Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Dusjhjelp

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-10-09, 10:48   #1
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Dusjhjelp

Vi vurderer å hive ut badekaret og sette inn dusj i stede.

Jeg bruker aldri badekaret og ser fram mot å kunne gå inn i dusjen i stede for å klatre opp i dusjen (badekaret). Mannen erkjenner at han ikke bader så mye som han hadde trodd. Og har nå kastet sitt blikk på disse fancy dusjkbinettene.

Problemet er bare at han er helt "dupeditt-frelst", så han kommer til å gå for den mest avanserte modellen med alt du kan tenke deg av ekstrautstyr som ikke hører hjemme i en dusj.... Mens jeg er mest bekymret for hvordan man får rengjort et slikt monster og ikke minst hvor ressurskrevender er det egentlig?

Er det noen som har noen erfaringer å dele? Og kanskje forslag om noen bra, enklere modeller? Jeg trenger å forberede meg så jeg ikke blir overkjørt her

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 10:55   #2
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.006
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dusjhjelp

Må bare si vi er på linje med deg. Vi ville ikke ha badekar (bade i egen skitt), og dessuten er vi mot de er veldige dusjene, steamdusj- radio etc.. i og med at det å vaske er en stor operasjon. Venner har klagd over at det er noe pes å få rent jo mer krinkler og kroker og dubbeditter det er.
Hvis han vil ha noe slikt, ville jeg fått med i avtalen at han vasket det, JEVNLIG, ellers så blir det bare kvalmt.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 11:10   #3
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dusjhjelp

Det enkleste er to buede glassdører som kan foldes inn mot veggen. Når det er sagt er en skikkelig steamdusj ikke å forakte heller. Særlig på vinteren, når det er kaldt og guffent, er det herlig å sette seg inn i 50 graders damp med en aldri så liten iskald ølboks. Innvendig renhold er jo enkelt - vask over med såpevann, spray eller hva som helst, og spyl av med dusjen. Utvendig er litt mer pes, bak og oppå foretrekker jeg å ikke tenke på (ute av øye etc).

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 11:33   #4
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dusjhjelp

Ikke velg en av disse billige Kinadusjene som er fulle av plast radio, skiftende motivpaneler, lys, telefon og fjernkontroll osv osv.
Det er kjedelig å ikke kunne dusje fordi batteriet i fjernkontrollen ikke virker, og må sendes avsted for å byttes.
Plast er vanskelig å gjøre rent uten at det blir ripete.

Velg et dusjkabinett fra en kjent leverandør og du får det du betaler for!

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 12:11   #5
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Dusjhjelp

Er enig med Mauser jeg. To enkle glassdører som kan foldes inn. Masse deilig plass som blir frigitt når man ikke bruker dusjen.

  Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 12:21   #6
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dusjhjelp

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Ikke velg en av disse billige Kinadusjene som er fulle av plast radio, skiftende motivpaneler, lys, telefon og fjernkontroll osv osv.
Det er kjedelig å ikke kunne dusje fordi batteriet i fjernkontrollen ikke virker, og må sendes avsted for å byttes.
Plast er vanskelig å gjøre rent uten at det blir ripete.

Velg et dusjkabinett fra en kjent leverandør og du får det du betaler for!

Noen bekjente hadde et slikt hvor er høy kinesisk damestemme ønsket dem "good monin" når de gikk inn, og takket høflig med "sank you for using" når de gikk ut. De fant aldri ut hvordan de kunne slå av dama, eller senke volumet, så de ble vanskelig å "liste seg i dusjen uten å vekke de andre", for å si det sånn...

Koselig med et veloppdratt dusjkabinett egentlig

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 12:24   #7
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dusjhjelp

Vi har to buede glassdører som dyttes inn mot veggen. Helt genialt og veldig plassbesparende.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 12:27   #8
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dusjhjelp

Å hoi, jeg tror jeg hadde klikka i vinkel av en snakkende dusj altså!! .dånerpåmeg:

Jeg hadde i allefall valgt kabinett og ikke dusj rett på fliser, det skal så lite til før det utvikler seg fukt, uansett hvor nytt og fint badet er, på sikt en ulempe. Vi hadde en 90x90 dusj fra Ifö der vi bodde før - av enkleste sort egentlig og mer enn bra nok med den gode plassen ifht. 80x80. I nyhuset er det glassbyggerstein med dør og dusj rett på fliser, så nå er vi på jakt etter et nytt kabinett og kommer til å gå for en modell som passer i hjørne, med hjørneåpning, for en tanke plassbesparelse. Vi styrer unna for mange duppeditter, men et slags showorama kan jeg godt ha!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 12:52   #9
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.006
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dusjhjelp

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

Å hoi, jeg tror jeg hadde klikka i vinkel av en snakkende dusj altså!! .dånerpåmeg:

Jeg hadde i allefall valgt kabinett og ikke dusj rett på fliser, det skal så lite til før det utvikler seg fukt, uansett hvor nytt og fint badet er, på sikt en ulempe. Vi hadde en 90x90 dusj fra Ifö der vi bodde før - av enkleste sort egentlig og mer enn bra nok med den gode plassen ifht. 80x80. I nyhuset er det glassbyggerstein med dør og dusj rett på fliser, så nå er vi på jakt etter et nytt kabinett og kommer til å gå for en modell som passer i hjørne, med hjørneåpning, for en tanke plassbesparelse. Vi styrer unna for mange duppeditter, men et slags showorama kan jeg godt ha!

Nå har jeg bodd forskjellige steder, og hver gang jeg selger har takstmann sagt. VELDIG bra at dere har dusjkabinett. Det verste du kan ha er kun dusjvegger.
Så jeg har hengt meg litt opp i akkurat det.
Vi har showorama fra porsgrund (eller hva det heter) og er strålende fornøyd med det. Ingen radio og ingen irriterende kinesisk dame..
Dessuten måtte jeg vel ha med meg to tre unger i steamen om vi hadde det. Jeg foretrekker å dusje alene, selv om det blir både et og to og tre besøk av barn som skal "bare spørre om noe".

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 10:21   #10
tarante
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 42
tarante har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Dusjhjelp

Jo mer duppeditter, jo mer kan gå galt.... Tenker at alle disse tilleggsgreiene som man putter inn i dusjen nå til dags sikkert er veldig stas i starten (akkurat som med badekar), men hvor stas er det egentlig i lengden? Det er jo tross alt bare dusje man skal. Som regel har man heller ikke tid til å sitte i dusjen å ta div. SPA-behandlinger i lange tider... og musikken kan man jo stå for selv

Vi valgte et kabinett i mellomklassen i pris til vårt nye hus og er fantastisk førnøyde med det. Vi la vekt på at det skulle ha en tung solid bunn (ikke plast), to skyvedører, separat blandebatteri og masasjedyser i selve dusjhodet (5 innstillinger)... men jeg husker selvfølgelig ikke hva det heter da! Det er kjøpt hos Comfort og jeg anbefaler å gå til en faghandler og kjøpe et kjent merke... vi så utrolig mye rart på tilbud hos Fix og Byggmakker bl.a.

tarante er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 01:05   #11
Intrigue
Superduperaktiv
 
Intrigue sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 507
Intrigue er litt kulIntrigue er litt kulIntrigue er litt kul
Standard

Sv: Dusjhjelp

Porsgrund showerama har jeg hatt i fire varianter nå, er veldig fornøyd.
Har alltid bestilt ruglete glass, da ser en ikke renning av dråper etc på yttersiden og en står ikke helt blottet om noen skulle komme inn.
syned det er veldig ok.
En kan få glasskapdører til å sette foran shampohyllene og diverse funksjoner etter ønske

Intrigue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 03:26   #12
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.391
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dusjhjelp

Vi har hatt dusj rett på gulvet i vårt hus. Det badet er over 21 år og det er målt fukt og ikke funnet noe flere ganger. Med riktig grunnarbeid så bør det kunne gå bra. Det er så mye flottere en et dusjkabinett syns jeg og nesten hvert den risikoen.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-09, 17:57   #13
TheVoice
priiiima donna
 
TheVoice sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.351
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Sv: Dusjhjelp

Det finnes jo noen walk-in dusjkabinett uten dører. D er glassvegger i en slags labrynt som gjør at du kan gå inn og ut. Dusjer rett på flisa seff. Syns det virker litt fiffig, men har kun sett bilde i en blogg og vet derfor ikke hvor det selges.

__________________
TheVoice er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no