Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Jeg ønsker meg ny laptop

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-09, 22:22   #1
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Jeg ønsker meg ny laptop

Og nå har jeg endelig tenkt å ta meg råd til en

Men hva trenger jeg? Min er fire år gammel og funker greit. Men den er jo temmelig utdatert. En HP etellerannet med 60 gb harddisk. Det er ikke uten grunn at jeg har fått meg en ekstern HD Men den takler mitt bruk temmelig bra, jeg er fornøyd med tastaturet, mouspad-en, at skjermen er matt og at det er litt liv igjen i batteriet fortsatt. Det er mye PC igjen i denne, så lenge man husker på å støvsuge luftinntakene nå og da og holde inn startknappen noen sekunder hver morgen.

Det var den. Nå vil jeg ha ny. Jeg skal ha den med på skolen, men kjører bil så vekten er egentlig ikke et problem. Noe særlig mer enn 3,5 kg bør den likevel ikke veie. Den må være stillegående og ha et par timers batterikapasitet. Dessuten må den ha ok med diskplass (alt har vel nesten ti ganger mer enn hva jeg har i dag uansett) og takle multikjøring av programmer. Ok lyd er et must, og jeg vil ha innebygd kamera, mikrofon (søster i Australia - skype) og blåtann. Sistnevnte er ikke et must, men hadde vært fint.

Det er så stor jungel der ute at jeg har forelska meg i den første jeg fant: http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdin...px?plid=108435

Men den er nok i toppsjiktet for hva jeg hadde tenkt å bruke på en PC. Et par tusenlapper mindre hadde vært toppers. Noen som har noen anbefalinger?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:42.