Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Vis meg et fint spisebord

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-08-09, 21:20   #1
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Vis meg et fint spisebord

Eller flere. Vi har mulighet til å ha et med størrelse på, men ikke så stor plass at jeg vil ha plass til ti stykker på daglig basis. Er dermed ute etter et som kan slås ut og ha plass til ti. Gjerne med to plater/klaffer slik at vi kan variere størrelsen.

Farge? Form? Pris? Tilhørende stoler? Inspirer meg!

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 21:26   #2
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg et fint spisebord



Jeg har sett på dette bordet, med stolene på bildet under. Jeg må bare vente til jeg vinner i Lotto. When is that? Begge deler fra Living. Bordet koster 4000,- og stolene 800,- tror jeg. Ikke kjempedyrt, men for dyrt likevel.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 21:28   #3
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vis meg et fint spisebord

Jeg ser at mange kjøper "umatchende" stoler til bordet. Altså i andre materialer. Er det noen som har argumenter for- eller imot?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 21:32   #4
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg et fint spisebord

Nå kom jeg bare på den vanvittige deilige følelsen det var da vi flyttet til den forige leiligheten og fikk plass til spisebordet som rommet 10-12 personer.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 21:33   #5
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vis meg et fint spisebord

Vårt ligner det øverste, altså matchende stoler og bord. Grunnen er at vi ville ha litt ren stil på møbler i vår lille stue. Hadde jeg hatt større plass kunne jeg vurdert å blande litt. Synes et litt tungt bord med enkle lette stoler (litt slik dere hadde til visning) er kult.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 21:35   #6
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vis meg et fint spisebord

Har dere et uten klaffer, Heiko? Som er stort hele tiden? Jeg ser for meg at det er bortkastet plass all den tid vi ikke har så mange gjester hver uke/måned?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 21:36   #7
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vis meg et fint spisebord

Vi har ett bord nesten likt det første der, med "syver-stoler" i eikefiner til.
Spisestuen ble mye lettere og mindre ruvende i den lille stuen vår etter vi fikk de stolene! Også ser det stilig ut syns jeg da.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 21:38   #8
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg et fint spisebord

Vi var da å sjekket ut all verdens kule (og dyre) spisebord, men på grunn av lang leveringstid endte vi opp med Norden fra Ikea. Jeg angrer ikke, faktisk. Det er slett ikke spesielt pent, ganske bondsk, men det kostet svært lite og har fått rellativ hard medfart av husets små frøkener. Det tåler mye og kostet så lite at når ungene er litt større skal det byttes ut i noe litt mer stilfult. Det skal da få ny jobb som bord ute på terassen.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 21:38   #9
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg et fint spisebord

Det er en klaffe i det Mei.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 21:42   #10
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg et fint spisebord

Vi har stor stue, og da synes jeg den "tåler" umatchende bord og stoler. Der vi bodde før stod ting mer oppi hverandre, og da var det greit at det matchet. Jeg så liksom så mange av møblene våre samtidig i den lille stuen.

Vi har et bord (fra Ikea) med to klaffer. Med begge klaffene i har vi vært hvertfall 12 til bords. Med én klaff kan vi lett være 8, og slik står bordet nå. Jeg hadde ikke tenkt å ha noen klaffer i, men vi har gjester så ofte at det ble for mye styr å legge i/ta ut en klaff hele tiden.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 21:56   #11
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vis meg et fint spisebord

Hvilket bord fra IKEA har dere Niobe?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 21:59   #12
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg et fint spisebord

Bjursta i bjørk.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 22:12   #13
Føniks
padawan
 
Føniks sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.950
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vis meg et fint spisebord

Hadde jeg hatt plass hadde jeg valgt et litt stort bord, med plass til 10-12. Og deretter prøvd å få tak i stoler fra hvert prestegjeld. Stoler hvor alle er ulike og har hver sin historie.

Men det er jo et prosjekt i seg.

__________________
-På vei ut av forumsdvale?-
Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 22:15   #14
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vis meg et fint spisebord

Vi har ikke egentlig stor stue, men det å ha plass til å ha mange til bords vil jeg prioritere. Likevel; jeg ser fortsatt ikke helt poenget med å ha plass til 10-12 på daglig basis. Vi kommer til å ha spiseplass på kjøkkenet i tillegg, og bruke denne til hverdags.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 22:15   #15
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vis meg et fint spisebord

Vi har Bjursta i brunsort. Er meget godt fornøyd - fleksibelt ifht. størrelsen og klaffene, stødig og en stilren design. Synes bordet kan matches med mye forskjellig hva gjelder stoler også!!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 22:20   #16
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vis meg et fint spisebord

Vi vurderer Bjursta i eik nå (det som er fra 140-220 langt), men aner ikke hva slags stoler vi skal gå for. Synes Bjursta bordene virker geniale i og med at de ekstra platene ligger gjemt under bordet.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 22:26   #17
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg et fint spisebord

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Vi har ikke egentlig stor stue, men det å ha plass til å ha mange til bords vil jeg prioritere. Likevel; jeg ser fortsatt ikke helt poenget med å ha plass til 10-12 på daglig basis. Vi kommer til å ha spiseplass på kjøkkenet i tillegg, og bruke denne til hverdags.

Vårt bord tar 8 uten å bruke illeggsplata.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 22:26   #18
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vis meg et fint spisebord

Hvor langt må bordet være for å få plass til 10?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 22:49   #19
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vis meg et fint spisebord

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Bjursta i bjørk.

Dette har vi også, i eik. Vi har ingen plater i på daglig basis, og vi synes det funker greit å ta ut platene hvis vi får gjester. Vi har feiret både jul og bursdager med både en og to ileggsplater i, og det blir ganske stort, i vår målestokk, i alle fall.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 22:52   #20
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vis meg et fint spisebord

Det eneste jeg er litt misfornøyd med, er at bordplatene glir litt fra hverandre under daglig bruk, så jeg tar meg stadig i å dytte sammen bordet mens vi spiser middag.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no