Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

I ♥ Eco fra Ica

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-09-09, 21:12   #1
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1272
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

I ♥ Eco fra Ica

Det er helt kurante varer det, sant? Eller er det noe jeg burde vite før jeg forelsker meg i de fullstendig?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 21:56   #2
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I love eco fra Ica

Ingen som har meninger om dette? Det var skuffende respons på det O store Matforumet, altså.

Gammel 09-09-09, 22:00   #3
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Pulverkaffen er ihvertfall helt kurant.
Mer enn det har jeg ikke prøvd.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 22:02   #4
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Jeg har ikke hørt annet enn at det er helt kurante varer. *jobber i ICA*

Gammel 09-09-09, 22:07   #5
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg bruker det og kvaliteten er helt super, God kvalitet, rimelig og økologisk. *jobber ikke på ICA*

Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 22:07   #6
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

...og ikke små barn med store øyne som er tvunget til å rense bønner til langt på natt og denslags?

Gammel 09-09-09, 22:09   #7
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

...og ikke små barn med store øyne som er tvunget til å rense bønner til langt på natt og denslags?

:hm: Jeg innbiller meg alltid at det ikke drives særlig mye økologisk landbruk i de områdene hvor små barn med store øyne er tvunget til å rense bønner til langt på natt, men hva vet jeg.

Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 22:12   #8
Slettet bruker
Passiv

Standard

Socialt ansvar

En KRAV-godkänd produktion kan bli underkänd om arbetsvillkor och sociala förhållanden vid produktionsplatsen är undermåliga. I Syd blir många lantarbetare skadade av de stora mängder kemiska bekämpningsmedel som används där vid odling av exportgrödor. Ekologiska odlare slipper den risken.

Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 22:16   #9
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Jeg har også forelsket meg ganske hodestups i disse produktene. Det eneste jeg lurer litt på er hvor økologiske de egentlig er - noen som vet?

Gammel 09-09-09, 22:18   #10
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

ICA er veldig opptatt av arbeidsvilkår, fangstvilkår, miljø og slike ting for tiden. De nektet til og med å ha scampi og *teflon* en ting til fra findus på tilbud/i sortimentet på grunn av fangstforhold. Så jeg tror du trygt kan kjøpe eco varene.

Gammel 09-09-09, 22:20   #11
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Håper produktene er ok, ja. Jeg liker veldig godt kakaoen.

Gammel 09-09-09, 22:35   #12
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Majsa, her.

Jeg har også forelsket meg ganske hodestups i disse produktene. Det eneste jeg lurer litt på er hvor økologiske de egentlig er - noen som vet?

Jeg vet ikke, men er det ikke regler for hva man har lov til å kalle økologisk, som skal sikre et eller annet minimum?

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 22:59   #13
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker godt de produktene.

Gammel 09-09-09, 23:36   #14
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Jeg vet ikke, men er det ikke regler for hva man har lov til å kalle økologisk, som skal sikre et eller annet minimum?

Desverre. Det finnes ulike merker man kan sette på som stiller krav til innhold, men disse koster penger å bruke, så mange bedrifter lager sine egne retningslinker og merker. Jeg går dog utifra at I Heart Eco fra ICA har rent mel i posen, fordi det er en såpass stor bedrift og de ville få så vanvittig mye pes om noen fant ut at de ikke hadde det. Og det er sikkert de som har undersøkt.

Jeg liker merket godt, pleier å kjøpe de knuste tomatene, kakaoen, grov kouskous og egg.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 23:38   #15
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

I Heart Eco, ja. Er det det som blir riktig måte å skrive det på? Funker <3 her?

Gammel 09-09-09, 23:38   #16
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Tydeligvis ikke.

Gammel 10-09-09, 00:04   #17
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv

LittLemen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Majsa, her.

I love (heart?) Eco er kontrollert og godkjent av Debio, KRAV (svensk kontrollorgan) + EUs kontrollorgan, så du kan være rimelig sikker på at disse varene er økologiske.

Man har ikke lov til å kalle varer som skal selges i Norge økologiske hvis de mangler Debiogodkjenning. Det syndes nok, men jeg tviler på at en stor kjede ville lansert en økologisk serie uten å ha dette på det tørre.

Gammel 10-09-09, 08:28   #18
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LittLemen, her.

I love (heart?) Eco er kontrollert og godkjent av Debio, KRAV (svensk kontrollorgan) + EUs kontrollorgan, så du kan være rimelig sikker på at disse varene er økologiske.

Jepp, har man disse merkene, så kan man være sikker.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 09:06   #19
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I ♥ Eco-varene er vel helt kurrante, ville jeg tro.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 09:55   #20
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: I ♥ Eco fra Ica

Opprinnelig lagt inn av LittLemen, her.

Man har ikke lov til å kalle varer som skal selges i Norge økologiske hvis de mangler Debiogodkjenning. Det syndes nok, men jeg tviler på at en stor kjede ville lansert en økologisk serie uten å ha dette på det tørre.

Jippi! Veldig kjekt å hamstre knuste tomater, pasta, kaffe m.m.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:03.