|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Har fått viljen sin
|
![]() Hvordan får jeg ruccula til å holde seg noen dager?Når vi bruker ruccula syns jeg alltid det blir mye igjen - og det som blir igjen holder seg knappe to dager i kjøleskap før de blir slimete og ekle. Finnes det en måte å få ruccula til å holde seg lenger på? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvordan får jeg ruccula til å holde seg noen dager?Tupperwares Crisper Selett er det eneste jeg har greid det med. (Det er en tett, rund "boks" med rist i bunn.) Det fins sikkert andre greier med samme prinsipp som fungerer like bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Hvordan får jeg ruccula til å holde seg noen dager?Jeg har også sånn tuppeware greie, men bruker den ikke da
![]() |
#4 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan får jeg ruccula til å holde seg noen dager?All salat, sikkert også ruccola, holder seg frisk og sprø dersom man skyller den i kaldt vann og legger den i en tett pose i kjøleskapet. Ruccola synes jeg er den typen salat som holder seg best. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Hvordan får jeg ruccula til å holde seg noen dager?Men synes liksom det er forskjell på isbergsalat (den ER jo sprø) og ruccola? (som er slapp i utgangspunktet?)
![]() |
#6 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan får jeg ruccula til å holde seg noen dager?Ja, og det er stor forskjell på ruccola også. Noen ganger er det mye dårlig ruccola i en pakke. Men du har rett, ruccola er vel ikke så sprø som mange andre salattyper, men generelt synes jeg det er den som holder seg best. Ruccola er vel ikke egentlig salat pr definisjon heller, da. Eller tar jeg feil der? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Hvordan får jeg ruccula til å holde seg noen dager?Vet ikke?
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvordan får jeg ruccula til å holde seg noen dager?
Jeg bruker den TW greia til omtrent alt som er grønt eller minner om salat. :enkel: Jeg vasker og slynger det først, og så oppi boksen sin. Er det store mengder (f.eks spinat) lar jeg det bare ligge i salatslynga for der holder det seg godt. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|