|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Min andreklassejente vil ha hel høstdress ...Og jeg lurer på hvor mange 2.klassinger som skal det? Jeg er så teit at jeg bekymrer meg for at noen skal si til henne at det er barnslig...
|
|
|
#2 |
|
maler
|
Sv: Min 2. klasse jente vil ha hel høstdress ...Snakker du da om den dressen de skal ha gjennom vinteren? Hos oss har de fleste det i 1. og 2. klasse, endel også i 3..
|
|
|
#3 |
|
♥
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Min 2. klasse jente vil ha hel høstdress ...Poden fikk ny i vår. Han ønsket seg heldress selv og fikk det. Han skal opp i 2. klasse. Mange 1. og 2. klassinger har heldress enda her. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Pen. Så det så.
Sv: Min 2. klasse jente vil ha hel høstdress ...Jeg snakker iallefall om en høstdress til å leke ute i. Mulig hun burde bare få det, og så vurderer vi etterpå om hun skal ha dress i vinter også.
|
|
|
#5 |
|
♥
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Min 2. klasse jente vil ha hel høstdress ...Ja de er lettere å ta på enn en todelt. Får se til vinteren igjen om han heller ønsker todelt. Han har boblebukse også, men liker best heldressen. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Min 2. klasse jente vil ha hel høstdress ...Jeg tror det er vanlig med heldress blant 2. klassingene, i alle fall på vår skole. Det var mange med hel dress da snuppa mi gikk i 2. i fjor. Hvis høstdressen hennes passer ennå kommer hun nok til å bruke den også nå som hun begynner i 3. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
I farta!!
|
Sv: Min 2. klasse jente vil ha hel høstdress ...Her har me aldri brukt haustdress. Dei brukar olabukse og softshell jakke til vanleg og har gummibukse hengande hvis det trengs.
|
|
|
#9 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Min 2. klasse jente vil ha hel høstdress ...Det som gikk opp for meg er at dette ikke bare er forskjellig fra sted til sted, men skole til skole. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Pen. Så det så.
Sv: Min 2. klasse jente vil ha hel høstdress ...
Ja, eller vårdress da. Vi bruker disse tynne dressene på vår og høst og vinterdresser midt i mørketida.
|
|
|
#11 |
|
--
|
Sv: Min 2. klasse jente vil ha hel høstdress ...Her hadde storebror (2002 modell) en HH tynn dress i fjor vår, og plutselig en dag ville han ikke ha på seg dress. Mulig noen hadde kommet med en kommentar, for etter det ville han bare ha på seg bukse og jakke. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Min 2. klasse jente vil ha hel høstdress ...Jeg fikk se noen bilder av en 2. klasse på tur, og der hadde flertallet hel dress.
|
|
|
|
#13 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Min 2. klasse jente vil ha hel høstdress ......ser for meg at en 2.klassing gjerne velger bare jakke om den har todelt...
|
|
|
#14 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Min 2. klasse jente vil ha hel høstdress ...Mine unger har også hele dresser. Nå vet jeg ikke om jeg får tak i til storesøster i år, men hun har da en Reimadress i str. 10 år som hun helt sikkert kommer til å bruke til vinteren. Hva er feil med å unngå glipper og kalde partier rundt magen liksom?
|
|
|
#15 |
|
pretty ballerina
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Sv: Min 2. klasse jente vil ha hel høstdress ...De fleste hadde hel dress i podens klasse i fjor, poden ønsker seg hel dress i år også han. (3.klasse) Har ikke hørt noe om erting pga. det.
|
|
|
#16 |
|
From Gokk With Love
Hvor: Alta
![]() ![]() ![]() |
Sv: Min 2. klasse jente vil ha hel høstdress ...MIn 2-klassing ville ikke ha hel høstdress nå, men til vinteren skal hun bruke heldress.
|
|
|
#17 |
|
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Min 2. klasse jente vil ha hel høstdress ...Mine 2. klassinger har heldress (Reimatec) fra i fjor og jeg har ikke tenkt å gi dem mulighet til å velge todelt så lenge den passer.
|
|
|
|
#18 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Sv: Min 2. klasse jente vil ha hel høstdress ...
Absolutt ingenting.
|
|
|
|
#19 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Min 2. klasse jente vil ha hel høstdress ...Min fikk det, og så gikk det to sekunder og så ville hun ikke bruke det fordi det var barnslig... alle de andre hadde todelte greier og "ikke barnehageutstyr".
|
|
|
|
#20 |
|
flisespikker
|
Sv: Min 2. klasse jente vil ha hel høstdress ...Høst- og vårdress har vi ikke pleid å ha, men Poden fikk ny vinterdress sist vinter (etter eget ønske, han ville absolutt ha hel dress, det er jo også mye enklere), og jeg kan ikke tenke meg annet enn at han skal bruke den til vinteren også. Nå tror jeg det er forskjell mellom skoler, og stor forskjell på unger også (gutter er ofte mindre opptatt av klær enn jenter, og Poden vår er mindre interessert enn mange andre gutter), men siden du nå spør, så er han ett eksempel på 2. klassing som skal ha dress.
|
![]() |
|
|