Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Single sokker ... blir de noen gang par igjen hjemme hos deg?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-09-09, 13:17   #1
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Single sokker ... blir de noen gang par igjen hjemme hos deg?

I dag har jeg paret sokker...

Da vi flyttet fra Molde ble de enslige sokkene puttet i en pose, og da vi pakket ut her ble de lagt på et lurt sted i påvente av sortering. Hadde glemt hele posen jeg, og syntes vi hadde litt lite sokker, så de siste dagene har jeg kjøpt mange par til begge gutta.

Her har jeg et kurvstativ i et skap, hvor øverste kurven har enslige sokker bosatt.
Vel - i går kveld fant jeg posen, mens jeg jaktet på noe annet.

Nå har ungene sikkert 40-50 par sokker hver.

Hvordan gjør du det?

  Svar med sitat
Gammel 24-09-09, 13:19   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.822
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Single sokker... blir de noen gang par igjen hjemme hos deg?

Jeg har en diger haug med enker/enkemenn i et skap, og jeg er redd at dersom jeg tar dem ut, finner jeg de har dannet par, ja.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-09, 13:25   #3
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Single sokker ... blir de noen gang par igjen hjemme hos deg?

Jeg samler alle i en boks på vaskerommet.
Det rare er at noen ganger dukker aldri sokkene opp. De forsvinner sporløst.
Det hender at noen dukker opp inni dynetrekk og putrekk, og laken.
Men noen få ganger dukker de aldri opp igjen. Det er rart det.
Har opplevd at små sokker havner i pumpa, og maskinen har stoppet opp, men da må jeg jo plukke ut sokken før maskinen virker igjen.

Men det er jo ikke for ingenting at det anbefales nett når man vasker sokker.
Vaskemaskinreparatøren sa dette gjalt alle slags typer sokker. Både store og små.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-09, 13:44   #4
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Single sokker ... blir de noen gang par igjen hjemme hos deg?

Her samles de i brødposer etter farge, for så å dumpes i en svær, blå IKEA-pose på vaskerommet. Et par ganger i året er det parringstid og utfallet gledelig og rikelig.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-09, 14:07   #5
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Single sokker ... blir de noen gang par igjen hjemme hos deg?

Vi har sjelden sokketroll på besøk, og når det dukker opp enslige sokker er det fordi den andre ligger igjen på skolen, i en sandkasse eller noe.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-09, 14:10   #6
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.456
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Single sokker ... blir de noen gang par igjen hjemme hos deg?

Jeg kjøper minst 20 par av samme type og samme farge. Det gjør vi alle mann i huset. Jeg bruker ikke strømper mer enn når jeg trener her vi bor nå, men jeg har kjøpt strømper på samme butikk i mange år og der ar de den samme modellen. Mannen har kjøpt på Tie Rack og de har også hatt samme type i mange år. Herremannen har jeg som regel kjøpt på HM i Norge og da kjøper jeg mange samtidig. Da forsvinner problemet.


Sist redigert av Pelen : 24-09-09 kl 15:11. Årsak: litt småkorrigering
Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-09, 14:15   #7
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.942
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Single sokker ... blir de noen gang par igjen hjemme hos deg?

Det var lurt. At jeg ikke har tenkt på det før...

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-09, 14:40   #8
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.930
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Single sokker ... blir de noen gang par igjen hjemme hos deg?

Jeg hater sokker....

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-09, 15:04   #9
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.925
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Single sokker ... blir de noen gang par igjen hjemme hos deg?

Jeg har aldri single sokker, for de blir bestandig holdt i par. I skittentøykurven blir de brettet i toppen så de holder sammen sammen, og når de vaskes så hekter jeg par sammen. Jeg er rotete med mye, men ikke sokker av en eller annen merkelig grunn.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-09, 15:10   #10
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.421
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Single sokker ... blir de noen gang par igjen hjemme hos deg?

Samler mine single sokker og kaster dem etter cirka et halvt år, det pleier å bli rundt 30 sokker i året. Aner ikke hvor de 30 andre er, de bare forsvinner.
Og jeg bruker ikke mye sokker, heller - pluss at jeg bretter dem sammen før vask. Nå er det ikke jeg som vasker klær her, så det er mulig mannen har en sokkefetisj eller bruker dem til å ha spiker i

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-09, 15:13   #11
M&M
Superduper
 
M&M sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.241
M&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Single sokker ... blir de noen gang par igjen hjemme hos deg?

Mannen har kjøpt seg sokker med trykk-knapper, genialt! De er aldri alene.
Verre med mine gitt...

__________________
M(-04)&M(-07)
M&M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-09, 15:31   #12
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.847
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Single sokker ... blir de noen gang par igjen hjemme hos deg?

Det er sjelden de blir parret igjen og vi har sikkert en skuff full av single sokker enda jeg kastet for ikke lenge siden en bærepose med sokker som hadde mistet sin partner

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-09, 17:22   #13
Vind
Erfaren
 
Vind sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 878
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Sv: Single sokker ... blir de noen gang par igjen hjemme hos deg?

Jeg prøver også å kjøpe mange like par, det er enklest med voksensokkene. Ungene vil gjerne ha med mønster på, og da blir det mye mer problemer med enslige sokker.

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-09, 17:26   #14
Lorien
Pauset
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.834
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Single sokker ... blir de noen gang par igjen hjemme hos deg?

Vi parer sokker et par ganger i måneden.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-09, 17:27   #15
Corbeille
...med jordbær...
 
Corbeille sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 427
Corbeille er litt kul
Standard

Sv: Single sokker ... blir de noen gang par igjen hjemme hos deg?

Vi kjøper kun svarte sokker fra HM til oss voksne.
Jentene har svarte og hvite sokker fra Barnas Hus på sommeren. Vår, vinter og høst bruker bruker de grå tynne ullsokker fra Janus.

Jentene har ikke spurt etter spennende og fargerike sokker frem til nå.

Corbeille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-09, 17:40   #16
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Single sokker ... blir de noen gang par igjen hjemme hos deg?

Bare jeg leser "single sokker" så får jeg nervøst utslett...

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-09, 17:58   #17
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Single sokker ... blir de noen gang par igjen hjemme hos deg?

Jeg har ei skuffe i gangen hvor jeg sorterer de enslige sokkene, hvert familiemedlem har hver sin kurv. Hver gang jeg bretter sammen klær ligger det noen enslige sokker igjen. Noen ganger finner jeg igjen partneren i en av kurvene, hvis ikke blir de lagt i kurven til neste gang jeg bretter klær.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-09, 18:03   #18
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Single sokker ... blir de noen gang par igjen hjemme hos deg?

Samler enslige sokker i en eske i en skuff på badet, og når jeg nesten ikke får igjen skuffen pga at det er fullt nedi der, da er det tid for paring.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-09, 18:03   #19
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv
 
LittLemen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.556
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Single sokker ... blir de noen gang par igjen hjemme hos deg?

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Jeg har aldri single sokker, for de blir bestandig holdt i par. I skittentøykurven blir de brettet i toppen så de holder sammen sammen, og når de vaskes så hekter jeg par sammen. Jeg er rotete med mye, men ikke sokker av en eller annen merkelig grunn.

Sånn gjør jeg det også Mannen og barna, derimot

Opprinnelig lagt inn av M&M, her.

Mannen har kjøpt seg sokker med trykk-knapper, genialt! De er aldri alene.
Verre med mine gitt...

Jeg kjøpte sånne til mannen og syntes de var geniale, men tror du mannen knepper dem sammen, da? En periode fant jeg bare sokker med "hunntrykknapp" - etter at vi flyttet senga vår kom plutselig alle "hannene" tilrette, men da var jaggu de andre borte. Jaja, sånn går nu dagan...

__________________
~
LittLemen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-09, 18:12   #20
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Single sokker ... blir de noen gang par igjen hjemme hos deg?

Jeg har aldri single sokker jeg. Åssen får dere det til?
Sokkene i møkka, all møkka i maskinen, alt opp på stativet og alt brettes samtidig. Jeg ender aldri opp med single sokker.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no