Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Kjøleskap med isbit-/vanndispenser?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-09-09, 19:46   #1
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Kjøleskap med isbit-/vanndispenser?

Finnes dette ? Jeg har bare sett slike side by side kombiskap med slikt, og vi har ikke plass til det i bredden...
-og trenger STORT kjøleskap.
Kan noen evnt anbefale meg et ?

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-09, 19:55   #2
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøleskap med isbit/vanndispenser ?

Husk at vanndispenseren og isbitmaskinen tar stor plass; dvs at du mister plass inne i kjøleskapet.
Vannet i dispenseren smaker ikke godt(det har stått i rørene i maskinen og smaker "maskin".
Kjøl/frys med isbitmaskin/vanndispenser er årskak til mange, veldig mange vannlekkasjer, uoppdagede. Tilførselsslangene hopper av eller lekker, og skaden blir ikke oppdaget før gulvet er helt vasstrukket utenfor kjøleskapet. Hvor ofte drar men frem et kjøleskap?

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-09, 20:10   #3
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.643
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjøleskap med isbit/vanndispenser ?

om man bytter ut tilførselsslangene før montering så burde det gå bedre. Slangene er laget for amerikanske forhold og de har lavere trykk på vannet enn det vi har i norge. Lavere eller mindre?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 03:52   #4
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøleskap med isbit-/vanndispenser?

Don't do it! Har en svigerfar som jobber med takserning av forsikringsskader, og han sier at nest etter dusj uten kabinett er det sånne kjøleskap som står for flest skader i privathus. De har en tendens til å lekke, og om man har parkett så blir det fort krise og dyrt (og ikke nødvendigvis noe forsikringen dekker...).

Vi har et her i junaiten, og det lekker. Big taim Her er det heldigvis fliser under, så det er jo bare til å tørke opp, men det gjør vi omtrent daglig. De fleste jeg kjenner som har slikt kjøleskap har på et eller annet tidspunkt hatt lekasje fra det.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 07:32   #5
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.488
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kjøleskap med isbit-/vanndispenser?

Hvis dere trenger STORT kjøleskap men ikke har plass til det i bredden så ville jeg ikke prioritert isbit/vann-dispenser uansett. Vi har side-by-side og har hatt lekkasje fra det en gang. Da var slangen kommet i klem og ble ødelagt på baksiden da vi tok kjøleskapet frem etter å ha sett om det var lekkasje bak... Ellers har vi ikke hatt lekkasjer. Vannet smaker ikke vondt altså, hvis man bruker det ofte. Isbitene må også være relativt nye, ellers smaker de vondt. Vi har brukt vår mye, men jeg ville ikke prioritert det fremfor plass inni kjøleskapet.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 07:33   #6
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.488
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kjøleskap med isbit-/vanndispenser?

Men det er sant at det er mange lekkasjer og problemer med det altså. Det er feks ikke alle rørleggere som tar på seg sånne jobber. Vi måtte lete litt for å finne en som ville gjøre det for oss.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 07:51   #7
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøleskap med isbit-/vanndispenser?

Hvis du trenger stor kjøleplass, så er jo ikke kjøleskap med vanndispenser det lureste. Vanndispenseren tar jo mesteparten av plassen. Vi har et 175 cm høyt kjøleskap fra Electrolux, med veldig god plass i.

Personlig synes jeg kjøleskapene med vann/isdispenser er oppskrytte. De er fæle å se på, enkelte av dem spruter is utover halve gulvet, og de er kjent for lekke vann.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 10:02   #8
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøleskap med isbit-/vanndispenser?

jepp- dere har overbevist meg
Tipper vi går for et stort kjøleskap uten dispenser.
Tar gjerne imot anbefalinger her også
Ser at Elkjøp har et som er 2 meter høyt...

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 10:35   #9
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøleskap med isbit-/vanndispenser?

Har du plass til hjørnekjøleskap? De har enormt med plass; nummeret før kjølerom.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 10:35   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøleskap med isbit-/vanndispenser?

Jøss, jeg hadde lyst på et slikt kjøleskap, men kommer ikke til å kjøpe det nå etter å ha lest dette. Uansett har vi bedre vann i springen her enn jeg har smakt fra sånne dispensere, så den er jo grei.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 10:37   #11
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøleskap med isbit-/vanndispenser?

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

jepp- dere har overbevist meg
Tipper vi går for et stort kjøleskap uten dispenser.
Tar gjerne imot anbefalinger her også
Ser at Elkjøp har et som er 2 meter høyt...

Vi har et fra Siemens som er 205 høyt. Nå er riktignok vårt kombi, altså med frys nederst, men det finnes også som bare kjøleskap. Anbefales mer enn gjerne, det er ordentlige greier.


Men det er alt for høyt til at vi får plass til det i kjelleren, og på kjøkkenet i huset (vi har flyttet) er det innebygd kjøleskap.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 10:42   #12
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjøleskap med isbit-/vanndispenser?

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

jepp- dere har overbevist meg
Tipper vi går for et stort kjøleskap uten dispenser.
Tar gjerne imot anbefalinger her også
Ser at Elkjøp har et som er 2 meter høyt...

Kjøp isbitmaskin separat. Det ønsker jeg meg.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 10:43   #13
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøleskap med isbit-/vanndispenser?

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

Kjøp isbitmaskin separat. Det ønsker jeg meg.

Jeg skulle til å foreslå det samme!

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 11:12   #14
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøleskap med isbit-/vanndispenser?

Undersøk også med forsikringsselskapet deres; det er ikke alle selskap som dekker vannskader etc. pga. slike kjøleskap pga. det økende problemet i den forbindelse.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 11:39   #15
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.546
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøleskap med isbit-/vanndispenser?

Vi er av dem som har sånn, og liker det... Har ikke hatt det mer enn 3-4 år da, men lekker ikke enda... Vannet smaker godt, er kaldt, og isbitene gjør at vi drikker mye mer vann enn ellers.

Men vi har sepatat fryser i tillegg da, for fryserdelen er jo ikke så stot, isbitsaken tar det meste av plassen.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 11:44   #16
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøleskap med isbit-/vanndispenser?

Jeg ønsker meg hjørnekjøleskap, men hvis vi skal ha det, må vi rive hele kjøkkenet og bygge det opp fra bunnen igjen, og det blir fort en smule dyrt...DESSVERRE!

Må nok ta til takke med et høyt vanlig skap.

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Har du plass til hjørnekjøleskap? De har enormt med plass; nummeret før kjølerom.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 15:53   #17
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøleskap med isbit-/vanndispenser?

Jeg har hatt min første FP-drøm! Jeg drømte at jeg fikk en grå prikk fra Madam Mim med beskjed om atjeg ikke måtte være så direkte når jeg uttalte meg om kjøleskap, fordi det kunne såre dem som hadde et slikt :hihihi:

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 15:55   #18
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøleskap med isbit-/vanndispenser?

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Jeg har hatt min første FP-drøm! Jeg drømte at jeg fikk en grå prikk fra Madam Mim med beskjed om atjeg ikke måtte være så direkte når jeg uttalte meg om kjøleskap, fordi det kunne såre dem som hadde et slikt :hihihi:

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 16:13   #19
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjøleskap med isbit-/vanndispenser?

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 17:30   #20
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøleskap med isbit-/vanndispenser?

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Vi har et fra Siemens som er 205 høyt. Nå er riktignok vårt kombi, altså med frys nederst, men det finnes også som bare kjøleskap. Anbefales mer enn gjerne, det er ordentlige greier.


Men det er alt for høyt til at vi får plass til det i kjelleren, og på kjøkkenet i huset (vi har flyttet) er det innebygd kjøleskap.

Kan du sette det i garasjen eller en bod?
Et ekstra kjøleskap er gull verdt!

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no