|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Audacious
|
![]() Pynt til stor festmarsipankakeTanta mi blir 70, festen er på lørdag og min mor er bortreist.
![]() |
#2 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Pynt til stor festmarsipankakeDu kan jo ta en titt på marsipankakene på www.detsoteliv.no, det kan du søke på marsipankaker og få opp bilder og oppskrifter av dem. Jeg gjorde det da jeg skulle lage en marsipankake i dåpen til yngstemann, og fant en kjempefin med bringebær på toppen.
![]() |
#3 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Pynt til stor festmarsipankakeDet må ikke være roser, det fins jo mye annen pynt. Og det kan være veldig fint med en enkel minimalistisk kake uten så mye pynt. Men det krever selvfølgelig et mest mulig perfekt lokk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Pynt til stor festmarsipankake
Ja, det har jeg gjort mange ganger, blir kjempelekkert. I ettårsdagen til eldste la jeg et sukkerbilde av en søt elefant under lokket og brettet ut splittene og la dem litt bølgete utover så bildet kom frem, ble så fint. Bare husk for all del å skjære opp splittene før lokket legges på.
![]() |
#5 |
Elsker gamlis- godis
![]() Sv: Pynt til stor festmarsipankakeRoser tar litt lang tid, ja. Du kan feks kjøpe et slik blomsterutstikkersett som de har på jernia. Der finnes det bla utstikker til kahla og liljer som er raske å lage. Blir ganske fine også, spesielt liljene om du kjøper litt Lustre-spray (farge) og støvbærere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Audacious
|
![]() Sv: Pynt til stor festmarsipankakeTakk for tips! Jeg synes ikke opprullet marsipan rundt et hull i midten blir så fint når det er firkantet kake, jeg har laget det på rund før, men jeg skal titte på sidene dere foreslår. Kaka er fylt med vaniljekrem, valnøtter og rørte bringebær, og dynket med portvin.
![]() |
#7 |
Nymotens gammeldags
Nei, sant det. Da måtte hullet også vært firkantet, da kunne det jo blitt flott.
![]() |
#8 |
Audacious
|
![]() Sv: Pynt til stor festmarsipankakeJa, den er knallgod, men jeg skulle heller bakt fire av "mine" kaker framfor å bake denne som er moren min sin...
![]() |
#9 |
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
![]() Sv: Pynt til stor festmarsipankakeJeg har smakt marsipankake der pynten var en slags påsprøytet marengs med lett syrlig bærsmak. Det var faktisk både veldig pent og veldig godt.
![]() |
![]() |
#10 |
Har kontroll
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Nordland
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Pynt til stor festmarsipankakeJeg har ikke lest alle svarene så vet ikke om dette er nevnt før: http://www.qxl.no/search/search.asp?...TitleAndDesc=0 |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Audacious
|
![]() Sv: Pynt til stor festmarsipankakeTakk for tipset, Arktis, men jeg synes jeg ser ansiktet til tanta mi dersom pynten ikke var hjemmelaget.
![]() |
#12 |
Bare sær
Oppskrift?
![]() |
#13 |
Elsker gamlis- godis
![]() Sv: Pynt til stor festmarsipankakeLur idé. Allium. Jordbær som feks er dyppet i sukker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Pynt til stor festmarsipankakeEller du kan pynte med blomster. F.eks kandiserte stemorsblomster. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Salt in the rainbow
|
![]() Sv: Pynt til stor festmarsipankakeHm. Mannen skal på fisketur med kollegaer fra lørdag - søndag. Lurer på om jeg blir Verdens Beste Kone™ hvis jeg baker den trippelsjokoladefudgebrownies'en og sender med..?
![]() |
|
|