Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hva er ditt typiske dagligantrekk?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Se resultatene: Hva er ditt typiske dagligantrekk?
Olabukse og genser/cardigan 132 63,77%
Olabukse og bluse/dressjakke e.l. 8 3,86%
"Penbukse" og genser/cardigan 10 4,83%
Buksedrakt/penbukse og dressjakke 1 0,48%
Skjørtedrakt/skjørt og dressjakke 0 0%
Kjole eller skjørt og genser/cardigan 22 10,63%
Omtrent like mye bukse som skjørt 23 11,11%
For menn: olabukse 3 1,45%
For menn: dress 0 0%
For menn: en mellomting mellom olabukse og dress 0 0%
Dustepoll 8 3,86%
Deltakere: 207. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-09-09, 11:25   #1
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er ditt typiske dagligantrekk?

Ja, hva slags klær bruker du vanligvis til hverdags?

Gammel 19-09-09, 11:27   #2
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Hva er ditt typiske dagligantrekk?

Varierer veldig. Ofte jeans og topp med cardigan, og ofte skjørt og bluse og vest. Eller kjole.

Men som regel aldri spenstige farger. Jeg kjører sort, grått, lilla på vinteren og sort, hvitt, rødt på sommeren.

Svar med sitat
Gammel 19-09-09, 11:28   #3
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

jeans og enkel genser eller t-skjorte.
Jobber i barnehage, så det er lite rom for jålerier på daglig basis for meg.

Gammel 19-09-09, 11:32   #4
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm, "det varierer veldig" burde også vært et alternativ, ser jeg. Dette var ikke enkelt å sette opp, gitt.

Jeg har med årene blitt noe i retning av en ekstrem skjørtedame. Det skyldes mest at jeg synes jeg kler det og trives i det. Det er morsomt med farger og mønstre, og så er det enklere å finne skjørt som passer enn bukser. Buksene mine må som regel strykes, og det blir visst mindre og mindre aktuelt i hverdagen. Olabukser er gjerne litt stive og mindre behagelige enn skjørt og kjole.

Gammel 19-09-09, 11:32   #5
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg varierer i stil og har derfor ingen typisk dagligantrekk. Jeg går mye i kjoler og høye støvletter og en del i jeans og topper/cardigans. Hjemme (særlig om kvelden) går jeg ofte i treningsklær,

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-09, 11:34   #6
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Jeg har perioder jeg bruker bukser og perioder jeg bruker skjørt/kjoler. Nå er jeg i en skjørt/kjole-periode.

Gammel 19-09-09, 11:36   #7
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Olabukse og genser/cardigan eller skjørt og genser/cardigan. Typer penbukse og dressjakke vil du aldri se meg.

Jeg er et typisk olabukse-menneske som har bestemt meg for å bli et skjørtemenneske. Det største problemet med å være et skjørtemenneske i hverdagen min er at jeg går til og fra jobb. Det er ikke alltid like enkelt å finne gode nok gå-sko som også passer til skjørt, synes jeg.

Gammel 19-09-09, 11:39   #8
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Jeg er et typisk olabukse-menneske som har bestemt meg for å bli et skjørtemenneske. Det største problemet med å være et skjørtemenneske i hverdagen min er at jeg går til og fra jobb. Det er ikke alltid like enkelt å finne gode nok gå-sko som også passer til skjørt, synes jeg.

Hva med de klassiske FP-el Naturalistaene, da? Det finnes også mange liknende og litt nettere modeller med (og sikkert uten) rem over ankelen som er nesten like gode som joggesko. Jeg har mange par. De har veldig godt utvalg i den typen sko hos Design Forum, synes jeg.

Gammel 19-09-09, 11:42   #9
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Olabukse og genser/cardigan eller skjørt og genser/cardigan. Typer penbukse og dressjakke vil du aldri se meg.

:har fortsatt gnagsår:

Skoene er gode nok, men må antagelig gås inn litt mer. Flate, med rem over vristen, fra Clarks.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-09, 11:44   #10
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Varierer mellom jeans eller dressbukser med genser eller topp og cardigan.
Eller jeg har på kjole.
Pynter med smykker, skjerf eller fin hårpynt.
Farger er sort, rødt, rosa og lilla stort sett.

Gammel 19-09-09, 11:52   #11
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ekstrem skjørtedame her også. Skjørt, topp og cardigan, sko med rem. Om jeg går med bukser, går jeg i myke modeller med vide bein. Jeg fikser ikke ting som gnager seg inn i knehasene.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-09, 11:53   #12
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Skjørt, topp og cardigan, sko med rem.

Ja, selvfølgelig sko med rem.

Gammel 19-09-09, 11:54   #13
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sko er stort sett El Naturalista. Lave med rem eller støvletter. Noen ganger støvler til jobb og høyhælte sandaler på jobb.

Gammel 19-09-09, 11:56   #14
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg går nesten alltid i olabukse. Oventil varierer jeg mellom gensere, tunikaer og en gang i blant en kjole. Noen ganger klasker jeg til med tights.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-09, 11:57   #15
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Ja, tights og tunika glemte jeg visst også bort i alternativene. Det får passere som kjole.

Gammel 19-09-09, 11:58   #16
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Jeans med cardigan, genser og skjerf i halsen, eller mye bukser, feks bergangs, Mammut etc (ikke de turbuksene, men de tynne lette), med genser, hettegenser etc til.

Gammel 19-09-09, 12:03   #17
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Fant ingen alternativer som passer, siden det varierer en del. Nå om dagen går det stort sett i jeans + bluse/tunika/ettersittende topp, eller tunika/langskjorte + leggings, eller kjole/skjørt + strømpis.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-09, 12:05   #18
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Jeg er nok en typisk jeans-og-topp-jente.
Stemte "Olabukse og genser/cardigan", selv om det er sjelden jeg går med genser eller cardigan: Det går mest i t-skjorter eller ermeløse topper.

Gammel 19-09-09, 12:06   #19
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Jeans, topp, cardigan stort sett hver eneste dag.
Jeg skulle gjerne ha gått mer i skjørt, men tør liksom ikke helt.

Gammel 19-09-09, 12:23   #20
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeans, converse og topp/t-skjorte. Rock n' roll fiskeboll.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:23.