Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Bjurstad spisebord?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-09-09, 21:04   #1
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Bjurstad spisebord?

Har spm om dette bordet.
I følge Ikea så kan en sitte 10 prs ved dette bordet. Dvs 5 prs på hver side.
Blir ikke det litt trangt?
Ser at bordet er 2.60 når det er helt slått ut. Selv har jeg et heltre eike bord (kjempetungt) som er 3 m langt m/klaffer, men da er det svært god plass mellom de som sitter når det er 5prs på hver side samt en til to på endene (Mitt bord er 1 m bredt)

Er dere fornøyde med bordet?

Hvilke stoler har dere valgt?

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 21:09   #2
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bjurstad spisebord?

Vi har bordet som jeg antar er i den størrelsen du nevner, og sitter helt greit ti voksne og fire barn rundt bordet. Litt trangt for de voksne blir det. Vi har hvite boliastoler til, men de synes jeg ikke er spesielt gode.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 21:11   #3
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.094
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bjurstad spisebord?

Vi pleier å sitte 12 rundt bordet, 5 på hver langside og 2 på endene. Vi har sorte og mellombrune IKEA-stoler til, vi har ennå ikke funnet de perfekte stolene.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 21:18   #4
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bjurstad spisebord?

Takk. Har solgt min spisestue i dag som ikke var eldre enn 3 år da den rett og slett var så tung at jeg ødela meg selv enda mere når vi var to som skulle løfte på bordet samt at jeg var lei av å skulle behandle det jevnlig. Salget ble selvsagt med kjempetap. Møbler faller utrolig ned i pris.

Vurderer derfor Bjurstad som en mellomløsning til jeg finner "drømmebordet" om noen år.
Har sett på noen Bolia stoler mulig det var de samme som de du har Irma, men synes de var litt harde, Prøvde Tobias (Ikea) stolene som var utrolig nok kjempegode å sitte på. Kunne gynge litt mens en satt samt at jeg fikk føttene helt nedpå gulvet (Lita) Og med skinn oppå så ble de enda bedre.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 22:05   #5
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bjurstad spisebord?

Vi har Bjursta og sitter 10-12 personer veldig greit, godt fornøyd med bordet!

Har brunsorte Børje stol med hvitt setetrekk til. Uten lemmer får vi fint tre personer på hver langside, ikke noe problem med fem med begge lemmer i - da kan man vel faktisk skvise inn en sjette også, hvis man må.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 22:31   #6
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bjurstad spisebord?

Vi (eller rettere sagt en eg kjenne veldig godt som eg er sammen med så ofte og har vore med på å handla til at eg føle meg berettiga til å seie VI ) har Ingolf spisestolar til, med grå ullputer til. Vi har aldri vore ti rundt bordet enda, men eg trur det skal gå fint.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 22:42   #7
Callisto
Bør lage seg en tittel selv
 
Callisto sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 1.235
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Sv: Bjurstad spisebord?

Vi har det bordet og har Ikea Henriksdal stoler til.
Får plass til 5 på hver langside når begge platene er i men da er det litt trangt.

__________________
Snuppa feb '05 og Minisnuppa aug '08
Callisto er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 22:44   #8
Callisto
Bør lage seg en tittel selv
 
Callisto sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 1.235
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Sv: Bjurstad spisebord?

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Vi (eller rettere sagt en eg kjenne veldig godt som eg er sammen med så ofte og har vore med på å handla til at eg føle meg berettiga til å seie VI ) har Ingolf spisestolar til, med grå ullputer til. Vi har aldri vore ti rundt bordet enda, men eg trur det skal gå fint.

Vi har Ingolf spisestoler på kjøkkenet og med de stolene blir det nok bedre plass enn med Henriksdal.

__________________
Snuppa feb '05 og Minisnuppa aug '08
Callisto er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 09:08   #9
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bjurstad spisebord?

Da spørs det om det blir trangt med Tobias stolen som er 55 cm bred. Får sjekke det ut i ettermiddag.
Noen som kjenner til denne stolen som er fra Bolia? Den kan fåes med og uten skinn.
http://www.bolia.com/nn-NO/catalog/N...15_158600.aspx

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no