|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#3 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: I love eco fra IcaPulverkaffen er ihvertfall helt kurant. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Passiv
|
![]() Sv: I love eco fra IcaJeg bruker det og kvaliteten er helt super, God kvalitet, rimelig og økologisk. *jobber ikke på ICA* |
![]() |
![]() |
#7 |
Passiv
|
![]() Sv: I love eco fra Ica
:hm: Jeg innbiller meg alltid at det ikke drives særlig mye økologisk landbruk i de områdene hvor små barn med store øyne er tvunget til å rense bønner til langt på natt, men hva vet jeg. |
![]() |
![]() |
#8 |
Passiv
|
![]() Sv: I love eco fra IcaSocialt ansvar |
![]() |
![]() |
#9 |
Quiet, please
|
![]() Sv: I love eco fra IcaJeg har også forelsket meg ganske hodestups i disse produktene. Det eneste jeg lurer litt på er hvor økologiske de egentlig er - noen som vet?
![]() |
#10 |
Metallica!!
|
![]() Sv: I love eco fra IcaICA er veldig opptatt av arbeidsvilkår, fangstvilkår, miljø og slike ting for tiden. De nektet til og med å ha scampi og *teflon* en ting til fra findus på tilbud/i sortimentet på grunn av fangstforhold. Så jeg tror du trygt kan kjøpe eco varene.
![]() |
#12 |
*_*
|
Jeg vet ikke, men er det ikke regler for hva man har lov til å kalle økologisk, som skal sikre et eller annet minimum?
![]() |
![]() |
#14 |
Glamorøs
|
Desverre. Det finnes ulike merker man kan sette på som stiller krav til innhold, men disse koster penger å bruke, så mange bedrifter lager sine egne retningslinker og merker. Jeg går dog utifra at I Heart Eco fra ICA har rent mel i posen, fordi det er en såpass stor bedrift og de ville få så vanvittig mye pes om noen fant ut at de ikke hadde det. Og det er sikkert de som har undersøkt.
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
I love (heart?) Eco er kontrollert og godkjent av Debio, KRAV (svensk kontrollorgan) + EUs kontrollorgan, så du kan være rimelig sikker på at disse varene er økologiske.
![]() |
#18 |
Glamorøs
|
Jepp, har man disse merkene, så kan man være sikker.
![]() |
#20 |
Quiet, please
|
![]() Sv: I ♥ Eco fra Ica
Jippi! Veldig kjekt å hamstre knuste tomater, pasta, kaffe m.m.
![]() |
|
|