|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Absolute Beginner
|
![]() Hvordan skal man rengjøre ubehandlet tregulv?Jeg har hørt at tørt renhold er det beste, og at man helst skal fjerne flekker der de er - ikke vaske hele gulvet for ofte. Jeg har også hørt at grønnsåpe ikke er så bra. Pappa mente det motsatte, at grønnsåpen beskytter gulvet og er et must i rengjøring. Men dette er en mann som også vasker badet og bilen med grønnsåpe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
kross
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan skal man rengjøre ubehandlet tregulv?Det fins spesialvaskemidler som lager en beskyttende hinne på tregulv - eventuelt også med kalk, som lysner treet. Jeg bruker et merke som heter Faxe.
![]() |
#4 |
Tar en fot av gangen
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan skal man rengjøre ubehandlet tregulv?Jeg bruker grønnsåpe til både gulv og panelvegger. Ingen problemer med det.
![]() |
#5 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan skal man rengjøre ubehandlet tregulv?Grønnsåpe er fint for ubehandlet tregulv, men ikke for parkett (eller badet og bilen).
![]() |
|
|