Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

I fjesbokføljetongen: Bruker du FB til noe annet enn svada?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-10-09, 13:56   #1
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1273
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

I fjesbokføljetongen: Bruker du FB til noe annet enn svada?

Har dere faktisk nytte av dette nettverket, eller er det slarv, bildetitting og fjas?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 13:57   #2
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I fjesbokføljetongen: Bruker du FB til noe annet enn svada?

nytte?

Gammel 07-10-09, 13:57   #3
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er nyttig å le høyt flere ganger om dagen, ja?

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 19:05   #4
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Det er nyttig å le høyt flere ganger om dagen, ja?

En god latter forlenger livet, vil du bli gammel? Bruk Facebook!

Gammel 07-10-09, 13:58   #5
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Har dere faktisk nytte av dette nettverket, eller er det slarv, bildetitting og fjas?

Hva defineres som nytte? All den tid at en del av mine venner bor langt borte og jeg ikke kommer meg så mye ut etter å ha jobbet og lagt barn så synes jeg det er mye nytte i slarv, bildetitting og fjas. Det beste er at det er lettere å holde kontakt og få ett innblikk i andres liv, som jeg ikke ville hatt om jeg ikke hadde vært på FB.

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 13:59   #6
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Nei

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 13:59   #7
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Hva defineres som nytte? All den tid at en del av mine venner bor langt borte og jeg ikke kommer meg så mye ut etter å ha jobbet og lagt barn så synes jeg det er mye nytte i slarv, bildetitting og fjas. Det beste er at det er lettere å holde kontakt og få ett innblikk i andres liv, som jeg ikke ville hatt om jeg ikke hadde vært på FB.

Her tenker jeg "nytte" som i annet enn pur sosial glede. Selv om det selvfølgelig er nyttig nok.

Gammel 07-10-09, 14:02   #8
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Da er svaret nei

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 14:58   #9
Hulda
Bør lage seg en tittel selv

Hulda sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Helt klart!

Gammel 07-10-09, 13:59   #10
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Nettopp.

Vel, jeg HAR faktisk litt nytte av det. Hvilket jeg selvfølgelig bruker som unnskyldning til å ha siden oppe på jobb. Mange out-of-country-kollegaer som er mye mer troende til å sjekke messager på fjesboka enn mailen, litt oversikt over eventer og denslags.

Gammel 07-10-09, 14:03   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har nytte av det på den måten at jeg kan holde kontakt med venner og familie som bor i utlandet, og siden jeg hater telefoner som pesten så er det et greit sted å skrive beskjeder til hverandre. Og holde styr på bursdager.

Gammel 07-10-09, 14:17   #12
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, i grunn ikke. Kan gå ukesvis mellom jeg er der, og jeg vurderer slette hele profilen. Jeg bruker den til null og nix.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 14:22   #13
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg bruker det til svada, og til å holde kontakt med venner og familie. Mannen bruker det litt til fornuftige ting i forbindelse med jobben.

Gammel 07-10-09, 14:22   #14
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Mest fjas, men også noen jobbrelaterte meldinger via FB i stedet for mail.

Gammel 07-10-09, 14:24   #15
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg er tilhenger av noen organisasjoner som det er nyttig å få oppdateringer fra på Facebook. Det er også for så vidt nyttig å kunne lage grupper for å avtale og diskutere f.eks. en fest eller liknende. Ellers synes jeg det er ganske nyttig å kunne kommunisere enkelt med mennesker jeg ikke treffer veldig ofte. Jeg har for eksempel flere venner utenlands som jeg har mye hyppigere kontakt med nå enn før Facebook. Jeg var svært skeptisk til å begynne med, men har etter hvert blitt svært så fornøyd med Facebook.

Gammel 07-10-09, 14:27   #16
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 638
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke så mye nyttig i privatøyemed, men i jobbsammenheng er det nyttig. Bedriften min har en profil på Facebook som gjør informasjon lettere. Ellers er det hyggelig å holde seg oppdatert på venner som bor langt unna, vi hadde nok hatt mindre kontakt hvis ting som Facebook ikke fantes.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 14:28   #17
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Tja.. Jeg skulle sette sammen et team med folk til et arrangemang som var i helgen. Husket ikke hvem alle var når jeg fikk inn søknadene. Litt facebook søking og jeg viste hvem alle var. + at de svarte mye fortere der enn på mail.

Praktisk.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 14:29   #18
siljemoren
Erfaren

siljemoren sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Mest fjas her også, jeg jeg synest jo fjasing kan være bra jeg da.

siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 14:28   #19
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes jeg bruker facebook til andre ting enn skravling.

Quizlaget mitt bruker facebook til å avtale at vi skal quizze.

Alle naboene som vi henger med bestemte at vi skulle arrangere et julebord. Jeg har nå utnevnt meg selv til arrangør og alle innspill kommer på en egen meldingstråd på facebook.

Gammel 07-10-09, 14:31   #20
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Jeg kan ikke fordra fjas.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:38.