|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Kidding, right?
|
![]() KRISE - trenger velprøvd brownies-oppskrift!Jeg er på fjellet og storesøster har bursdag imorgen. Jeg klarte å svi en diger langpanne med Cream Cheese Brownies (don't ask me how, jeg skjønner det fremedeles ikke. Satte timeren på 10 min før ferdig tid og alt, men jeg er ikke helt vant til ovnen her oppe ennå. Eller høyden...
![]() |
![]() |
#2 |
Fortynnet
|
![]() Sv: KRISE - trenger velprøvd brownies-oppskrift!Denne Nigella-oppskriften er veldig, veldig god - jeg lager nesten bare den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Fortynnet
|
![]() Sv: KRISE - trenger velprøvd brownies-oppskrift!Kan også anbefale denne, som jeg har laget massevis av ganger. Tror det er New York City Bakery-oppskrift, men ikke 100% sikker på hvor jeg har den fra. Jeg hadde i tillegg i 100 g hakket hvit sjokolade, 50 g hakket mørk sjokolade og litt hakkede valnøtter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: KRISE - trenger velprøvd brownies-oppskrift!200 g kokesjokolade
![]() |
#5 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: KRISE - trenger velprøvd brownies-oppskrift!Jeg lagde en fra det søte liv forrige dagen som ble knallgod, men den er med kakao.
![]() |
#6 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: KRISE - trenger velprøvd brownies-oppskrift!
![]() |
![]() |
#7 |
Livsnyter
|
![]() Sv: KRISE - trenger velprøvd brownies-oppskrift!Hva gjør jeg her inne? Har akkurat tømt posen med smågodt som skulle ha holdt til hele familien i dag OG i morgen UTEN hjelp av noen. :veldig kvalm: |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Unik
|
![]() Sv: KRISE - trenger velprøvd brownies-oppskrift!Kjappaste og enklaste brownien er denne Brownies - like enkle som Toro 100 g smør (smeltes) 3 dl sukker 2 egg 1,5 ts vaniljesukker 4 ss kakaopulver 1,5 dl mel Rør alt sammen, ha i en liten, smurt kakeform og stek i 30 min ved 180 grader.
![]() |
#9 |
Introvert textrovert
|
"Min" trenger ikke den hvite sjokoladen. Den er mest for pynt og "det lille ekstra".
![]() |
#10 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Aug 2007
![]() |
![]() Sv: KRISE - trenger velprøvd brownies-oppskrift!Abbonerer - elsker brownies!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Sviiisj!!
|
Jeg bruker også Nigella-opskriften, og kan skrive under på at den er så og si bankers. Gjør ikke noe om den blir for rå, ei heller om den blir godt stekt og mer som vanlig sjokoladekake. Jeg endrer blandingsforholdet av sjokolade alt etter hva jeg har/ønsker, og har oppi det jeg måtte ha for hånden enten det er nøtter, rosiner, eller hakket sjokolade, eller ingenting.
![]() |
#12 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: KRISE - trenger velprøvd brownies-oppskrift!Nå må jeg nok bort til kjøleskapet for å ta en bit av min hjemmelagde Toro posebrownies. :slurp: og :slafs:
![]() |
#13 |
Sviiisj!!
|
Det er faktisk veldig enkelt.
![]() |
#14 |
Ekvilist
|
Er det denne browniesen vi smakte hos Mei en gang i tiden? Den var utrolig god. Jeg har faktisk aldri noen sinne laget brownies. Hvorfor ikke egentlig.
![]() |
#15 |
Sviiisj!!
|
Hvis det var jeg som hadde dem med, så kan jeg garantere at det var den oppskriften, ja. Det er altså veldig enkelt. Smelte smør, ha oppi sjokolade og la det smelte på svak varme. Kjølne litt mens man pisker lett sammen egg og sukker (spiller ikke så stor rolle om det blir eggedosis eller bare rørt sammen), og måler opp mel. Så er det bare å blande alt sammen og helle i bakepapirdekket langpanne. Og ikke steke for lenge. Det er nok der utfordringen ligger i starten. Men den utfordringen har man jo med Toro-varianten også.
![]() |
#17 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: KRISE - trenger velprøvd brownies-oppskrift!Ah, på tide å oppdatere?
![]() |
![]() |
#18 |
Kidding, right?
|
Eh - bare for å presisere - kjempelett som i enkel, ikke som i Grete Roede.
![]() |
![]() |
#19 |
Fortynnet
|
Nei, det hadde vært en perfekt kombinasjon med den smaken, konsistensen og bare tre-fire kalorier. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|