Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Mobiltelefon med god planlegger/kalender?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-09-09, 10:45   #1
Bada-Bing
Pulled back in

Bada-Bing sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
Bada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populær
Standard

Mobiltelefon med god planlegger/kalender?

Jeg trenger en mobiltelefon som har en god planleggerfunksjon. Ønsket er å ha en filofax og mobiltelefon i ett. Den må ha touchscreen eller svært god interface. Det første jeg tenker på er Iphone, men det må da finnes andre alternativer?

Gammel 21-09-09, 11:08   #2
Krem
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mobiltelefon med god planlegger/kalender?

Jeg har Nokia 5800, og fornøyd med den. Har toucgscreen, og er enkel og forstå. Jeg er avhengig, allerede etter to uker var jeg det.

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 11:17   #3
HP
Administrator

HP sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bada-Bing, her.

Jeg trenger en mobiltelefon som har en god planleggerfunksjon. Ønsket er å ha en filofax og mobiltelefon i ett. Den må ha touchscreen eller svært god interface. Det første jeg tenker på er Iphone, men det må da finnes andre alternativer?

iPhone, litt avhengig av planleggingsbehov anbefaler jeg GTD-applikasjonene OmniFocus eller Things, begge fungerer uten skrivebordsversjonene som bare er tilgjengelig på Mac.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 12:44   #4
Bada-Bing
Pulled back in

Bada-Bing sin avatar

Bada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populær
Standard

@krem: Ja den så jo fin ut! Veldig lik Iphone faktisk bare mye billigere.
@HP: Tenkte meg at Iphone hadde gode apps ja..men prisen da. Jeg har veldig lite krav til nettbruk, litt email-lesing og slikt. Da trenger jeg vel ikke 3GS? Hva kan jeg slippe unna med i forhold til pris?
Kan noen av de applikasjonene du nevnte synkroniseres med for eksempel samboeren min sin planlegger? *kravstor*

Gammel 21-09-09, 13:00   #5
HP
Administrator

HP sin avatar

HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bada-Bing, her.

@krem: Ja den så jo fin ut! Veldig lik Iphone faktisk bare mye billigere.
@HP: Tenkte meg at Iphone hadde gode apps ja..men prisen da. Jeg har veldig lite krav til nettbruk, litt email-lesing og slikt. Da trenger jeg vel ikke 3GS? Hva kan jeg slippe unna med i forhold til pris?
Kan noen av de applikasjonene du nevnte synkroniseres med for eksempel samboeren min sin planlegger? *kravstor*

Nokia 5800 kan ikke på noen praktisk måte sammenlignes med en iPhone, utover spesifikasjonene. 2 helt ulike telefoner, min far har en sånn. Etter å ha brukt iPhone i nesten et år kjenner jeg at jeg bare har lyst å kaste den telefonen i veggen når jeg skal skrive en sms, han er veldig stolt av touchskjermen da. Også har den penn/stylus. Her er en omtale av "storebror" N97, sammenlignet mot iPhone.

Tror Omnifocus/things per idag bare kan synkronisere via skrivebordsversjonen på en Mac.

Mener iPhone skal kunne kjøpes uten dataplan (Telenor FriHet feks.) selv om det ikke markedsføres, ta noen telefoner til de ulike leverandørene.

Hvis du skal dele kalender med samboer (og andre) anbefaler jeg Google Kalender, den kan synkroniseres med den innebygde iCal-appen på iPhone (mener jeg), og mot PC/Mac/linux, mm.

Gammel 21-09-09, 13:05   #6
HP
Administrator

HP sin avatar

Standard

En Android basert telefon skal visst også være bra, kan sammenlignes med iPhone. HTC Hero, feks.

Gammel 21-09-09, 16:55   #7
Bada-Bing
Pulled back in

Bada-Bing sin avatar

Standard

Hm, hva med Nokia E71?
http://www.papyrus.no/PartDetail.aspx?q=p:2035606

Gammel 21-09-09, 18:43   #8
Bada-Bing
Pulled back in

Bada-Bing sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

En Android basert telefon skal visst også være bra, kan sammenlignes med iPhone. HTC Hero, feks.

Oj, jeg så på HTC Magic, og den virker rett og slett lekker! Greit kamera ,det hadde ikke E71, samt veldig google-vennlig. Tror det blir den ja.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:31.