Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor villig låner du vekk dine ting

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-08-09, 14:51   #1
Mani
Helt vanlig

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvor villig låner du vekk dine ting

Jeg tenker på ting som du eier, bruker selv og er redd for. Bil, båt, hytte, hus osv? Hvor vanlig er det egentlig å spørre om å få låne andres ting, og hvem låner du ut til dersom du har noen grenser på det?

Jeg trenger et sammenligningsgrunnlag her kjenner jeg.

Gammel 19-08-09, 14:53   #2
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor villig låner du vekk dine ting

Jeg låner lett vekk det meste, men noen ting er jeg redd for/sentimental for, og da er det ikke like lett plutselig.

Akkurat nå kommer jeg ikke på noen gode eksempler en gang.

Gammel 19-08-09, 14:53   #3
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hytta låner vi ut stadig vekk. Det er bare hyggelig at folk spør om å få låne den.

Bilen er det verre å låne bort iom at vi har bare en, og den trenger vi hver dag selv. Men den tiden vi hadde to biler, lånte vi bort den ene av de uten problemer.

Gammel 19-08-09, 14:54   #4
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var temmelig grenseløs før, men nå er jeg mer tilbakeholden. Å låne ut hus og bil og slike ting hadde jeg bare gjort dersom vi hadde en klar avtale om hvordan utgiftene skulle fordeles ved en ev. skade.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 14:54   #5
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja. Jeg låner ut hybelen vår til alle vi kjenner (de periodene den ikke er utleid, vel og merke). Jeg låner ut leiligheten vår til gode venner som er i byen når vi er bortreist. Jeg låner av og til bort bilen min til studentene som jobber for meg når de skal bruke den til noe jobbrelatert.

Jeg tror jeg har relativt lav terskel for utlån, for å si det slik.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 14:55   #6
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Til folk jeg kjenner godt låner jeg vekk det meste, men ikke så ofte folk spør egentlig. Skal låne bort leiligheten i helga, men det er til en nær venninne. Bare hyggelig.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 14:58   #7
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har lite forhold til tingene mine og kan lett låne ut det jeg har. Leilighet eller bil. Eller barn.
Hvis jeg ikke trenger de selv, vel og merke. Jeg er ikke så oppofrende at jeg flytter ut for en helg for at noen skal låne leiligheten. Men om jeg likevel er borte så går det helt fint.

Nå er det ingen som noen gang har spurt om å få låne verken leilighet eller noe annet i den klassen da.

Gammel 19-08-09, 14:59   #8
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Altså, gode venner av meg får gjerne låne leiligheten min en helg. No problem. Men jeg sa nei da søsteren min spurte om å få låne leiligheten sammen kjæresten en gang. Dette var nemlig en kjæreste hun hadde hatt i bare noen uker, og jeg hadde en skikkelig dårlig magefølelse når det gjaldt han. Så jeg klarte ikke å si at det var greit. To av tenåringsniesene mine hadde heller ikke fått låne leiligheten. De klarte å ødelegge ting med en samlet verdi på mange tusen, på én dag her i sommer, så der hadde jeg satt ned foten. Mens andre igjen kunne ha fått lånt leiligheten i ukesvis om de ville. :gjør forskjell på folk:

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 15:00   #9
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg kan finne på å låne bort huset kanskje. Men bilen? Aldri i livet. Den er det jeg som kjører. Og under sterk tvil drømmeprinsen, men jeg er ikke glad for det. Trenger noen å låne bil som jeg kunne tenkt meg å hjelpe med noe kjøring så stiller jeg som sjåfør selv.

Ellers låner jeg ikke bort penger. Ikke til noen.

Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 15:02   #10
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja altså, jeg låner jo ikke bort til fremmede på gata, eller potensielle leilighetsknusere da. Men ellers er terskelen lav.

Gammel 19-08-09, 15:02   #11
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg låner villig vekk. F eks låner jeg gjerne bilen bort til venner. Nå innrømmer jeg at vi har et litt unikt forhold, men vi har et vennepar som like ved oss, og vi pleier å spøke med "felleseie". Det er ikke bare spøk, for det er mye sånt at vårt er deres, og omvendt.

Gammel 19-08-09, 15:03   #12
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg kan finne på å låne bort huset kanskje. Men bilen? Aldri i livet. Den er det jeg som kjører. Og under sterk tvil drømmeprinsen, men jeg er ikke glad for det. Trenger noen å låne bil som jeg kunne tenkt meg å hjelpe med noe kjøring så stiller jeg som sjåfør selv.

Ellers låner jeg ikke bort penger. Ikke til noen.

Jeg har virkelig ingen penger som kan lånes bort, så der er jeg litt streng selv.

Gammel 19-08-09, 15:04   #13
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg låner villig vekk. F eks låner jeg gjerne bilen bort til venner. Nå innrømmer jeg at vi har et litt unikt forhold, men vi har et vennepar som like ved oss, og vi pleier å spøke med "felleseie". Det er ikke bare spøk, for det er mye sånt at vårt er deres, og omvendt.

Sånn syns jeg er så fint. Felleseie med verden rundt meg hadde vært toppers.

Gammel 19-08-09, 15:06   #14
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Leiligheten - neineinei. Mitt hjem er min borg. Det meste annet - kjør på.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 15:07   #15
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg har virkelig ingen penger som kan lånes bort, så der er jeg litt streng selv.

Du sa det litt mer rett ut du. Jeg prøvde jo å se kul ut liksom.

Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 15:09   #16
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Sånn syns jeg er så fint. Felleseie med verden rundt meg hadde vært toppers.

Ja, det er deilig. Og jeg synes det er fantastisk med venner som føler seg så hjemme hos oss at de finner seg noe å drikke om de er tørste osv. Vi liker veldig godt å ha "hverdagsgjester"

Gammel 19-08-09, 15:10   #17
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Jeg låner egentlig bort ganske mye uten problemer, men bilen? Aldri i verden. Selv ikke den gamle skranglete saken følte jeg for å låne bort. Jeg kjører mer enn gjerne andre og stiller som sjåfør ved behov, men jeg har nok muligens et litt i overkant sært forhold til bilen.
Jeg låner forøvrig villig vekk hundene mine til folk som vurderer rasen, og åpner vårt lille hjem for overnattingsgjester i hytt og gevær. Men igjen, bilen er hellig

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 15:11   #18
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Låner bort ting støtt og stadig til stor ergrelse for meg. Penger er det stopp på å låne bort da jeg ikke fikk igjen 5000 kr som jeg lånte bort! Dum, ja det er meg!

Gammel 19-08-09, 15:14   #19
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tror ikke jeg har noe jeg ikke ville lånt ut. Ungene inkludert.

Gammel 19-08-09, 15:15   #20
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg låner gjerne bort det meste, det er sjelden tingene det kommer an på, men personene. Har et par personer i min omgangskrets som ikke er så veldig flinke til å levere tilbake ting og som generelt er ganske slurvete. Synes likevel det er vanskelig å si nei når folk (også disse personene) spør om å få låne noe, sikkert fordi jeg selv synes folk som er veldig redde for tingene sine er litt kjipe?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:17.