|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ringdal om Erna SolbergFleire enn meg som fikk kaffen litt i halsen etter denne artikkelen i Magasinet i går? http://www.dagbladet.no/2009/08/28/m...ks/pr/7856704/
|
|
|
|
#2 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Ringdal om Erna SolbergHar bare skummet, men jeg synes Ringdal er helt på trynet her. Ja, det betyr noe hvordan man framstår. Bare se på det som Abid Raja sier om seg selv. Men jeg synes ikke Ringdal er spiselig i denne artikkelen. Jeg er langt fra noen Høyre-velger, men jeg synes ikke Erna mister troverdighet pga vekten. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Ringdal om Erna SolbergJeg har lurt litt på om hun hadde gått ned litt i vekt. Synes hun så tynnere ut. Og det stemte jo. Jeg synes ikke hun er mindre troverdig selv om hun er overvektig. Det ville jo i så fall være å sparke med selv bak. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Ringdal om Erna SolbergJeg tror han har et poeng, desverre. Mange er mer opptatt av det er ser enn det de hører, så jeg tror desverre det er noe i det Ringdal sier. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Glamorøs
|
Sv: Ringdal om Erna SolbergSiden jeg jobber med markedsføring og kommunikasjon, så syns jeg det han sier er både interessant og sant, som fenomen. Jeg ser selvfølgelig at det er problematisk at han bruker ekte personer som eksempler, men for meg så overdøver teorien bak det som kan fremstå som sårende.
|
|
|
#6 |
|
Ekvilist
|
Sv: Ringdal om Erna SolbergJeg synes at det han gjør er å bygge opp under fordommer mot overvektige, og bidra til diskriminering av kvinner. Dette var trist lesning synes jeg.
|
|
|
#7 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Ringdal om Erna SolbergJeg er helt sikker på at han har rett, og jeg har kommentert det før også. Det er nesten ulovlig for en stygg kvinne å være på TV, og i hvert fall vil hun ikke få noe godt ut av det.
|
|
|
#8 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Ringdal om Erna SolbergJeg tror også at han har et poeng, dessverre. Også i det at det er mer "greit" at mannfolk har noen kg ekstra, enn kvinnfolk. Men jeg reagerte også på det som ble skrevet, og måten det ble lagt frem på. Det går an å lage en sånn type artikkel, om det temaet, uten å dra frem enkeltpersoner. Synes jeg.
|
|
|
#9 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Ringdal om Erna Solberg
Ja. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Erfaren nok
|
Kanskje ikke. Men jeg tror nok muligens hun har måtte jobbe litt ekstra hardt for å få den troverdigheten sin, opp gjennom åra. På mange områder.
|
|
|
#11 |
|
Glamorøs
|
Da tror jeg du er veldig naiv, desverre. Det er veldig flott at du føler hun har troverdighet, og greier å se forbi vekta hennes, men jeg er helt sikker på at det ikke er slik for alle. Det er skjelden det skjer bevisst, men så godt som alle blir påvirket avutseendet til andre.
Sist redigert av Tallulah : 30-08-09 kl 21:51. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Ringdal om Erna SolbergJeg legger merke til vekta til Erna Solberg, men jeg klarer merkelig nok også å få med meg hva hun sier. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Ferdiglada
Uten å ha glitters fagbakgrunn tvile nok også eg på at dette er sant. Han underbygde jo påstandane sine, drog tankerekka si heilt ut og dermed kan en seie at han har noko å komme med.
|
|
|
|
#15 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Ringdal om Erna SolbergJeg tror mange tenker, som Ringdal sier - hvis hun ikke klarer å ta vare på seg selv, hvordan skal hun da kunne ta vare på landet? I tillegg ligger det en usikkerhet i helsetilstanden hennes. Hva skjer hvis hun får et hjerteinfarkt? Hvem skal da stå ved roret? Det er ingen tvil om at alle amerikanske presidenter i hvert fall siden Clinton har fokusert på det Sunne og Friske, og den tryggheten det reflekterer.
|
|
|
#16 |
|
Glamorøs
|
Du kan nok ha rett i det. Overvekt blir lett sett i sammenheng med at man ikke har kontroll, og at man lar seg selv forfalle. Å forfalle kan på et vis sees på som en offentlig kvinnes største synd i vårt samfunn. Som flere har nevnt, menn får langt skjeldnere samme kritikk når det kommer til overvekt, selv om offentligheten foretrekker dem som fremstår som sunne menn også.
|
|
|
#18 |
|
By the Sea
|
Sv: Ringdal om Erna SolbergJeg er slett ikke sikker på om jeg synes det er så veldig greit å være med å å sementere holdninger som riktig nok finnes i samfunnet i dag, men som vi med fordel kunne kvitte oss med?
|
|
|
#19 |
|
Shake it out!
|
Sv: Ringdal om Erna SolbergHmmm, nå er jo jeg en av disse Høyre-velgerne uten sosial samvittighet
|
|
|
#20 |
|
Ferdiglada
Sv: Ringdal om Erna SolbergMildrid, for meg var det ikkje så farlig at han vekte nokre fordommar i meg og mine tankar rundt Erna. Men eg syns framleis det er problematisk når fordommar får et Navn.
|
|
![]() |
|
|