Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Skjult ID

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-08-09, 08:16   #1
IdaM
Aktiv

Medlem siden: Feb 2008
IdaM har et hav av muligheter foran seg
Standard

Skjult ID

Har den siste tiden mottatt flere anrop fra skjult ID. Vedkommende ringer stort sett på nattestid eller når jeg er opptatt. Nå begynner jeg å bli lei! I natt har tlf ringt to ganger. Siste gang kl 2 hvorpå jeg endte opp med å stå og se på tlf til den sluttet å ringe. Jeg som har vært så irritert fordi jeg aldri har vært i nærheten av tlf når den har ringt. Hva gjør man egentlig med sånt noe, eller finnes det egentlig noe å gjøre?

Gammel 13-08-09, 08:41   #2
Garbella
Til tider hjulbeint

Garbella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skjult ID

Man tar telefonen, brøler det høyeste man kan inn i den og legger på.

:erfart at det fungerer:

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-09, 08:57   #3
IdaM
Aktiv

Standard

Skjønner ikke hvorfor jeg ikke tok den i natt! Sjokk kanskje?! Jeg var våken, i nærheten av telefonen OG denne idioten ringte faktisk...

Gammel 13-08-09, 09:35   #4
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Er det noen i andre enden når du tar av røret? Hvis ikke kan det være en faks som sender ut massereklame. Det er ikke alltid de piper når de ikke får svar av en annen faks. Vi var plaget av det. Av alle ting var det en helsekostforretning i Trøndelag som hadde lagt inn feil telefonnummer.

Telenor gir deg ikke innsyn i skjult ID, du må politianmelde det og så får politiet informasjonen. For at samtalene skal kunne finnes igjen i systemet må du ta av røret når det ringer, og notere ned tidspunkt.

Gammel 13-08-09, 14:23   #5
IdaM
Aktiv

Standard

Har ikke hatt mulighet til å svare andre ganger enn i natt, så jeg aner virkelig ikke om det er noen andre der. Bare utrolig irriterende når det ringer midt på natten. Risikerer jo å vekke hele huset, så jeg har begynt å sette telefonen på lydløs når jeg legger meg. Litt dumt hvis det skulle være noen som virkelig har behov for å få tak i meg. Mest irritert bare. Aaarrrg!

Gammel 13-08-09, 16:19   #6
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det kan jo være noen i et annet land som klusser med retningsnummer og som da tilfeldigvis havner på ditt nummer? Bare ta den og hør hva det er. Kan jo være helt uskyldig Men er det ikke uskyldig, så skrik så høyt du kan til den andre enden

Gammel 13-08-09, 17:14   #7
IdaM
Aktiv

Standard

Kan vel garantere for at jeg blir litt høyrøstet hvis det ikke er uskyldig ja... :P

Gammel 13-08-09, 17:25   #8
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Telenor gir deg ikke innsyn i skjult ID, du må politianmelde det og så får politiet informasjonen.

Og kommer du til politiet for å anmelde, vil de høyst sannsynlig bare se dumt på deg og be deg glemme hele greia. Jeg var en stund plaget av en fyr, selvsagt fra skjult nummer, som ringte meg med jevne mellomrom for å fortelle meg hvor deilig jeg var og hvor lyst han hadde på meg.

Han ringte selvsagt til fasttelefonen, den har ikke nummervisning, så jeg måtte jo ta telefonen i tilfelle det var noen jeg ville prate med. Prøvde jeg å sjekke "hvem ringer" i ettertid, fikk jeg beskjed om at det var hemmelig nummer.

Jeg ble dritlei til slutt, og bestemte meg for å anmelde forholdet for å få nummeret, slik at jeg kunne finne ut av hvem vedkommende var. Politiet sa rett ut at de ikke ville ta i mot en slik anmeldelse, fordi den kom til å bli henlagt umiddelbart - så da var jeg like langt.

Vel - det ga seg av seg sjøl. Siste gangen han ringte, sto jeg høygravid som juling, i en morgenkåpe som hadde fått "vaktmesteren" til å tisse på seg av misunnelse, og med håret til alle kanter. Jeg så alt annet enn lekker ut. Da mannen så begynte å legge ut om hvor fin jeg var og at han hadde så lyst på meg, ja så klarte jeg ikke holde meg lenger. Jeg lo så tårene trilla, sa "tullebukk" og la på.

Siden har jeg altså ikke hørt fra ham.

Gammel 13-08-09, 17:27   #9
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Og kommer du til politiet for å anmelde, vil de høyst sannsynlig bare se dumt på deg og be deg glemme hele greia.

Politiet må nemlig betale telefonselskapet for opplysningene. Det gjør de helst ikke, selv om anmeldelsen resulterer i både tiltale og dom.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-09, 19:55   #10
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Kjedelig med slike telefoner. Mannen min fikk en del av dem i en periode. -Elever av ham som skulle ha det moro. Han endte med å sperre telefonen for oppringninger fra sjult nummer.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-09, 20:23   #11
IdaM
Aktiv

Standard

Jeg får vel bare vente og se tenker jeg... Kan jo si det sånn at telefonen skal være med meg til alle døgnets tider heretter. Har vært rolig noen uker også nå før det begynte på igjen, så forhåpentligvis gir det seg vel... Hvis ikke skal jeg lese en lekse som får vedkommende til å slutte med dette for evig tid

Gammel 13-08-09, 20:38   #12
Flo
Aktiv

Flo sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Flo er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Jeg lo så tårene trilla, sa "tullebukk" og la på.

Siden har jeg altså ikke hørt fra ham.

Knallbra eksempel på at det enkle ofte er det beste. Morsomt!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:55.