etter forestillingen og ned til hotellet er ikke noe problem, men Karl Johan, særlig nederst, Rosenkrantzgate og området rundt Oslo S ville jeg ikke vaset rundt på natterstid med et lite barn. Ikke at det nødvendigvis er spesielt farlig, men fordi det kan være mye bråk og dritings mennesker. På lørdag vil dere også oppleve en folkevandring ned til sentrum av alle som har vært på Øyafestivalen, det er slett ikke skummelt, bare masse mennesker.
|
|
|
#5 |
|
|
Sv: Flere spørsmål om OsloDe som kommer vasende etter Øya kommer vel stort sett en stund etter at forestillingen er ferdig, tror jeg? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Glamorøs
|
Ja, det kan godt hende. De kommer vel nedover i 23.30-tiden. Jeg tenkte at hvis de hadde hotell ved Oslo S (Hotel Opera?) så vil de jo kunne høre litt synging og hoiing.
|
|
|
#8 |
|
flisespikker
|
Jeg ville foreslått å ta t-banen til Tøyen for å besøke Botanisk hage og de naturhistoriske museene, siden jeg har latt meg fortelle at mange utenbys barn synes t-baneturen i seg selv er spennende og eksotisk.
|
![]() |
|
|