Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Språkvask doktorgradsavhandling

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-09-09, 09:25   #1
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Språkvask doktorgradsavhandling

Når man som privatperson skal gjøre dette for en annen, hvor mye er rimelig å ta seg betalt? Snakker da ikke om vennetjeneste, men kontakt via bekjente.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-09, 09:30   #2
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.219
Blogginnlegg: 674
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Språkvask doktorgradsavhandling

Jeg har gjort dette en gang, og da fikk vedkommende dekket det av universitetet - de hadde en sats for "kollegial lesning av avhandlingen" på 4000 kroner. Det er ganske godt betalt sammenlignet med språkvask ellers (prisen er vel beregnet for folk som har noe relevant fagkunnskap, ikke bare "alminnelig språkvasking", som er noe jeg jobber ganske mye med til vanlig), og jeg ville neppe krevd så mye hvis jeg skulle satt prisen selv. Men hvor mye kommer jo an på både hvor lang og hvor komplisert avhandlingen er.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-09, 09:33   #3
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Språkvask doktorgradsavhandling

Det er en kollega av en slektning som jeg har henvist til en bekjent som har språkvitenskap i faggruppen sin, og som jeg vet har lest en del oppgaver før. Hun er derimot litt forsiktig i forhold til pris, og spurte så meg om råd. Det kan godt hende stipendiaten får det dekt via arbeidsgiver. 1500 kr er kanskje et ok forslag. Hun skal jo ikke påta seg noe bare for å være grei tenker jeg, for disse kjenner jo ikke hverandre.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-09, 09:39   #4
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.219
Blogginnlegg: 674
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Språkvask doktorgradsavhandling

Nei, man skal ikke gjøre sånne jobber bare for moro skyld, med mindre det er vennetjenester. Språkvask og korrektur er ordentlige jobber, og det er jammen dårlig nok betalt som det er. :litt bitter i dag over manglende utbetalinger:

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-09, 09:45   #5
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Språkvask doktorgradsavhandling

Jeg tenker på skatt og sånt. Man kan jo få betalt oppdrag på 1000 kr uten å måtte skatte. Det er kanskje enklere enn å få utbetalt 1500 som man må skatte av?

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-09, 09:45   #6
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.899
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Språkvask doktorgradsavhandling

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Nei, man skal ikke gjøre sånne jobber bare for moro skyld, med mindre det er vennetjenester. Språkvask og korrektur er ordentlige jobber, og det er jammen dårlig nok betalt som det er. :litt bitter i dag over manglende utbetalinger:

Jeg har også gjort slikt gratis for perifere bekjente noen ganger, og har nok angret bittelitt underveis, ja. Det er tidkrevende og pirkete arbeid.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-09, 09:49   #7
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Språkvask doktorgradsavhandling

Er du sikker på at grensen er på 1.000,-, Veronal? Har den ikke steget til 2.000?

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-09, 09:51   #8
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Språkvask doktorgradsavhandling

Opprinnelig lagt inn av Rug, her.

Er du sikker på at grensen er på 1.000,-, Veronal? Har den ikke steget til 2.000?

Har den steget?

Da ville jeg sagt 2000,-.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-09, 09:53   #9
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Språkvask doktorgradsavhandling

Nei, det ser ut til at 2000 gjelder kun hvis personen lønnes av foreninger og organisasjoner.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-09, 09:54   #10
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.899
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Språkvask doktorgradsavhandling

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Nei, det ser ut til at 2000 gjelder kun hvis personen lønnes av foreninger og organisasjoner.

Det tror jeg stemmer - vet at vi har en slik grense for utbetalinger her på jobb.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-09, 10:03   #11
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.035
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Språkvask doktorgradsavhandling

Språkvask, selv på universitet, er dårligere betalt enn mine andre oppdrag, men ikke like ille som det sies her. Siden hun som skal lese har faktisk språkvitenskap som fag, må hun egentlig spørre seg hvor mye hun synes tiden sin er verdt. Synes hun det er verdt å få 1500 eller 4000 kr. på et oppdrag som kanskje ville ta henne en del tid, er det greit nok. Jeg ville aldri sett på en hel avhandling for så lite penger, selv når jeg var ny i gamet.

Det mest vanlige ville være å ta seg timebetalt. Jeg kan ikke satsene på språkvask på norsk, men jeg tipper at 200-300 pr. time ikke ville være urimelig - det er ihvertfall langt under timeprisen min for engelsk.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-09, 10:10   #12
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.831
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Språkvask doktorgradsavhandling

Jeg jobber med bl.a forskningsadministrasjon på en høgskole, og får inn søknader fra stipendiater som søker å få dekt språkvask av avhandlingen sin. De søker ofte om 5000 - 8000 kr. 1500 syns jeg høres veldig lite ut.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-09, 10:18   #13
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.219
Blogginnlegg: 674
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Språkvask doktorgradsavhandling

Opprinnelig lagt inn av C3PO, her.

Det mest vanlige ville være å ta seg timebetalt. Jeg kan ikke satsene på språkvask på norsk, men jeg tipper at 200-300 pr. time ikke ville være urimelig - det er ihvertfall langt under timeprisen min for engelsk.

Jeg jobber en del med språkvask for forlag, og det er stort sett aldri aktuelt med timepris for denslags jobbing - de har faste satser for slikt. (Jeg har papirene liggende her for et manus jeg språkvasket nå i sommer, det var ca. 140 sider i Word (75 000 ord), og jeg fikk drøyt 7500 for det.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-09, 10:53   #14
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.035
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Språkvask doktorgradsavhandling

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg jobber en del med språkvask for forlag, og det er stort sett aldri aktuelt med timepris for denslags jobbing - de har faste satser for slikt. (Jeg har papirene liggende her for et manus jeg språkvasket nå i sommer, det var ca. 140 sider i Word (75 000 ord), og jeg fikk drøyt 7500 for det.)

Vel, det er vanlig med timebetaling i universitetsmiljøet. Jeg er klar over forlagsprising, og det er nok en grunn til at jeg er fornøyd med retningen jeg har tatt med arbeidet mitt.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-09, 10:54   #15
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Språkvask doktorgradsavhandling

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Nei, det ser ut til at 2000 gjelder kun hvis personen lønnes av foreninger og organisasjoner.

Ok, det kan jo stemme med at det er den summen jeg kan fakturere.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-09, 18:28   #16
Tusenogtredve
Klar til innsats
 
Tusenogtredve sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 579
Tusenogtredve er populærTusenogtredve er populærTusenogtredve er populær
Standard

Sv: Språkvask doktorgradsavhandling

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Nei, det ser ut til at 2000 gjelder kun hvis personen lønnes av foreninger og organisasjoner.

Grensa er nylig økt til 4000,- for organisasjoner. Jeg finner ikke den nye grensa for andre, men tidligere var den halvparten av organisasjonenes grense.

__________________
- 1030 -
Lillebror (juli 11), Minstesøster (juli 11), Lillesøster (aug 08) og Storesøster (aug 05)
Tusenogtredve er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-09, 18:38   #17
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Språkvask doktorgradsavhandling

Opprinnelig lagt inn av Tusenogtredve, her.

Grensa er nylig økt til 4000,- for organisasjoner. Jeg finner ikke den nye grensa for andre, men tidligere var den halvparten av organisasjonenes grense.

Enda kulere. Jeg høyner til 2000 igjen.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no