Jeg ønsker meg ny laptop
Og nå har jeg endelig tenkt å ta meg råd til en 
Men hva trenger jeg? Min er fire år gammel og funker greit. Men den er jo temmelig utdatert. En HP etellerannet med 60 gb harddisk. Det er ikke uten grunn at jeg har fått meg en ekstern HD Men den takler mitt bruk temmelig bra, jeg er fornøyd med tastaturet, mouspad-en, at skjermen er matt og at det er litt liv igjen i batteriet fortsatt. Det er mye PC igjen i denne, så lenge man husker på å støvsuge luftinntakene nå og da og holde inn startknappen noen sekunder hver morgen.
Det var den. Nå vil jeg ha ny. Jeg skal ha den med på skolen, men kjører bil så vekten er egentlig ikke et problem. Noe særlig mer enn 3,5 kg bør den likevel ikke veie. Den må være stillegående og ha et par timers batterikapasitet. Dessuten må den ha ok med diskplass (alt har vel nesten ti ganger mer enn hva jeg har i dag uansett) og takle multikjøring av programmer. Ok lyd er et must, og jeg vil ha innebygd kamera, mikrofon (søster i Australia - skype) og blåtann. Sistnevnte er ikke et must, men hadde vært fint.
Det er så stor jungel der ute at jeg har forelska meg i den første jeg fant: http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdin...px?plid=108435
Men den er nok i toppsjiktet for hva jeg hadde tenkt å bruke på en PC. Et par tusenlapper mindre hadde vært toppers. Noen som har noen anbefalinger?