Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hjem kjære hjem

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-09, 21:05   #1
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hjem kjære hjem

Det nærmer seg visning her hos oss, og jeg blir litt sentimental når det nå plutselig går opp for meg at vi snart kanskje ikke skal bo her lenger.
Fine-fine huset, kan vi virkelig selge det til fremmede folk? Vi trives jo godt, men jeg tenker at det må bli like bra i nabohuset. Det eneste jeg lurer på er om vi får en like lun og solrik uteplass der.

Vel, halvparten av ungene har fløyet fra redet og vi har alt for stor plass. Helst skulle jeg ønske at vi kunne beholde dette, at noen av barna kunne bo her, men det er for urealistisk.

Vel, realiteten er at vi må stelle i stand til visning, og kanskje noen av dere som har vært gjennom en salgsprosess kan komme med noen tips til hva jeg bør tenke på? Vi har det jevnt over ryddig overalt så det er gudskjelov ikke en gedigen ryddeaksjon i forkant. Vinduene bør vel være blankpusset, og jeg har ikke tenkt å koke fårikål på visningsdagen. Jeg har for øvrig heller ikke tenkt å bake brød eller kjøpe blomsterbuketter.
Åpner folk skapdørene, mon tro? Kan lekekassene stå framme? Må vi ta ned bilder av ungene på veggene?

Blir takknemmelig for innspill. Kjenner at jeg må sortere litt på hva jeg skal prioritere.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 21:13   #2
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjem kjære hjem.

Skrell, skrell, skrell! Mye mer enn du tror! Jeg hadde tatt vekk både lekekasser og barnebilder, men lekekasser kan jo evt. stå på barnerom, da. Men ikke i stua, liksom.

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 09:37   #3
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjem kjære hjem.

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Skrell, skrell, skrell! Mye mer enn du tror! Jeg hadde tatt vekk både lekekasser og barnebilder, men lekekasser kan jo evt. stå på barnerom, da. Men ikke i stua, liksom.

Lekekassene står på barnerom, og jeg lar de stå. Barnerommene er så store at det vil bli helt tombola hvis det fjernes, det vil nok se fraflytta ut da. Skal ellers ha skrell, skrell, skrell i bakhodet mens jeg går runden, men er litt usikker på om kott og boder også må være strøkne? I så fall; stakkars meg - da må jeg avspasere.
Nå blir det vinduspuss her, og det er omtrent like inspirerende som stryking av klær.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 09:47   #4
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjem kjære hjem

Jeg synes ikke man må ta ned bilder fra veggene.
At huset er rent og noenlunde ryddig er det jeg ville prioritert.
Henger det bilder på veggene så vil man jo få et inntrykk av hvor koselig huset kan bli/være. Vanskelig å forklare hvor jeg vil hen.

Jeg ville nok ryddet noe opp i kott og skap. Men strøkent trenger det jo ikke være. Hvem har det strøkent i ei bod. Men om det faller ut ting bare man åpner døra, så bør man nok rydde opp litt.

Skjønner at dette er vemodig for deg. Det er jo i dette huset dere har skapt så mange gode minner.

Ønsker deg lykke til med alt.
Håper dere blir fornøyd med salget og at dere vil trives i nytt hus.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 09:57   #5
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.006
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjem kjære hjem

Prøv å fjerne så mye som mulig i boder. Det får bodene til å virke STOOORE. Enorm forskjell hos oss, som folk kommenterte. Og det har mer betydning enn man tror. Ja, folk lagrer i boder, men kjøper skal se plassen ikke lagringen deres.
Også hvis dere feks har en vedovn, puss den! Da ser den helt strøken ut og blir lagt merke til positivt.
Og det er bedre at det virker stort og rommelig enn at det står lekekasser på rommene.
Da må lekekassene ha lokk og se ryddige ut, om det skal slippe igjennom synes jeg.
Alle personlige bilder må ned, kun bilder som ikke viser personer kan henge. Man skal forestille seg at kjøper skal bo der, ikke gå hjem med et bilde av andres hjem. Kjempeviktig i en selgerprosess. Ikke undervurder psyken til folk.
På visning skal det være pinlig ryddet og pinlig rent, på randen til stylet. Som sagt kan jeg ikke få understreket nok at man ikke skal kjøpe ANDRES hjem, men ha rom for å forestille seg sitt eget uten å måtte se forbi familiebilder og annet støy.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 10:11   #6
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjem kjære hjem

Vi hadde visning på torsdag.Vasket godt i alle rom med grønnsåpe og kjøpte noen nye potteplanter og kubbelys. Mannen syns jeg hadde striglet for mye,men megler og de på visninga virket veldig fornøyd...Jeg har forøvrig bilder av ungene på veggen,men har tatt ned ganske mye. Og vi har ryddet masse i skapene.Ryddet ned alt på kjøkkenet vi ikke trenger.Og også tellekanter i klesskapene,siden det er innebygde garderobeskap.

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 10:19   #7
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjem kjære hjem

Vi har solgt 2 ganger de siste 4 årene. Vi har alltid skrelt omtrent alt. Leilighetene har virket mye større. Dette gjorde vi før visning: Støvtørk over alt, vasket vinduer før hver visning, støvsuging og vasking av alle gulv, vasking under kjøkkenvasken og i skapet på badet. Fjernet alle shampooer og dusjsåper.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 10:40   #8
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjem kjære hjem

Ok, da er det bare for meg å logge av, skjønner jeg. Takk for tips.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 14:13   #9
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjem kjære hjem

Har sett at folk kjører sakte forbi og ser mot huset - de har sikkert sett det på finn.no. Tror dere noen kan finne på å ringe på og spørre om å få ta en titt?

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 14:14   #10
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjem kjære hjem

Tja, man vet jo aldri, men da hadde jeg vært ærlig og sagt at det ikke er klart til visning enda. Og at de enten får se det som det er (midt i stylinga), eller komme tilbake på visning.

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 20:36   #11
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjem kjære hjem

Jeg tror det er mange nysgjerrige, gitt. Hver gang jeg har vært på kjøkkenet ser jeg biler som kjører sakte forbi og ser mot huset, snur på snuplassen og kikker mer på tilbaketuren. Håper de kommer på visningen til uka.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no