Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Linker til nettbutikker med "muslimske" klær

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-09-09, 09:55   #1
Zefid
Moden

Zefid sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 1
Zefid er litt kulZefid er litt kul
Standard

Linker til nettbutikker med "muslimske" klær

Hei hei
Kan noen hjelpe meg med linker til nettbutikker for stilige muslimske klær?
Da blir jeg kjempe glad

Gammel 07-09-09, 09:57   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Linker til nettbutikker med "muslimske" klær

Hva mener du med muslimske klær?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 09:58   #3
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det lurte jeg på også. Noen spesiell stil?

Gammel 07-09-09, 10:06   #4
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Slike kanskje?

Gammel 07-09-09, 10:07   #5
Zefid
Moden

Zefid sin avatar

Standard

Jeg mener litt sånn tunika-aktige topper i lett stoff og vide lange bukser, kanskje skjørt......
Det behøver ikke nødvendigvis være Islamske butikker eller nettsider, men nettsteder jeg ikke har sett

Gammel 07-09-09, 10:07   #6
Zefid
Moden

Zefid sin avatar

Standard

Ikke akkurat sånn nei.....

Gammel 07-09-09, 10:08   #7
Zefid
Moden

Zefid sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Slike kanskje?

Ikke akkurat slik nei

Gammel 07-09-09, 10:11   #8
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tror du virkelig det finnes noe som kan kalles "muslimske" eller "islamske" klær eller tuller du nå?

Gammel 07-09-09, 10:12   #9
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zefid, her.

Jeg mener litt sånn tunika-aktige topper i lett stoff og vide lange bukser, kanskje skjørt......
Det behøver ikke nødvendigvis være Islamske butikker eller nettsider, men nettsteder jeg ikke har sett

Nå har det seg slik at muslimer kler seg ganske forskjellig, så det er litt vanskelig å vite hva du mener med muslimske/islamske klær. Det kan liksom være alt fra burka til et lite tørkle over håret eller miniskjørt.

Etter beskrivelsen din tror jeg du tenker på shalwar kameez?

Hvis du søker på det får du opp ganske mye forskjellig.

Gammel 07-09-09, 11:23   #10
Zefid
Moden

Zefid sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

Tror du virkelig det finnes noe som kan kalles "muslimske" eller "islamske" klær eller tuller du nå?

Altså for å forklare at det er lette stoffer i heldekkende klær, men stilige slik at "hvem som helst" kan bruke de brukte jeg det uttrykket.

Gammel 07-09-09, 11:25   #11
Zefid
Moden

Zefid sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Nå har det seg slik at muslimer kler seg ganske forskjellig, så det er litt vanskelig å vite hva du mener med muslimske/islamske klær. Det kan liksom være alt fra burka til et lite tørkle over håret eller miniskjørt.

Etter beskrivelsen din tror jeg du tenker på shalwar kameez?

Hvis du søker på det får du opp ganske mye forskjellig.

Her er du inne på noe skjønner du, får prøve meg fram littegrann.

Jeg skrev en lignende forespørsel for noen år tilbake og da kom Nabbe med en hel remse flotte linker men de er blitt borte for meg.......
Kanskje jeg rett og slett sender en pm til henne

Gammel 07-09-09, 11:34   #12
Zefid
Moden

Zefid sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

Se, det heter faktisk Islamske klær

Women's Islamic Clothes

Abaya and Jilbab

Shawls

Arabic Clothing

Salwar Kameez(Shalwar Kameez)

Modest Clothing (Long Skirts)

Middle Eastern Clothing (Men)

Muslim Clothing

Gammel 07-09-09, 11:37   #13
Simone
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Men altså, kvifor ikkje kle seg i vanlige europeiske klær som er heildekkande? Kvifor må du kle deg som om du kjem frå midtausten viss du ikkje er derifrå?

Gammel 07-09-09, 11:49   #14
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Jeg mener at det ikke heter muslimske/islamske klær selv om noen velger å kalle det det. Det er neste som å si at bunader er kristne klær.

Gammel 07-09-09, 11:49   #15
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Men altså, kvifor ikkje kle seg i vanlige europeiske klær som er heildekkande? Kvifor må du kle deg som om du kjem frå midtausten viss du ikkje er derifrå?

Disse klærne som Glitter viser bilde av virker jo kjempebehagelige. Det er et argument for å bruke dem.

Gammel 07-09-09, 11:54   #16
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Jeg syns mange shalwar kameez er råflotte, og har hatt en som jeg brukte som selskapsantrekk. Glittergutten hadde også en som liten, den er veldig behagelig på varme dager.

Gammel 07-09-09, 11:56   #17
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har ingen tips å komme med, men jeg ser mange unge muslimske damer som går i tunika og bukse (ofte ganske trange tights eller jeans), høyhælte støvletter, og matchende hijab. Jeg tror nok du kan finne vanlige tunikaer i vanlige "vestlige" klesbutikker også, vel?

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 11:59   #18
Zefid
Moden

Zefid sin avatar

Standard

Nå husker jeg hvrtfall hvorfor jeg ikke er aktiv her inne lenger..........

Jeg kalte det muslimske klær fordi det da innsnevrer alternativene, skjønner, hadde jeg skrevet heldekkende klær hadde jeg fått linker til Hennes og Lindex, altså alle klær er jo dekkende ikke sant, men for å peile folket i den retningen jeg sikter til så kalte jeg det altså muslimske klær, hvorvidt det egentlig er et ordentlig og godkjent navn på stilen det bryr meg faktisk ikke i det hele tatt.

Og grunnen til at jeg ønsker linker til denne typen plagg om jeg er fra Norge eller midtøsten eller Arabia, det er vel også totalt irrelevant, eller......?!

Takk til Glitterchick som peilet meg i riktig retning slik at jeg finner fram på egen hånd

Skulle det være noen som vil hjelpe meg ved å legge en link så setter jeg stor pris på det

Gammel 07-09-09, 11:59   #19
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det kalles ikke islamic clothes i midtøsten så vidt jeg vet.

Som i at når kinesere går ut for å spise, går de på restaurant.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 12:04   #20
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Zefid, her.

Jeg kalte det muslimske klær fordi det da innsnevrer alternativene, skjønner, hadde jeg skrevet heldekkende klær hadde jeg fått linker til Hennes og Lindex, altså alle klær er jo dekkende ikke sant, men for å peile folket i den retningen jeg sikter til så kalte jeg det altså muslimske klær, hvorvidt det egentlig er et ordentlig og godkjent navn på stilen det bryr meg faktisk ikke i det hele tatt.

Problemet mitt var at jeg ikke helt skjønte hva du mente med muslimske klær, fordi jeg ikke syns det innsnevret så veldig. Hvis det var slike jeg viste deg du var ute etter, så hadde jeg lettere skjønt hva du mente hvis du skrev pakistanske klær. Var du mer ute etter sånne kjortler som de bruker i Nord-Afrika hadde jeg skjønt det bedre om det var det du skrev. De eneste plaggene jeg tenker på som muslimske er burka, hijab og niqab og selv de ser jo ganske ulike ut.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:19.