|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Hvor mye bruker storfamilier på mat i mnd? | |||
| 2.000-4.000 |
|
2 | 3,70% |
| 4.000-6.000 |
|
10 | 18,52% |
| 6.000-8.000 |
|
14 | 25,93% |
| 8.000-10.000 |
|
17 | 31,48% |
| 10.000-12.000 |
|
10 | 18,52% |
| 12.000-14.000 |
|
1 | 1,85% |
| 14.000 ++ |
|
0 | 0% |
| Deltakere: 54. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
I gapestokken
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dere som har mange barn, hvor mye bruker dere på mat i måneden?Vi har fire barn og er to voksne. Barna er 7 år, 4 år og tvillinger på 2 år. Alle spiser ganske brukbart. De tre yngste bruker bleier (men 4-åringen er i ferd med å slutte). Vi bruker noe vi synes er veldig mye på mat i måneden, som regel rundt 10.000 kr! Dette inkluderer bleier, ja alt man kjøper på dagligvarebutikker. Vi kjøper mye frukt og grønnsaker, og det blir det penger av. Har prøvd å ukehandle, men det hjelper ikke nevneverdig.
|
|
|
#2 |
|
Firebarnsmor
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dere som har mange barn, hvor mye bruker dere på mat i måneden?Alt for mye, siden vi ikke er flinke til å planlegge uka og handle stort. Det blir gjerne handling flere ganger i uka, og da får vi alltid med endel ting vi ikke trenger.
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Dere som har mange barn, hvor mye bruker dere på mat i måneden?Jeg gjorde en analyse på dette i vår. Da brukte vi i overkant av 10.000 i mnd og hadde to bleiebarn. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
I gapestokken
Sv: Dere som har mange barn, hvor mye bruker dere på mat i måneden?Vi bruker to brød om dagen og gjerne minst en liter melk, gjerne to kaviartuber og 5 bokser makrell i tomat i uken - 1 kg ost. Det er sprøtt hvor mye mat som går med. Men vi kjøper pepsi max, sikkert litt for mye, og ofte vanlig brus til barna til helgen. Men det er jo så deilig med et kaldt glas cola når ungene har lagt seg og man er slitne.
|
|
|
#6 |
|
I gapestokken
Sv: Dere som har mange barn, hvor mye bruker dere på mat i måneden?
|
|
|
#7 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Dere som har mange barn, hvor mye bruker dere på mat i måneden?Jeg har ikke finregnet, men jeg tipper ca 8000,- i måneden. Det vi bruker aller mest penger på er grønt, frukt og bær (som er svindyrt) og kyllingfilet. Vi drikker ikke brus (bortsett fra 1,5 l til helgen), men litt Farris. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Dere som har mange barn, hvor mye bruker dere på mat i måneden?Vi har to barn på 6 og 9 og bruker ca. 6000 kr på mat, tror jeg. (Er dårlig på budsjetter.) |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Dere som har mange barn, hvor mye bruker dere på mat i måneden?Vi har 4 barn og bruker mellom 6 - 8000 kr. på mat i måneden. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dere som har mange barn, hvor mye bruker dere på mat i måneden?Du har sikkert sjekket sifo-budsjettet?
|
|
|
|
#11 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: Dere som har mange barn, hvor mye bruker dere på mat i måneden?Vi var inntil i sommer tre tenåringer og to voksne og et mat/forbruksvarebudsjett på 14000 i måneden. Dette inkluderer frisør, hårvask, klær osv. Som regel ble det litt snaut - selv om ungene må kjøpe selv alt av klær og sko jeg mener de strengt tatt kan klare seg uten. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Sv: Dere som har mange barn, hvor mye bruker dere på mat i måneden?Vi har fem barn, kun ett bleiebarn. Må innrømme at jeg ikke har helt oversikt, men 10.000 + går det nok fort... Prøver å ukeshandle, det hjelper - men ikke alltid vi får det helt til.
|
|
|
#13 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Sv: Dere som har mange barn, hvor mye bruker dere på mat i måneden?Vet ikke om vi har mange barn i din definisjon, men vi har 3 barn på 14, 10 og 5 år. Og er 2 voksne. Vi bruker ca 9-10 000 kr per måned på mat. Vi sparer ikke på maten, kjøper mye godt pålegg og har middager med mye frukt og grønt. Men vi ukeshandler, og sparer på det. Ikke drikker vi mye brus heller. De to eldste barna spiser omtrendt like mye som voksne.
|
|
|
#14 |
|
fornøyd
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
Sv: Dere som har mange barn, hvor mye bruker dere på mat i måneden?Vi har 3 barn. Babyen bruker bleier og en med nattbleier. Vi har et budsjett på 7-8000 som burde holde selvom gutten vår har spesial-diett som fordyrer litt, men samtidig så lages alt fra bunnen av og vi spiser hjemmebakt brød. Ingen røyker/snuser, drikker brus. Mannen drikker kanskje 1 flaske vin el øl i helgen-jeg aldri, jeg ammer og spiser dertil litt mer sjokolade
|
|
|
|
#15 |
|
Passiv
|
Sv: Dere som har mange barn, hvor mye bruker dere på mat i måneden?Jeg har vel pr. definisjon ikke mange barn, for har to, men vi bruker nok fort 6000,- - 8000,- i mnd på mat. Ingen bleiebarn. Jeg har ikke turt å regne nøyaktig på det. Det varierer nok også litt. Enkelte mnd. går det mer enn andre. |
|
|
|
#16 |
|
lurer
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dere som har mange barn, hvor mye bruker dere på mat i måneden?Vi har ikke mange, men to barn. En bleieunge på 2,5 som spiser alminnelig godt og en liten baby som lever på pupp enn så lenge. Vi 2 voksne.
|
|
|
|
#17 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Det glade Sunnmøre
![]() ![]() |
Sv: Dere som har mange barn, hvor mye bruker dere på mat i måneden?Me brukar ein stad mellom 6-8000. Me har eitt bleie barn. Men mannen min jobbar til sjøs. Han er borte 4 veker og er heime 4 veker. Merkar sjølvsagt stor forskjell frå når han er heime og når han er borte. Me har middagsplan og prøvar å planlegge kjøpa våre. Vart litt betre etter vi byrja med det da. Kan anbefalast, hvertfall for dei som har like dårleg "fantasi" som eg i middagsvegen... |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
Sv: Dere som har mange barn, hvor mye bruker dere på mat i måneden?
Bare signerer dette jeg.Uff,er dårlig på å handle kun en dag i uka.
|
|
|
#19 |
|
Passiv
|
Sv: Dere som har mange barn, hvor mye bruker dere på mat i måneden?Jeg har to. Men disse drar jo inn venner. Dermed har jeg i høstferien brukt 5000 på mat. På én uke! |
|
|
|
#20 |
|
kall om benen
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dere som har mange barn, hvor mye bruker dere på mat i måneden?Vi har to barn og spiser jo vegetarisk, som du vet. Vårt matbudsjett inkl. såpe og bleier og andre hygien og rengjøringsting, ligger på 6-8000 per måned.
|
|
![]() |
|
|