Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Klage på dvd-opptaker

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-01-07, 00:32   #1
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Klage på dvd-opptaker

(Har vi ikke eget underforum for duppedingser?)

Vi kjøpte en dvd-opptaker med harddisk 25. oktober. Allerede i løpet av første uken oppdaget vi at den ikke leste alle formater (bla. ikke divx), men vi tenkte at vi kanskje hadde lest feil eller misforstått noe i butikken. Så begynte den å tulle med menyene på dvd-platene, den viste ikke hele menyene og ga oss ikke alle mulige språk. Så oppdaget vi at hvis vi tok opp noe fra tv ble lyd og bilde mer og mer usynkronisert etter en time var det umulig å se på opptaket. Dette gjalt også når vi brukte timeshift (noe som forøvrig er en genial funksjon når den virker). Viften begynte også å støye mer og mer.
Jeg var midt i eksamensperiode så vi utsatte å levere den inn, men 6. desember fikk vi levert den. Spurte om vi ikke bare kunne få ny, men det kunne vi ikke siden vi hadde hatt den så lenge (!). Vel, vi ga beskjed om alt som var galt og fikk med oss en låne-dvd-spiller hjem (noe vi absolutt ikke var fornøyd med, men som vi visstnok måtte godta, for butikken kunne ikke bare låne ut dvd-opptakere må vite).
I dag fikk jeg melding om at opptakeren vår var ferdig reparert. Dro rett på butikken for å hente den, og fikk vi den med oss hjem. Ser på lappen at verkstedet har skiftet vifte, og bare det.
Kommer hjem, slår den på, stiller inn alle kanalene igjen og er strålende fornøyd med at vifta ikke bråker. Men så ringte telefonen, jeg satt tv på timeshift og snakket telefonen i noen minutter før jeg satt meg til for å se på tv igjen. Innen en time var det omtrent et halvt sekund fra lyden kom til munnene på tv beveget seg.

Nå må jeg på butikken med den igjen i morra. Kan jeg kreve omlevering nå, eller må jeg gi dem enda en sjans til å reparere den? Jeg vil IKKE ta til takke med en dvd-spiller som erstatningsprodukt mens de har den på reperasjon, men hva kan jeg egentlig kreve.
Jeg ser at forbrukerkjøpsloven er ganske klar og at jeg egentlig kunnet kreve omlevering første gang, for da var det under 2 mnd siden jeg kjøpte opptakeren, men nå har det gått mer enn 2 mnd og jeg har jo allerede gitt dem en sjans ...

Jeg vurderer å ringe daglig leder i morra og høre med ham/henne om jeg kan få ny, men er litt usikker på om det er rette vei å gå.

Hva gjør jeg?

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:35.