Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Bruksanvisning på sushi

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-10-09, 10:43   #1
Slettet bruker
Passiv

Standard

Bruksanvisning på sushi

Jeg liker sånn sushi som aC spiser. Men de skjønner ikke hva jeg mener på restauranter når jeg sier det. (aC må mer ut og spise).

Hva er det det heter det jeg liker egentlig?
Jeg liker de bitene som er bare fisk.
Jeg liker de som er fisk og hva det nå er som ligger oppå ris.
Jeg er ikke noe glad i de greiene som har en sånn svart ring mellom fisken og risen.

Dette er da det jeg husker at jeg fikk da jeg spiste sushi sist.
Hvis det finnes flere varianter der ute så innfårmer meg gjerne.

(Dette er det fine med dialekt og bosted på meg - jeg kan spørre om sånt som dette. )

Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 10:45   #2
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruksanvisning på sushi

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg liker de bitene som er bare fisk. Sashimi.
Jeg liker de som er fisk og hva det nå er som ligger oppå ris. Sushi nigiri.
Jeg er ikke noe glad i de greiene som har en sånn svart ring mellom fisken og risen. Sushi maki.

Gammel 02-10-09, 10:46   #3
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Du vil ha nigiri sushi. Du vil ikke ha maki.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 10:46   #4
Slettet bruker
Passiv

Standard

Hjertelig, jenter!

Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 10:53   #5
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Smilefjes da, Maki er jo det aller, aller beste!
Bortsett fra Nigiri Sushi med Unagi (ål) da
Eller fritert kongekrabbe
Eller Spicy Tuna.

Veldig lurt og sitte og skrive dette mens jeg var sulten kjenner jeg. Hvor er nærmeste sushisjappe som er åpen kl 11 på morgenen tro?

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 14:21   #6
Slettet bruker
Passiv

Standard

Ål?
:mer skeptisk til sushi nå enn før:

Man risikerer ikke å få ål uten å vite det?

Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 14:23   #7
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Man risikerer ikke å få ål uten å vite det?

Neida, neida, neida. Ikke i det hele tatt. Aaaabsolutt ikke. :kremter:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 14:25   #8
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Neida, neida, neida. Ikke i det hele tatt. Aaaabsolutt ikke. :kremter:

Lover du med kors på halsen? :er en liten millimeter unna å aldri noensinne spise sushi igjen:

Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 14:26   #9
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1272
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sånn som aC spiser. Da regner jeg med at du vet at det aller viktigste er at det er pinnedyr som man kan lage fine stilleben med senere.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 14:26   #10
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker tempura maki - ellers så synes jeg Sushi er så innmari meningsløst...er det bare jeg som føler på det, egentlig?

Gammel 02-10-09, 14:30   #11
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er heller ingen fan av maki, ellers spiser jeg det meste av sushi og sashimi (laks, kveite, smørfisk, tunfisk, scampi, kongekrabbe, piggvar), men ikke ål!!!!!

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 14:32   #12
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De svarte greiene er tang, Smilefjes. Får du ikke mer lyst til å spise det nå? Det er vel forresten ikke all maki som har sånn tang, jeg lurer på om i alle fall de med frityrstekt kongekrabbe som vi bruker å kjøpe ikke har det. (Tempura = frityrstekt, forresten.)

Sashimi er det tryggeste, da får man alt hver for seg. Og med pinnedyr hvis man er riktig heldig.

Gammel 02-10-09, 14:34   #13
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner at det er veldig greit at jeg ikke har til vane å reflektere over hva slags tidligere flytende objekt jeg spiser.

Gammel 02-10-09, 14:34   #14
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ta det med ro, jeg har aldri opplevd av ål er en del av standard sushimeny.

Av nigiri sushi så er de vanligste laks, kongereke (kokt), tunfisk, kveite, smørfisk, kamskjell og rødskjell.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 14:37   #15
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Ta det med ro, jeg har aldri opplevd av ål er en del av standard sushimeny.

Av nigiri sushi så er de vanligste laks, kongereke (kokt), tunfisk, kveite, smørfisk, kamskjell og rødskjell.

:stoler på Glitter:

Jeg har ikke noen problemer med å spise tang kjenner jeg, det føles ut som "bare en ny slags grønnsak" sånn emosjonelt sett. Det var mer det at jeg ikke digger helt smaken. Men jeg prøver det nok en annen gang også, siden jeg ser at når man skal kjøpe sushi på butikken så er det maki :tar i bruk nye ord: med og dermed basta.

Men nigiri sushi og sashmimi er da det jeg stordigger.

Hjertelig takk.

Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 14:39   #16
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville ikke kjøpt sushi på butikken.

Sushi er ferskvare, fordi risen begynner å gjære etter en viss tid, og da kan man få vondt i magen. Fisken lukter man at er dårlig, så den er det ikke så lett å spise et dårlig utvalg av.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 14:40   #17
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mandino, her.

Jeg er heller ingen fan av maki, ellers spiser jeg det meste av sushi og sashimi (laks, kveite, smørfisk, tunfisk, scampi, kongekrabbe, piggvar), men ikke ål!!!!!

Kanskje likegreit. Ålen er vel utrydningstruet.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 14:40   #18
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg ville ikke kjøpt sushi på butikken.

Jeg kjøper stadig vekk sushi på Deli de Luka, og den er helt fin. Ikke har jeg blitt dårlig heller. :datapunkt:

Gammel 02-10-09, 14:42   #19
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Jeg liker tempura maki - ellers så synes jeg Sushi er så innmari meningsløst...er det bare jeg som føler på det, egentlig?

Antakelig.
neida, du er sikkert ikke alene om det. Men hva er det som er meningsløst, da?

Gammel 02-10-09, 14:43   #20
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Jeg kjøper sushi på Ultra på Bryn.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:38.