|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Hva synger man for maten?Etter å ha lest tråden "synger dere for maten", så tenkte jeg litt på hvorfor man synger for maten i barnehagen.
![]() |
![]() |
#2 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Hva synger man for maten?Gutter og jenter sitter og venter
![]() |
#3 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hva synger man for maten?Noen nevnte noe med en Pulverheks, også.
![]() |
#4 |
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva synger man for maten?Hvis vi synger så vil propellen synge: Når skipper'n vil ha seg mat.
![]() |
#5 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Hva synger man for maten?Pulverheksa abelone
![]() |
#6 |
Borte
|
![]() Sv: Hva synger man for maten?I barnehagen sang de Gutter og jenter. På sfo synger de dette her:
![]() |
#7 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva synger man for maten?
Hæ?
![]() |
#8 |
Det er bare en fase
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva synger man for maten?Vi synger utelukkende kristne sanger, så der er jeg ikke mye til hjelp. Men jeg kan virkelig bekrefte at det funker som juling å samle ungene ved å synge. Eldstemann er livredd for at vi skal begynne å synge før han får satt seg, så til og med Ozo må gi tapt. Han vil nemlig gjerne være den som begynner å synge, til tross for at han aldri ytrer en tone ellers, og at han vet at han får mat selv om han somlet slik at vi begynte før ham. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hva synger man for maten?Vi eller først om hvem som skal få velge sang. Den som ikke sitter ved bordet når vi starter ellinga får ikke være med i "konkurransen". Da er ungene kjappe, altså.
![]() |
![]() |
#11 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hva synger man for maten?Hos oss er det Ole Brumm eller aller mest Gutter og jenter.
![]() |
#12 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hva synger man for maten?Knerten vår elsker visst pulverheksa-sangen, og da helst med håndbevegelser.
![]() |
#13 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Hva synger man for maten?Rock n roll fiskeboll |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Hva synger man for maten?Denne var fast bordsang i første barnehagen jeg jobbet i - går på melodien "Kua mi jeg takker deg:"
![]() |
#17 |
Nybegynner
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Bergen
![]() |
![]() Sv: Hva synger man for maten?Bank i bordet
![]() |
#18 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva synger man for maten?Dette er jo en kristen skikk. Hvorfor skal vi hedninger drive med det? Beyond me.
![]() |
#19 |
ej ikke møjkets heije
|
Fordi ungene nå bruker 3 sekunder på å komme til bordet istedenfor 5 minutter og masse masing som tidligere. De liker å synge og kommer derfor helt frivillig. Derfor.
![]() |
![]() |
#20 |
Peppy!
|
Atte, hæ? Å takke Gud for maten er en kristen skikk. Å synge og si vers er ikke eid av kristendommen. Hva tror du vikingene gjorde da de svingte seidelen? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|