Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva synes du om Foreldre & Barn?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-09-09, 08:37   #1
maribo
Alltid like optimist

maribo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hva synes du om Foreldre & Barn?

Hva synes du om dette bladet?

Abonnerer du på det, kjøper det innimellom...?
Hvorfor er det bra eller ikke fullt så bra?

Gammel 01-09-09, 08:46   #2
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes du om Foreldre & Barn?

Jeg abbonnerte i podens 2 første leveår. Skulle ha sagt opp tidligere, for det ble etterhvert mye gjentakelser. Og produkttestene deres hadde en tendens til å bli dårligere og dårligere. Har aldri kjøpt det siden, men jeg blar gjennom når jeg sitter på legekontoret og venter.

Legen min så meg lese det her en gang, himlet litt, og kommenterte "Det er ingenting som står i det bladet, som du ikke allerede kan. Du burde skrive det, ikke lese det."

Gammel 01-09-09, 08:46   #3
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Jeg har abonnert så lenge jeg kan huske.
Hva jeg synes om bladet variere igrunn etter innholdet.
Noen ganger er det bra, andre ganger ikke.

Jeg synes testene er greie å få med seg selv om jeg ikke
følger dem slavisk. Tar noen med "en klyppe salt" som det heter.

Vil nok fortsette å la det falle i postkassen min noen år til.

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 08:48   #4
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg føler ingen behov for et sånt blad. Jeg har jo FP;-)

Neida, men jeg leser f.eks. fotomagasiner og interiørblader, men kjenner ikke noe behov for et sånt blad.

Gammel 01-09-09, 08:49   #5
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg abonnerte på det for en del år siden, men sa opp etter i underkant av et år. Jeg synes bladet er temmelig dårlig. Det inneholder noen få hovedartikler, som er ok, men ellers er det alt for mye skjult markedsføring og svada for meg.

Stort sett hvert eneste blad inneholdt mange sider med produkt- eller klespresentasjoner, der det ikke var gjort noe forsøk på å vurdere kvalitet eller nytteverdi. Det var mer en opplisting med fine bilder av ting man kunne kjøpe. Det var ofte vanskelig å se forskjell på reklame og redaksjonelt stoff, rett og slett.

Tilsvarende med testene: alt for ofte var de lite profesjonelt gjennomført (teste vanntetthet på parkdress ved å dryppe fem vanndråper på stoffet ), og i verste fall besto testpanelet av fem mødre som sa hva de syntes.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 08:56   #6
Trolljenta25
Erfaren

Trolljenta25 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

Kjenner jeg er enig med Teofelia! Dette er noe av grunnen til at jeg aldri har kjøpt bladet noe særlig. Disse best-i-test-testene tror jeg lite på. Da går jeg heller på FP og leser meg frem til hva som funker eller ikke. Får utrolig mye mere ut av disse sidene enn et mamma-blad.

Trolljenta25 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 09:03   #7
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Tilsvarende med testene: alt for ofte var de lite profesjonelt gjennomført (teste vanntetthet på parkdress ved å dryppe fem vanndråper på stoffet ), og i verste fall besto testpanelet av fem mødre som sa hva de syntes.

Jeg har kjøpt noen ytterst få blader, og i ett av dem testet småbarnsmødre bleier. Libero vant over first price pga tegningene utenpå bleien.

Gammel 01-09-09, 09:04   #8
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Libero vant over first price pga tegningene utenpå bleien.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 09:09   #9
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eller når de tester vogner, og gjerne tester kombivogner, sportsvogner og reisetriller om hverandre.

Gammel 01-09-09, 09:12   #10
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg liker å lese Foreldre & Barn. Sitter og koser meg i sofaen 1-2 timer hvis jeg kan. Om det er temaer som har vært oppe for et år eller 3 siden, har jeg som regel glemt det, så jeg ante ikke at det kunne være et problem.
Mye nyttig info, gode artikler, temaer om utfordringer med barneoppdragelse/samliv/søvnvansker/tidsklemma etc, artikler om bæreutstyr, interiør, barnevennlige reisemål, økomat, sunne matpakker, oppskrifter og grei reklame. Liker anmeldelsene av CDer, bøker, lydbøker og DVDer. Jeg hopper vanligvis kjapt over motereportasjene, men går gjerne inn på anbefalte nettsider/nettshopper. Alt i alt syns jeg det er verdt å abonnere på F&B. Jeg liker også Mamma, og kjøper det rett som det er.

Nå er jeg av typen som syns det er gøy å fordype meg i alt som har med barn og famile å gjøre, fordi jeg har små barn og nyter at det er litt altoppslukende i denne perioden.

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 09:18   #11
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg skal si opp abbonementet i dag. Min yngste er tre, og jeg finner stort sett all info på nettet.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 09:20   #12
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg abonnerte på det i 4 år, men da hadde de liksom gått i sirkel en del ganger så jeg sa det opp.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 09:20   #13
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Nå er jeg av typen som syns det er gøy å fordype meg i alt som har med barn og famile å gjøre, fordi jeg har små barn og nyter at det er litt altoppslukende i denne perioden.

Jeg er også der, men F&B tilfredsstilte ikke behovet, sånn sett...

Gammel 01-09-09, 09:30   #14
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg abonnerer på det og leser det. Og jeg synes det er god underholdning til tider, men det er ikke et sted jeg henter informasjon om noe som helst. Det redaksjonelle stoffet er ofte unyansert og belyser kun en side i hvert magasin, av og til kommer den andre siden til orde i neste blad, av og til aldri. Til tross for enkelte politisk korrekte miljø- og spareartikler virker bladet pro forbruk med mange sider barnemote og diverse produkter man kan kjøpe, det er aldri noe vurdering av kvalitet, kun bilder og kort forklaring. Og vanvittige mengder dyre barneklær, i all hovedsak til jenter. Jeg lurer på om det egentlig er noen som studerer de sidene spesielt nøye, det er sikkert det. Og tester som bare delvis tester det de skal, og mannen i gata som uttaler seg som eksperter om et tema.

Jeg leser foreldre og barn på samme måte som jeg av og til leser KK eller interiørmagasiner, ren underholdning uten at jeg forventer å lære noe.

Gammel 01-09-09, 09:34   #15
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det er kjedelig og at det inneholder veldig mye selvfølgeligheter. Utrolig mye dyre barneklær og dilldall, og utrolig mye jentegreier. Kjøper det aldri, blar av og til i det på venteværelser.

Jeg abonnerte på det for 20 år siden, og da opplevde jeg det mye mer nyttig. For det første fantes ikke internett, så tilgangen på artikler og annet barnestoff var på langt nær like stor. For det andre var ikke bladet så stappa med reklame og motestoff.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 09:37   #16
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes de mer underholdende artiklene der, artikler hjemmefra folk etc er interessante og hyggelige, men jeg synes alt det andre stoffet som iallfall ikke gir meg noe nyttig info tar alt for mye plass.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 09:44   #17
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Jeg ringte inn for å si opp abonnementet i vår, men ble lokket tilbake av redusert pris.

Det betyr at jeg koser meg med en del av stoffet, ser på fine bilder, tips til barnerominteriør og bruker reklame og annet produktmateriell som reservevindushopping - vi bor langt unna alskens barneutstyrsbutikker. Samtidig hender det stadig vekk at jeg irriterer meg over motevisninger av dyre jenteklær (mor til to gutter), opplysningsartikler om opplagte ting. Når det virkelig gjelder er FP et mye bedre alternativ.

Til våren vil jeg antakeligvis prøve å si opp abonnementet igjen.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 09:46   #18
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Jeg abbonnerer, men har i det siste lurt på om jeg egentlig synes det er så bra. Har ikke helt klart å sette fingeren på hva det er, men ser dere sier endel om det som er mitt inntrykk også. Det er ikke så mye nytt.

Når det gjelder moter og produkter ser jeg på dette på samme måte som jeg leser andre ukeblader.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 10:46   #19
trond
Nybegynner

trond sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
trond har et hav av muligheter foran seg
Standard

Helt greit blad, men veldig lite innhold til pappa. Synd.

trond er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 11:08   #20
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dødkjedelig. Så vidt før Se&Hør i prioriteringsrekkefølgen på venterommet.

Altså, alle bladene er jo klin like hverandre, akkurat som alle andre magasiner i samme genre.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:17.