Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Mascara uten pandaøyne

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-09-09, 08:02   #1
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Mascara uten pandaøyne

Jeg bruker mascara fordi øyenvippene mine er lyse. Det ser som oftest greit ut om morgenen, men utpå ettermiddagen så begynner den å krype nedover i ansiktet. Hva hjelper det med concealer under og rundt øynene når det blir sotete etter noen timer?

Hva gjør dere? Sminker på nytt? Har en dryssesikker mascara?
Tips om merker mottas med stor takk.

Har vurdert vippefarge, men det er jo litt styr det også - kanskje det er verdt det?

Pandatink

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-09, 08:07   #2
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mascara uten pandaøyne

Jeg hadde definitivt farget dem. Det er ikke mye styr når du har gjort det en gang. Jeg gjorde da jeg var yngre, men skjønner ikke helt hvorfor. Jeg har helt mørke vipper og bryn.

Gammel 26-09-09, 08:46   #3
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har også helt lyse vipper, men det nytter ikke å farge dem. Så jeg bruker vannfast maskara. Vanlig maskara gir meg pandaøyne innen to timer.

Gammel 26-09-09, 08:49   #4
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Hvorfor nytter det ikke å farge dem? Blir ikke fargen jevn?

Gammel 26-09-09, 08:51   #5
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av MissS, her.

Hvorfor nytter det ikke å farge dem? Blir ikke fargen jevn?

Vil ikke holde seg. Etter 3-4 dager er fargen borte. Har da farget selv, hos frisør og hos hudpleiere.

Gammel 26-09-09, 09:11   #6
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nabojenta; det gjelder ikke for alle. Jeg pleide å farge vippene og brynene til en venninne og det holdt i flere uker.

Hvis du skal gjøre det selv og har helt hvite vipper er det penest å farge dem mørkebrune, den helt svarte kan bli litt voldsom. Ellers har jeg god erfaring med mascaraer fra MAC.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-09, 09:13   #7
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg frisker sminken opp i løpet av dagen.
Men opplever ikke at mascaraen drysser i grunnen.

Jeg har hørt delte erfaringer om farge av vipper. Tror nok noen er mere heldige enn andre.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-09, 09:50   #8
Slettet bruker
Passiv

Standard

Mascaraen min sitter fint fra morgen til kveld. Hvis du er plaget med at den drysser så prøv en som ikke har så mye forlengende og fortykkende effekt, de skal i teorien ikke drysse så ille.

Jeg bruker Helena Rubinstein, og den sitter som spikret.

Svar med sitat
Gammel 26-09-09, 09:51   #9
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Vil ikke holde seg. Etter 3-4 dager er fargen borte. Har da farget selv, hos frisør og hos hudpleiere.

Så kjedelig!

Gammel 26-09-09, 10:21   #10
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Min mascara sitter også som spikret, jeg bruker vannfast Diorshow!

Gammel 26-09-09, 10:23   #11
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har også lyse vipper - Å farge dem gir jo ikke samme schwungen som mascara - for som folk flest med lyse vipper, er det temmelig tynne og pjuskete også.

Jeg bruker også dior sin. Den holder nesten litt FOR godt

Gammel 26-09-09, 10:27   #12
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Jeg opplever heller ikke at den drysser. Har igrunnen prøvd mange merker og ikke slitt med noen av dem.

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-09, 10:36   #13
Kråka

Kråka sin avatar

Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Jeg bruker bare blinc mascara og er kjempefornøyd. Jeg blir aldri svart under øynene, for denne mascaren legger seg på øyevippene og når man skal ha den av så kan man dra den av. Her er en link.

http://www.blincuk.co.uk/

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-09, 10:47   #14
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Dette med å bli svart under øynene har gjerne litt med tåreproduksjon også. Og om man gnir seg i øynene.

Om jeg var deg ville jeg farget vippene. Og så bruke mascara kun oppe for å få litt volum.

Selv bruker jeg helena rubenstein sin mascara og opplever sjelden å bli mørk under øynene av den.

Gammel 26-09-09, 11:53   #15
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker vannfaste Lancome maskaraer. Vanligvis Hypnose. Den sitter som støpt i all slags vær, og selv i syden med bading hele dagen. Ikke vanskelig å fjerne heller.

Gammel 26-09-09, 11:56   #16
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har heller ikke problemer med dryssende mascara, tror den jeg har er fra L'oreal, men er ikke helt sikker. Et annet tips er å ha litt pudder under øynene, så er det lettere å børste bort mascaradryss.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-09, 12:23   #17
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Min mascara sitter også som spikret, jeg bruker vannfast Diorshow!

Den holdt ikke for meg, ei heller Rubensteins mascara som jeg ikke husker navnet på nå. Alt drysset.

Løsningen for meg ble en primer. Shisheido sin fungerer for meg, men det finnes sikkert andre gode også.

Se forresten denne tråden.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-09, 12:27   #18
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vannfast Chanel.

Men jeg har begynt å farge brynene og kommer til å få farget vippene også. Problemet er at jeg har et par hårløse partier i brynene, så farging holde ikke alene, men jeg fyller på med øyebrynsblyant (Chanel har en vannfast der også, ellers bruker jeg Lancôme) eller øyebrynspudder fra Body Shop.

Gammel 26-09-09, 14:53   #19
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Nå har jeg helt svarte vipper, men bruker mascara likevel. Bruker en svart fra Max factor som jeg synes er så god. Den er ikke vannfast.

Gammel 26-09-09, 15:24   #20
Urie
Superaktiv

Medlem siden: Jun 2009
Urie er litt kulUrie er litt kul
Standard

Jeg bruker Kanebo 38*.
Den holder i all slags vær og smitter ikke av.
Må fjernes med vann varmere enn 38 grader

Urie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:22.