Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ole Klemetsen og hans kvinnesyn

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-09-09, 11:46   #1
Magnolia
Stiv

Magnolia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Ole Klementsen går i dagens BA ut mot kvinnelige proffboksere, og mener at de bør "heller være på kjøkkenet og gjøre det bra der". Jeg er ikke ute etter å diskutere denne saken her på FP, regner med at de fleste her er uenige i uttalelsene hans. Men hva er det egentlig han vil med å dra fram ca 40 år gamle meninger? Mener han dette, eller er det bare festlig å provosere? Og lar media (og yours truly også ) seg lure, rives med og gir han oppmerksomhet? Er det pr for hans deltakelse i Skal vi danse seinere i høst?

Link:

http://www.ba.no/sport/article4572659.ece

Sist redigert av Ru : 10-09-09 kl 12:37. Årsak: Link i første innlegg
Magnolia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 11:48   #2
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ole Klemetsen og hans kvinnesyn

Kan jo være at man rett og slett ikke er så utrolig smart etter å ha fått så mye juling. (samt mistenker at han kanskje ikke var så smart i utgangspunktet heller)

Gammel 10-09-09, 11:48   #3
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Selvsagt er det bare for å få publisitet. Etter for mange år i bokseringen har han sikkert fått noen slag i hodet nå og da, og da er vel slike utspill hva man kan forvente. Bør egentlig ikke provosere noen, man bør bare spandere på seg et laaaaangt gjesp...

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 11:50   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men nå sier han vel bare noe en del mennesker faktisk fremdeles mener? Det er bare ikke PK å uttale det. Og når han sier det så får han publisitet (og støtte hos noen).

Gammel 10-09-09, 11:52   #5
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Men nå sier han vel bare noe en del mennesker faktisk fremdeles mener? Det er bare ikke PK å uttale det. Og når han sier det så får han publisitet (og støtte hos noen).

Jeg tror ikke det er mange som mener det. Hadde han derimot argumentert med at boksing ikke var bra for kvinner og bla, bla, bla, så hadde han vel vært på linje med de som mener at skiflyging ikke er noe for kvinner. Men å argumentere med "kvinnen tilbake til kjøkkenet", det tror jeg han må lete i rimelig snevre kretser for å finne støtte for.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 11:53   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ok. Kanskje jeg ikke skal legge altfor mye i det Ole Klemetsen sier, men jeg tror han mener å si noe slikt: "Boksing er ikke for damer. De skal oppdra barn og være hjemme. Det er de bedre på enn boksing."

Jeg tror helt oppriktig at han, og en del med ham, faktisk mener dette selv om vi nå er i 2009.

Gammel 10-09-09, 11:54   #7
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Bli ikke overrasket om han stiller til kamp for kulturministerposten mot Martin Schanke i en FRP-regjering. *setter ting litt på spissen*

Gammel 10-09-09, 11:59   #8
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Langt de fleste kvinner (og menn) er jo mye flinkere på kjøkkenet enn i bokseringen, så på sett og vis har tar han jo ikke direkte feil. Jeg synes ikke boksing passer så godt for menn heller, jeg for min del.

Ole Klemetsen er en avdanket ex-idrettsutøver, som kanskje ikke har all verdens med andre bein å stå på enn sin kjendisstatus for tiden? Jeg synes ikke det er så rart at han prøver å skaffe seg medieoppmerksomhet på de måtene som er åpne for ham. Og et oppslag i Bergensavisen er verken vanskelig å skaffe eller noen stor sak i medieverden, så dette blir litt sånn whatever i min bok.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 12:07   #9
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen er jo beviselig dum i hodet ("Og så han pappa då, når någen blei bekymra for det med slag mod håve og sånn, at "Jammen Ole, ka SKA du nå med alt det vedet?!"), så hvem bryr seg om hva han mener?

Gammel 10-09-09, 12:16   #10
Magnolia
Stiv

Magnolia sin avatar

Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Mannen er jo beviselig dum i hodet ("Og så han pappa då, når någen blei bekymra for det med slag mod håve og sånn, at "Jammen Ole, ka SKA du nå med alt det vedet?!"), så hvem bryr seg om hva han mener?

Det er jo ingen tvil om at han virkelig demonstrerer faren for skader ved boksesporten her, ja. Det irriterer meg at han får disse oppslagene, han gjør det bare for å provosere og få oppmerksomhet.

Cecilia Brækhus er forresten steintøff!

Gammel 10-09-09, 12:40   #11
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tar meg den frihet å sitere den godeste Cecilia Brækhus;

Sitat:

For å si det enkelt: Ole Klemetsen skal bruke de neste ukene på «Skal vi danse», mens jeg skal bokse tittelkamp.

Det er for øvrig klart at man ikke blir smartere av gjentatte slag mot hodet i årevis.

Gammel 10-09-09, 12:45   #12
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blåser en lang marsj i boksing, og hvem som bokser, men akkurat etter å ha lest dette så hadde det vært utrolig morsomt om Cecilia Brækhus hadde gitt ham skambank...

Gammel 10-09-09, 13:19   #13
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

"Jammen Ole, ka SKA du nå med alt det vedet?!")

Selv om det er litt slemt, er det ofte mye morsommere med de som er ufrivillig morsomme enn de som bevisst prøver å få andre til å le!

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 13:41   #14
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ole Klemetsen er sikkert bare dødsmisunnelig på Cecilia Brækhus som fremdeles er på høyden av sin karriere, mens han selv er havnet på "skal vi danse hylla."

Av to onder - hadde jeg sjøl klart valgt å danse, men ser for meg at den godeste Lukkøye syns det er et nederlag.

Gammel 10-09-09, 13:43   #15
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Ole Klemetsen er sikkert bare dødsmisunnelig på Cecilia Brækhus som fremdeles er på høyden av sin karriere, mens han selv er havnet på "skal vi danse hylla."

Av to onder - hadde jeg sjøl klart valgt å danse, men ser for meg at den godeste Lukkøye syns det er et nederlag.

Hvis valget sto mellom en runde i ringen og deltagelse på Skal vi danse, hadde jeg tatt en kjapp knock out når som helst.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 14:16   #16
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den godeste Ole sto vel ikke først i køen da vedet ble delt ut.
Jeg synes det er trist at han bekrefter alle mine fordommer mot boksere hver gang han åpner munnen.

Gammel 10-09-09, 14:28   #17
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Den idioten fortjener ikke oppmerksomhet overhodet, kort og greit. At han får oppslag i BA på noe så idiotisk er helt meningsløst og sier en del om BA også.

Gammel 10-09-09, 14:28   #18
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg blåser en lang marsj i boksing, og hvem som bokser, men akkurat etter å ha lest dette så hadde det vært utrolig morsomt om Cecilia Brækhus hadde gitt ham skambank...

Akkurat det jeg også hadde tenkt å si.
Cecilia Brækhus er utrolig stilig, og jeg skulle gjerne sett henne banke Ole Klemetsen. Han hadde fortjent en rett venstre for denne uttallelsen.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 19:33   #19
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Magnolia, her.

Cecilia Brækhus er forresten steintøff!

Hun er råstilig!

Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 19:37   #20
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er enig. Heller kjøkkenet enn bokseringen.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:24.