Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Kasias krimskrams

Sommerdekk? Verste jeg har sett!

Kasias krimskrams Lenker, tester, vitser og andre kuriositeter

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-09-09, 23:49   #1
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sommerdekk? Verste jeg har sett!

Blir helt målløs jeg!

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-09, 23:54   #2
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: sommerdekk? Verste jeg har sett!

Eier ikke sympati for dem engang. Hvor dumme går det seriøst ann å bli da?!

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-09, 23:57   #3
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: sommerdekk? Verste jeg har sett!

Himmel, for noen idioter. Vanskelig å se pga kameravinkelen, men det må jo være nedoverbakke der siden de sklir så langt sidelengs? Han som for bakover i starten må vel også ha sklidd?

Ikke rart alt står stille når det kommer snø i deler av USA.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 08:03   #4
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: sommerdekk? Verste jeg har sett!

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Ikke rart alt står stille når det kommer snø i deler av USA.

Trenger ikke dra helt til USA, danskene blir også rimelig handlingslammet om det skulle komme en "snøstorm". :been there, done that:

Altså, jeg kan forstå poenget med å ikke ha annet enn sommerdekk hvis man bor et sted hvor det omtrent aldri er frost eller kommer snø. Men da må man for svingende holde seg unna bilen den dagen det faktisk har snødd, da.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 08:11   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommerdekk? Verste jeg har sett!

I Norge får man ikke utbetalt forsikringsoppgjør hvis man kjører på vinterføre med sommerddekk. Jeg lurer på om det samme er tilfelle i USA. I følge denne videoen så burde det kanskje være visse begrensninger på hvor mye skade man kan få lov til å forvolde når man egentlig bare bør la bilen stå.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 14:45   #6
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork
 
Kjøkkenskriveren sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 1.548
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: sommerdekk? Verste jeg har sett!

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Trenger ikke dra helt til USA, danskene blir også rimelig handlingslammet om det skulle komme en "snøstorm". :been there, done that:

Tilstrekkelig mange folk er jo middels uforberedt her på det sentrale Østlands-området også. Første snøfall hvert jævla år, kaos. "Å nei, skulle vi ha skiftet dekk? Går det bra å kjøre BARE EN LITEN TUR selv om vi ikke har gjort det ennå?"

Amøber.

__________________
Apeklubben: juli 2008, september 2011, januar 2014, april 2018
Kjøkkenskriveren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 14:59   #7
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommerdekk? Verste jeg har sett!

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Eier ikke sympati for dem engang. Hvor dumme går det seriøst ann å bli da?!

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Trenger ikke dra helt til USA, danskene blir også rimelig handlingslammet om det skulle komme en "snøstorm". :been there, done that:

Altså, jeg kan forstå poenget med å ikke ha annet enn sommerdekk hvis man bor et sted hvor det omtrent aldri er frost eller kommer snø. Men da må man for svingende holde seg unna bilen den dagen det faktisk har snødd, da.

Det er da vitterlig en årviss tradisjon med trafikkaos på Østlandet den første vinterføredagen også. "Vi kan jo ikke la bilen stå, for da rekker vi jo ikke barnehage/skole/jobb, og derfor kjører vi en liiiten tur i sakte fart i dag og skifter dekkene i kveld. Det må jo nødvendigvis gå bra, for vi er jo helt avhengig av bilen." :famous last words:

Jeg synes det er mye teitere når slikt skjer i Norge enn de fleste andre steder i verden, skal jeg være ærlig.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 16:12   #8
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sommerdekk? Verste jeg har sett!

Jah! Å bli overrasket av snø. I November. I Norge?! Jeg ler hjertelig hele veien til t-banen på sånne dager gitt.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 16:22   #9
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.165
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sommerdekk? Verste jeg har sett!

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.


Jeg synes det er mye teitere når slikt skjer i Norge enn de fleste andre steder i verden, skal jeg være ærlig.

Det er jeg enig i. Men det skjer ikke bare på østlandet....

*bodd i Bergen i mange år*

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 16:25   #10
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sommerdekk? Verste jeg har sett!

Det skjer ikke bare på Østlandet nei. (At vinteren kommer som en overraskelse på enkelte.)

Tåpelig idioti dette her. Fy søren. Lenge siden jeg har blitt så målløs av å se en video.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 16:25   #11
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommerdekk? Verste jeg har sett!

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Det er jeg enig i. Men det skjer ikke bare på østlandet....

Sant nok. Vi har da en og annen tulling i Trøndelag også.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 17:04   #12
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sommerdekk? Verste jeg har sett!



At vi nordmenn blir tatt på senga av den første snøen og blankisen forundrer meg like mye hvert år, men at de på enkelte steder i feks USA blir tatt på senga, det kan jeg forstå. Da på områder hvor det i teorien ikke skal komme snø da.

Jeg får meg ikke til å kalle de på filmen for idioter heller, for de må ha blitt overrasket av ett eller annet værfenomen der. Jeg mener...selv med sommerdekk på vanlig glatt snø, så sklir man ikke så mye. På underkjølt regn for eksempel, så gjør man det, selv med vinterdekk.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 17:07   #13
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.165
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sommerdekk? Verste jeg har sett!

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Sant nok. Vi har da en og annen tulling i Trøndelag også.

Jeg tror det finnes tullinger i nesten hele Norge. Det er bare det at en tulling i Oslo skaper mye mer kaos enn en tulling på Finnmarksvidda.... Dermed virker det også som om østlendinger er så utrolig mye mer uforbredt på vinteren enn alle andre.

*lurer på om mannen får ut fingeren og skifter til vinterdekk i vettug tid i år....*

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 18:40   #14
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sommerdekk? Verste jeg har sett!

Utrolig! Joda, det finnes noen tullinger i Norge også. Det finnes en god trailersjåfører uten kjettingene på også.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 18:53   #15
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommerdekk? Verste jeg har sett!

Sør i USA finnes det ikke vinterdekk. Ikke finnes det offentlig transort heller, og det forundrer meg ikke at mennesker som kanskje har opplevd snø på hjemstedet sitt 3 ganger i sitt liv prøver å kjøre på det og får det ikke til.

Så vidt jeg har skjønt er dette i Seattle, der snør det 1-2 ganger i året. Det er verre med nordmenn som sklir rundt ja.

__________________


Sist redigert av Tallulah : 28-09-09 kl 18:59.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 19:29   #16
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.165
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sommerdekk? Verste jeg har sett!

Da har jeg nettop sett bilder fra Nord-Trøndelag.... Så ut som en og annen "tulling" var blitt overrasket av været der også....

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 22:21   #17
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommerdekk? Verste jeg har sett!

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Da har jeg nettop sett bilder fra Nord-Trøndelag.... Så ut som en og annen "tulling" var blitt overrasket av været der også....



Jeg kaller det ikke "tulling" hvis man ikke har forberedt seg på vinterføre i september. Derimot klatrer man kjapt opp på tullingskalaen hvis man setter seg bak rattet i en bil med sommerdekk når føret plutselig gikk over til vinterføre.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 22:36   #18
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sommerdekk? Verste jeg har sett!

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Det er jeg enig i. Men det skjer ikke bare på østlandet....

Jepp. Husker godt avisoppslag om kaos i Tromsø (?) ved årets første snøfall i ny og ne.

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/n...elag/1.6794362

http://www.ht.no/incoming/article295841.ece

http://www.adressa.no/nyheter/innenr...icle747498.ece

I tillegg er det flere biler (og dermed både flere idioter og flere som blir berørt) og ikke minst utenlandske trailere på Østlandet. Ei heller er alle på Østlandet fra Østlandet, er da plenty av innflyttere fra snørike deler av landet her også.

Selv lar jeg bilen stå slike dager, fordi jeg er en fornuftig liten frøken.

__________________
07 og 10

Sist redigert av Pelle : 28-09-09 kl 23:13.
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no