|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Helt vanlig
|
![]() Hvor villig låner du vekk dine tingJeg tenker på ting som du eier, bruker selv og er redd for. Bil, båt, hytte, hus osv? Hvor vanlig er det egentlig å spørre om å få låne andres ting, og hvem låner du ut til dersom du har noen grenser på det?
![]() |
#2 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hvor villig låner du vekk dine tingJeg låner lett vekk det meste, men noen ting er jeg redd for/sentimental for, og da er det ikke like lett plutselig.
![]() |
#3 |
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor villig låner du vekk dine tingHytta låner vi ut stadig vekk. Det er bare hyggelig at folk spør om å få låne den.
![]() |
#4 |
Textrovert
|
![]() Sv: Hvor villig låner du vekk dine tingJeg var temmelig grenseløs før, men nå er jeg mer tilbakeholden. Å låne ut hus og bil og slike ting hadde jeg bare gjort dersom vi hadde en klar avtale om hvordan utgiftene skulle fordeles ved en ev. skade.
![]() |
#5 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Hvor villig låner du vekk dine tingTja. Jeg låner ut hybelen vår til alle vi kjenner (de periodene den ikke er utleid, vel og merke). Jeg låner ut leiligheten vår til gode venner som er i byen når vi er bortreist. Jeg låner av og til bort bilen min til studentene som jobber for meg når de skal bruke den til noe jobbrelatert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor villig låner du vekk dine tingTil folk jeg kjenner godt låner jeg vekk det meste, men ikke så ofte folk spør egentlig. Skal låne bort leiligheten i helga, men det er til en nær venninne. Bare hyggelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Hvor villig låner du vekk dine tingJeg har lite forhold til tingene mine og kan lett låne ut det jeg har. Leilighet eller bil. Eller barn.
![]() |
#8 |
Textrovert
|
![]() Sv: Hvor villig låner du vekk dine tingAltså, gode venner av meg får gjerne låne leiligheten min en helg. No problem. Men jeg sa nei da søsteren min spurte om å få låne leiligheten sammen kjæresten en gang. Dette var nemlig en kjæreste hun hadde hatt i bare noen uker, og jeg hadde en skikkelig dårlig magefølelse når det gjaldt han. Så jeg klarte ikke å si at det var greit. To av tenåringsniesene mine hadde heller ikke fått låne leiligheten. De klarte å ødelegge ting med en samlet verdi på mange tusen, på én dag her i sommer, så der hadde jeg satt ned foten. Mens andre igjen kunne ha fått lånt leiligheten i ukesvis om de ville. :gjør forskjell på folk:
![]() |
#9 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvor villig låner du vekk dine tingJeg kan finne på å låne bort huset kanskje. Men bilen? Aldri i livet. Den er det jeg som kjører. Og under sterk tvil drømmeprinsen, men jeg er ikke glad for det. Trenger noen å låne bil som jeg kunne tenkt meg å hjelpe med noe kjøring så stiller jeg som sjåfør selv. |
![]() |
![]() |
#10 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Hvor villig låner du vekk dine tingJa altså, jeg låner jo ikke bort til fremmede på gata, eller potensielle leilighetsknusere da. Men ellers er terskelen lav.
![]() |
#11 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Hvor villig låner du vekk dine tingJeg låner villig vekk. F eks låner jeg gjerne bilen bort til venner. Nå innrømmer jeg at vi har et litt unikt forhold, men vi har et vennepar som like ved oss, og vi pleier å spøke med "felleseie". Det er ikke bare spøk, for det er mye sånt at vårt er deres, og omvendt.
![]() |
![]() |
#12 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Hvor villig låner du vekk dine ting
Jeg har virkelig ingen penger som kan lånes bort, så der er jeg litt streng selv.
![]() |
#13 |
Guardian of the galaxy
|
Sånn syns jeg er så fint.
![]() |
#16 |
Personlig pessimist
|
Ja, det er deilig.
![]() |
![]() |
#17 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Hvor villig låner du vekk dine tingJeg låner egentlig bort ganske mye uten problemer, men bilen? Aldri i verden. Selv ikke den gamle skranglete saken følte jeg for å låne bort. Jeg kjører mer enn gjerne andre og stiller som sjåfør ved behov, men jeg har nok muligens et litt i overkant sært forhold til bilen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Opp og ned
|
![]() Sv: Hvor villig låner du vekk dine tingLåner bort ting støtt og stadig til stor ergrelse for meg. Penger er det stopp på å låne bort da jeg ikke fikk igjen 5000 kr som jeg lånte bort! Dum, ja det er meg!
![]() |
#19 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Hvor villig låner du vekk dine tingTror ikke jeg har noe jeg ikke ville lånt ut. Ungene inkludert.
![]() |
#20 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor villig låner du vekk dine tingJeg låner gjerne bort det meste, det er sjelden tingene det kommer an på, men personene. Har et par personer i min omgangskrets som ikke er så veldig flinke til å levere tilbake ting og som generelt er ganske slurvete. Synes likevel det er vanskelig å si nei når folk (også disse personene) spør om å få låne noe, sikkert fordi jeg selv synes folk som er veldig redde for tingene sine er litt kjipe? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|