Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Anbefal meg en laptop/ leverandør!

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-01-07, 19:53   #1
Lilleville
Superduperaktiv
 
Lilleville sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 591
Lilleville er populærLilleville er populærLilleville er populær
Standard

Anbefal meg en laptop/ leverandør!

Tenker på å gå til anskaffelse av en laptop da den stasjonære maskinen her holder på å ta kvelden. Jeg laster kun ned littegrann musikk, og har allerede en ekstern harddisk, så den trenger ikke være så kraftig. Det som er viktig er brukervennlighet (ikke så datakyndig...)
Har hørt om mange som er fornøyde med Dell. Noen som har noen erfaringer å dele? Eller noen andre anbefalinger?
Setter min lit til de kloke hoder her inne

Lilleville er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-07, 20:02   #2
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefal meg en laptop/ leverandør!

De fleste er brukervennlige. Jeg ville sett litt på supportavtalen som følger med.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-07, 20:07   #3
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en laptop/ leverandør!

Vi har en Dell maskin, og den er helt grei den - men nå har den begynt surre litt.. så den må på reperasjon

Nå har jeg en IBM maskin (gjennom jobb) - den kostet ca 7000 kr - og den funker helt fint.

Er mange billige bærbare ute på markedet nå, og jeg vil tro at du får en helt kurrant en til 6-7000 kr.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-07, 20:27   #4
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefal meg en laptop/ leverandør!

6-7000 klassen bør være bra. Og se på hvor usb -portene sitter. Noen har de plassert bak, noen på siden. Noen har kun 1 noen har flere. Bør være to ihvertfall.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-07, 20:45   #5
Bequita
Walking in the air
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.477
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Anbefal meg en laptop/ leverandør!

__________________

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-07, 21:06   #6
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Anbefal meg en laptop/ leverandør!

Jeg er fryktelig glad i IBM, men helst skal jeg ha de til 30.000 ogsånn da. Men generelt er IBM maskinene bra, de tåler masse, min gamle har detti ned fra masse steder og tålt det helt fint. Og den kan også lande på "magen" uten å brekke fordi den kan brettes helt ut.
Og tastaturene dems er jo så deilige da! Også har de masse morro små-ting.
Men jeg så på en thinkpad notebook R serie her jeg sitter, og den var ikke så dyr engang.
http://shop.lenovo.com/SEUILibrary/c...B4B3178B3B6554

Ellers liker jeg Dell og, men det er noe med IBM da. Men jeg har hatt Dell, og jeg overlevde
Også er det de sinnsykt gode mac'ene da, ibook foreks. de er jo penest! (de hvite)
http://store.apple.com/1-800-MY-APPL...D&nclm=MacBook

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-07, 21:14   #7
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Re: Sv: Anbefal meg en laptop/ leverandør!

Opprinnelig lagt inn av lil'c, her.

Jeg er fryktelig glad i IBM, men helst skal jeg ha de til 30.000 ogsånn da. Men generelt er IBM maskinene bra, de tåler masse, min gamle har detti ned fra masse steder og tålt det helt fint. Og den kan også lande på "magen" uten å brekke fordi den kan brettes helt ut.
Og tastaturene dems er jo så deilige da! Også har de masse morro små-ting.
Men jeg så på en thinkpad notebook R serie her jeg sitter, og den var ikke så dyr engang.
http://shop.lenovo.com/SEUILibrary/c...B4B3178B3B6554

Ellers liker jeg Dell og, men det er noe med IBM da. Men jeg har hatt Dell, og jeg overlevde
Også er det de sinnsykt gode mac'ene da, ibook foreks. de er jo penest! (de hvite)
http://store.apple.com/1-800-MY-APPL...D&nclm=MacBook

Jeg liker HP og Toshiba.
IBM er veldig robuste om man legger ut litt penger .
Men Mac er jo lekker

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-07, 21:18   #8
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Anbefal meg en laptop/ leverandør!

Opprinnelig lagt inn av mandarin, her.

Jeg liker HP og Toshiba.

De to jeg skygger unna mest!
(hatt begge)

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-07, 21:20   #9
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Anbefal meg en laptop/ leverandør!

Opprinnelig lagt inn av lil'c, her.

De to jeg skygger unna mest!
(hatt begge)


HP har som regel et bra supportapparat bak. Og Toshiba så kommer det en del an på modellene. Jeg har vært veldig fornøyde med mine Tecra - maskiner oppover tidene.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-07, 22:14   #10
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.662
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Anbefal meg en laptop/ leverandør!

Jeg liker maskiner som ikke kan kjøpes på elkjøp, jeg er litt vanskelig der.

Jeg liker ikke pcer som kommer med ferdig instalert win. med logoen til pcen i bakgrunnen. fordi de skal være så brukervenige at de blir vanskelige.

denne er bra : bildet linker til pcen.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-07, 22:14   #11
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Anbefal meg en laptop/ leverandør!

Opprinnelig lagt inn av mandarin, her.

HP har som regel et bra supportapparat bak. Og Toshiba så kommer det en del an på modellene. Jeg har vært veldig fornøyde med mine Tecra - maskiner oppover tidene.

Supportapparatet har lite å si for meg, ingenting faktisk.
Jeg er gammel-nerd, og har nerdevenner som "årnær" om det skulle være noe jeg ikke klarer. Aldri brukt support.
Så med HP og Toshiba liker jeg ikke selve maskinen.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-07, 22:16   #12
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Anbefal meg en laptop/ leverandør!

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Jeg liker maskiner som ikke kan kjøpes på elkjøp, jeg er litt vanskelig der.

Jeg liker ikke pcer som kommer med ferdig instalert win. med logoen til pcen i bakgrunnen. fordi de skal være så brukervenige at de blir vanskelige.

denne er bra : bildet linker til pcen.

Det kan jeg være fullstendig enig i.
I hvertfall de to første punktene.
Ang. Acer har lillebror fått seg en sånn nå og den ser lovende ut, men jeg har bare sett såvidt på den og ikke prøvd den ordentlig.
(og han har win. på den og da får jeg fnatt)

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-07, 22:17   #13
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Anbefal meg en laptop/ leverandør!

Jeg har vært strålelde fornøyd med Acer Travelmate.

Når jeg ser bildene litt lengre opp i tråden her angrer jeg på at jeg brukte hele studielånet til å betale regninger med. Kanskje til høsten? :håpepå:

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-07, 22:49   #14
m|nken
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.428
m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Anbefal meg en laptop/ leverandør!

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Jeg liker maskiner som ikke kan kjøpes på elkjøp, jeg er litt vanskelig der.

Jeg liker ikke pcer som kommer med ferdig instalert win. med logoen til pcen i bakgrunnen. fordi de skal være så brukervenige at de blir vanskelige.

denne er bra : bildet linker til pcen.

Kan ikke være mer enig! Styr unna Elkjøp og lignende når du kjøper deg pc. Kan gjerne slå et slag for www.psdata.no

Kjøpt meg en TUNDRA pc der for over to år siden. Har aldri hatt en feil med den og den ser like fin ut den dag i dag. Ble tipset om dette merket av noen IT-kompiser av kjære. Er virkelig knallfornøyd!

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-07, 06:14   #15
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.662
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Anbefal meg en laptop/ leverandør!

Tundra er ps data sit eget navn på pcer de bygger, jeg har samme pc som på psdata selgs som tundra 1337, men på netshop heter netshop 1337, supergod pc som egentlig kommer fra aopen, som ikke er den største pc produsenten.

Jeg er dermed en utrolig stor fan av servicen til Netshop, de er legendariske. Helt fantastisk hvor lett det er å ha med de å gjøre. De selger også utvidete garantier og forsikringer til pcene om man ønsker det. ( selv mener jeg at man alltid har en forsikring som dekker det man trenger uansett).

Har selv ikke prøvd Acer, men valgte den for å komme med et spesifikt forslag, den pcen der gir veldig mye for pengene. Og det var det jeg var ute etter å finne.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-07, 07:49   #16
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Anbefal meg en laptop/ leverandør!

Apple MacBook! Brukervennlig, og mye maskin for pengene. Om du kjøper med AppleCare så har du brukerstøtte i 3år også. Les mer om fordeler her.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-07, 07:59   #17
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en laptop/ leverandør!

Acer eller Packard Bell.
Begge er bra pcer, driftssikre og ikke av de dyreste.
Sistnevnte har et veldig bra supportapparat, de hadde i hvert fall det når jeg jobbet der!

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-07, 08:24   #18
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Anbefal meg en laptop/ leverandør!

Acer har vi her og er veldigt fornøyde.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-07, 08:30   #19
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en laptop/ leverandør!

www.multicom.no

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-07, 10:08   #20
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.628
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en laptop/ leverandør!

Jeg har aldri angret på at jeg konverterte fra PC til Mac/Apple. Brukervennligheten kan rett og slett ikke bli bedre, grensesnitt og operativsystem er tilnærmet intuitivt. Men man må bruke noen timer/dager på å bli vant til det nye systemet (som er overraskende likt egentlig!). Og jo mindre avansert man har jobbet på PC jo enklere er det å konvertere.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no