Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Brødbakemaskin

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-09-09, 11:42   #1
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Brødbakemaskin

Noen som har dette og bruker den?
Jeg har tenkt en stund på at det må være lettvint å ha en slik.
Hvilket merke har du og er du fornøyd?

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-09, 11:51   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brødbakemaskin

Jeg har Wilfa og er kjempefornøyd. Bruker den veldig ofte, mest til deiger. Bare heller oppi ingrediensene, setter den på deig- eller pastaprogram (på pastaprogrammet hever ikke deigen, bare eltes) og lar den skure og gå, og vips - ferdig, helt nydelig og luftig deig. Slipper å tenke i det hele tatt, noe som passer meg utmerket.

Jeg lager uhyre sjelden brød i den da, bruker den i grunnen bare til deiger så jeg kunne jo egentlig heller hatt bare en kjøkkenmaskin. Men denne er mer lydløs enn den bråkete Kenwooden jeg har, og jeg liker at muligheten for å steke deigen er der.

Gammel 12-09-09, 12:02   #3
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har Wilfa jeg også. Jeg bruker den både til brød og til å sette deiger. Veldig godt fornøyd. Den brukes flere ganger i uken.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-09, 12:18   #4
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har også Wilfa, og er fornøyd. Bare pass på at du får den med to eltekroker.

Gammel 12-09-09, 14:26   #5
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Har en princess brødbakemaskin, den brukes 4-5 ganger i uka, er godt fornøyd med maskinen. Men om jeg skulle kjøpt i dag ville jeg kjøpt en med kroker som trekkes ut av deigen når den heves og steikes, så man slipper irriterende hull i brødet.

Gammel 12-09-09, 17:19   #6
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ok, takk for tips. Da skal jeg sjekke ut Wilfa sin med to eltekroker!

Gammel 12-09-09, 18:43   #7
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Wilfa - bruker dn ca 2-hver dag til glutenfritt brød. Brødene i min blir ikke veldig store så hvis dere er mange som skal ha brød til frokost+matpakke kan det bli snait med ett brød tror jeg.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-09, 18:57   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

Har en princess brødbakemaskin, den brukes 4-5 ganger i uka, er godt fornøyd med maskinen. Men om jeg skulle kjøpt i dag ville jeg kjøpt en med kroker som trekkes ut av deigen når den heves og steikes, så man slipper irriterende hull i brødet.

Ja, samme her. Irriterende med det store hullet midt i brødet og at man må fiske ut hele kroken.

Gammel 12-09-09, 19:08   #9
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har en sjempefine en, med to eltekroker. Husker ikke merke.
Den lager gode brød men det synes desverre ikke mannen i huset, han vil ha skorpe rundt hele brødet og ditt og datt og nekter å spise det.
Så den står på loftet og blomstrer stakkar. Vurderer sterkt å gi den bort. Og instruksjonsboka finner jeg ikke.

Hvor bor du? Om du henter den kan du få den.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-09, 19:44   #10
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Standard

Akershus. Vil du virkelig gi den bort? :Sjokk og vantro:
Jeg kan selvsagt hente hvis du ikke bor for langt unna.

Gammel 12-09-09, 20:56   #11
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Akershus. Vil du virkelig gi den bort? :Sjokk og vantro:
Jeg kan selvsagt hente hvis du ikke bor for langt unna.

Jada, den har stått på loftet i to år nå.
Jeg bor ikke altfor langt unna deg tror jeg. En times kjøretur eller mindre tenker jeg.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-09, 21:22   #12
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Wilfa brødbakemaskin med to kroker er helt super. Timerfunksjonen er også super. Da kan du f.eks. bare sette en pizzadeig før du drar på jobb og vips deigen står ferdig hevet i akkurat rett tid til du kommer hjem. Den er bare å putte rett i langpanna og fylle på og rett i ovnene. Vi brukte den veldig mye til brød tidligere sånn at vi satte på om kvelden og det ferske brødet var klart om morgenen, men en går litt lei av brødbakemaskinbrød også innimellom. Loffen og julekake i den blir jo bare helt utrolig godt.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-09, 21:25   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Julekake må jeg prøve! Jeg har ikke prøvd vanlig loff, bare expressloff, og den var ikke noe god.
Min Wilfa har bare én eltekrok, hva er fordelen med flere kroker? At bollen er større? Jeg får plass til ganske mye i min.

Gammel 12-09-09, 21:27   #14
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Vi har, men det begynner å bli noen år siden den ble brukt. Det blir rett og slett ikke nok til alle sammen. Vi er 6 stk som skal spise frokost og 5 stk som skal ha niste, det går litt mer enn et brød om morgenen her.

Gammel 12-09-09, 21:32   #15
Vind
Erfaren

Vind sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Vi har Wilfa, med to kroker, og vi bruker den mye.

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-09, 21:35   #16
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Julekake må jeg prøve! Jeg har ikke prøvd vanlig loff, bare expressloff, og den var ikke noe god.
Min Wilfa har bare én eltekrok, hva er fordelen med flere kroker? At bollen er større? Jeg får plass til ganske mye i min.

Jeg liker avlange brød og ikke tjukke helt firkantede, og deigen blir vel litt bedre eltet med to kroker, for den har litt mere plass og boltre seg på. Må lage den vanlige loffen som tar lang tid ja. Veldig god i min Wilfa i alle fall, men må sette på litt ekstra steking sånn at skorpa blir sprø.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-09, 23:58   #17
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Åja, det høres bra ut. Jeg synes også avlange brød er bedre enn de typiske brødbakemaskin-firkantene.

Gammel 13-09-09, 08:50   #18
livit
Duracell

livit sin avatar

Hvor: Rivieraen-Vestfold
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har også Wilfa med to kroker og er veldig fornøyd. Har brukt den mye, både til brød, loff og ferdige deiger. Det er utrolig deilig å lage pizzadeig i den..

livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-09, 11:47   #19
carmenzita

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har en Kenwood og den er i gang annen hver dag.
Da står vi opp til nybakt brød. Deilig!

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-09, 12:42   #20
Tussilago
Spoon2

Tussilago sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
Tussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populær
Standard

Vi hadde en Wilfa maskin men vi "brukte" den opp. Nå kjenner jeg at jeg ønsker meg en ny når jeg leser dette. Men den Wilfa maskinen som har to kroker - trekkes de ut av deigen sånn at det ikke blir hull? Evt. hvilke andre maskiner har det?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:49.