Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Barnehageansattes arbeidstidsavtale

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-10-09, 09:15   #1
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.380
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Barnehageansattes arbeidstidsavtale

Jeg ser i barnehagen til ungene at de har ukentlige møter på dagtid. Det går utover tida med ungene, og pedagogtida er vel allerede liten nok som den er?

Jeg skulle ønske at det på alle avdelinger var en pedagog hele tiden, for selv om en assistent er aldri så ålreit, mener jeg at en pedagog har noe ekstra som er viktig for barna når de er i barnehagen.

Er løsningen at førskolelærere får ny arbeidstidsavtale?

Her er en som skriver om alt det andre arbeidet til pedagogene i barnehagen enn akkurat det å være sammen med barn, og hun mener en ny arbeidstidsavtale må på plass:

http://www.utdanningsnytt.no/templat...____21485.aspx

Er dette en nødvendighet? Eller finnes det andre løsninger? Eller er det helt greit sånn som det er nå? Løses det annerledes i andre barnehager?

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 09:19   #2
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnehageansattes arbeidstidsavtale

En ting er å gi førskolelærerne ny arbeidstidsavtale, men en god del av møtene som foregår på dagtid er jo lagt nettopp til denne tiden fordi den ikke bare inkluderer ped.ledere, men også assistenter - som jo som kjent ikke har annen tid utenom å legge møtene til. Så er det også en del møtevirksomhet på tvers av avdelinger, eks ped.leder-møter som bør tas når alle ped.ledere og styrer er tilstede = midt på dagen, samt møter med instanser utenfra, som må tas når disse har tid og anledning.
Alt hadde vært mye enklere om møtene bare måtte tilpasses hver enkelt ped.leder, men de har svært sjelden møter med seg selv, og da er det langt flere hensyn å ta.
Man skal forøvrig ikke undervurdere viktigheten av dyktige assistenter i barnehagen. Har man dyktige assistenter, gjør det lite at ped.leder er borte på møter i blant.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 09:24   #3
Siwa
Bør lage seg en tittel selv
 
Siwa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.898
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Sv: Barnehageansattes arbeidstidsavtale

I vår bhg så har pedledere møte med hverandre og styrer 2 ggr i mnd, og da er det 2 førskolelærere som er tilgjengelige for resten
Hver mandag har alle avdelingene avdelingsmøte 1 time enten på formiddag eller ettermiddag (annenhver gang).. Så det er ganske lite ped.leder er borte fra avdelingen, så jeg synes ikke at de trenger en ny avtale for så lite...
Alle andre møter blir lagt til ubundentid eller kveldstid

Dessuten er det jo ikke bare ped.lederne som har ansvar for det pedagogikse, det har jo alle ansatte, men det er ped.leder som har ansvar for at det blir gjort!!!

__________________
Familien er komplett med våre 3 vakre barn,
lillesøster 07
store lillebror 05
storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 09:52   #4
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.763
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehageansattes arbeidstidsavtale

Jeg er for flere utdannete pedagoger i barnehage, men møter i arbeidstiden med assistenter tror jeg ikke man kommer utenom.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 10:00   #5
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.002
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barnehageansattes arbeidstidsavtale

Jeg skummet gjennom artikkelen og for meg ser det ut til at det hun ber om ikke er mer tid med barna, men bare at arbeidstidsavtalen skal tydeliggjøre hvor mye av den bundne tida som går med til andre ting enn å være sammen med barna. Jeg ser poenget hennes, men det vil jo ikke føre til noen endring annet enn på papiret.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 10:13   #6
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.380
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barnehageansattes arbeidstidsavtale

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg skummet gjennom artikkelen og for meg ser det ut til at det hun ber om ikke er mer tid med barna, men bare at arbeidstidsavtalen skal tydeliggjøre hvor mye av den bundne tida som går med til andre ting enn å være sammen med barna. Jeg ser poenget hennes, men det vil jo ikke føre til noen endring annet enn på papiret.

Det er jeg enig i, men da er poenget mitt at, når man ser at pedagogen på avdelingen kun rekker å være sammen med barna halvparten av tiden hun (han) er på jobb, så bør det ansettes flere pedagoger, sånn at barna får mer enn halve tida i barnehagen sammen med en pedagog.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 10:21   #7
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnehageansattes arbeidstidsavtale

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg skummet gjennom artikkelen og for meg ser det ut til at det hun ber om ikke er mer tid med barna, men bare at arbeidstidsavtalen skal tydeliggjøre hvor mye av den bundne tida som går med til andre ting enn å være sammen med barna. Jeg ser poenget hennes, men det vil jo ikke føre til noen endring annet enn på papiret.

Jeg tror du har delvis rett i dette. For de pedagogene som jobber i barnehage der de pålegges mange ekstra-oppgaver i den bundne tida, så vil det kanskje gjøre en forskjell, men for de pedagogene som allerede har innstrammet aktiviteter utenom det pedagogiske arbeidet direkte med barnegruppene, i den bundne tida, så vil det nok ikke medføre store endringer nei.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 10:23   #8
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnehageansattes arbeidstidsavtale

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Det er jeg enig i, men da er poenget mitt at, når man ser at pedagogen på avdelingen kun rekker å være sammen med barna halvparten av tiden hun (han) er på jobb, så bør det ansettes flere pedagoger, sånn at barna får mer enn halve tida i barnehagen sammen med en pedagog.

Jeg håper det er mindretallet av pedagoger i barnehage som har så lite tid på avdeling. Da må man kanskje som pedagog også vurdere hvordan man disponerer tiden sin.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 10:25   #9
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.380
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barnehageansattes arbeidstidsavtale

Neida, jeg vet ikke hvor mange timer det er snakk om jeg, altså. Og jeg er også knakende fornøyd med barnehagen til ungene mine, både førskolelærere og assistenter.

Men kom nå over denne artikkelen, da.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 10:28   #10
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.002
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barnehageansattes arbeidstidsavtale

Ja, jeg bør vel egentlig ikke blandet meg opp i dette, for jeg har ikke hatt barnehageunger på flere år nå og kan veldig lite om avtaleverket i den enden av utdanningssystemet.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 10:52   #11
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barnehageansattes arbeidstidsavtale

Jeg tviler på at møtevirksomhet halverer tiden for pedagogene. Og som nevnt tidligere, det er mange grunner til at møter skal foregå på dagtid. Assistentene er også med på det pedagogiske opplegget, og ser ikke at går utover ungene at det er møtevirksomhet noen få timer i uken. Har du fordommer mot assistenter? Min erfaring fra barnehagen vår er at de er veldig dyktige og flinke med barna, og har ansvar for opplegg de også.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 11:01   #12
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.380
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barnehageansattes arbeidstidsavtale

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Har du fordommer mot assistenter?

Nei, jeg har noen personlige erfaringer med assistenter, som endrer seg totalt fra jeg står og ser på dem uten at de vet at jeg er der, til de oppdager meg. (Men de jobber ikke hos oss lenger.)

Egentlig var ikke det poenget. Poenget er om førskolelærerne trenger ny arbeidstidsavtale eller ei. Blås i all svadaen jeg har produsert her. (Eller hvis du først ikke skal blåse i det, se innlegg #9 også, ikke bare hovedinnlegget.)

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-09, 13:16   #13
Meta
Heldig
 
Meta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 777
Meta er populærMeta er populærMeta er populær
Standard

Sv: Barnehageansattes arbeidstidsavtale

Jeg håper at Utdanningsforbundet klarer å jobbe frem kravet om at 50 % av personalet i barnehagen skal være førskolelærere. Da finnes det pedagoger til stede når ped. lederne er på møte en time i uka.

Jeg jobber i en barnehage med en høy prosent utdannet personale, og merker at vi i større grad deler meninger og verdier i personalgruppe enn i barnehager jeg har vært i hvor det er færre med utdannelse. Vi har noen flotte pedagogiske medarbeidere også, og jeg tenker at det er lettere for dem å få veiledning i hverdagen når det er flere pedagoger til stede.

__________________
Meta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-09, 13:29   #14
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Barnehageansattes arbeidstidsavtale

Lurer på hvorfor jeg som 'ikke utdannet barnehage ansatt' nesten alltid får en dårlig magefølelse i slike diskusjoener? Mye mulig jeg missforstår, men det er liksom så negativt å være assisten kan det virke som.
Jeg er absolutt enig i at det er flott med barnehager med mange utdannede folk, men jeg må bare få si at det er da faktisk dårlige ped.ledere også. Akkurat som det er dårlige assistenter.

Jeg som assistent gjør absolutt jobben min og litt til. Og de tilbakemeldigenen jeg ofte får av foreldre er at jeg er dypt savnet av både barn og voksene dersom jeg ikke er der når dem kommer om feks. morgenen.

Og den dagen ungene lider fordi dem må være med assistentene 1-2 timer annen hver uke pga møter, da ville jeg vurdert barnehagebytte.
I vår barnehage har vi ikke møter i arbeidstiden for assistenter. Kun ped.leder møte med styrer hver 14. dag.

Vet diskusjonen ikke handlet om dette, men klarer ikke la være å skrive. Og legger hodet mitt på huggestabben.

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-09, 13:31   #15
m|nken
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.428
m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Barnehageansattes arbeidstidsavtale

Jobber du i en liten eller en stor barnehage, Grøten?

__________________
Katten sit i tunet
når du kjem.
Snakk litt med katten.
Det er han som er varast i garden. (Olav H. Hauge).
m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-09, 13:32   #16
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Barnehageansattes arbeidstidsavtale

Opprinnelig lagt inn av m|nken, her.

Jobber du i en liten eller en stor barnehage, Grøten?

I en stor, men 80 barn.

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-09, 13:39   #17
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehageansattes arbeidstidsavtale

Jeg er jammen glad for at assistentene i barnehagen vår er så dyktige at de klarer å underholde og sysselsette ungene de timene i uka pedleder er opptatt i møter.

Hvis man ikke skal ha møter i arbeidstiden, når skal man liksom ha dem da? Eller for å sitere en ex-kollega av meg, da en lignende problemstilling kom opp i min ex-jobb: "Teofelia og jeg er svært serviceinnstilte, og i utgangspunktet strekker vi oss langt for kundene våre, men vi bør jo informere om på forhånd at dersom våre ukentlige møter skal legges i tidsrommet 16–18, så kommer det til å være barn til stede på disse møtene."

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-09, 13:41   #18
m|nken
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.428
m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Barnehageansattes arbeidstidsavtale

Da synes jeg det er lite med ped.ledermøter bare hver 14.dag. Jeg tror slike møter er en viktig fora for det pedagogiske arbeidet i barnehagen. Du skriver at det ikke er møter for assistenter på dagtid. Har dere ikke avdelingsmøter?

__________________
Katten sit i tunet
når du kjem.
Snakk litt med katten.
Det er han som er varast i garden. (Olav H. Hauge).
m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-09, 13:52   #19
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Barnehageansattes arbeidstidsavtale

Opprinnelig lagt inn av m|nken, her.

Da synes jeg det er lite med ped.ledermøter bare hver 14.dag. Jeg tror slike møter er en viktig fora for det pedagogiske arbeidet i barnehagen. Du skriver at det ikke er møter for assistenter på dagtid. Har dere ikke avdelingsmøter?

Vi har personalmøter for hver 6. uke. Assistentmøte hver 6. uke da er styrer med. Og vi har avdelingsmøter hver 2. uke, da med assiseter og ped. Men det er veldig skjeldent i arbeidstiden. Vi har lang åpningstid i vår barnehage, så når alle er ferdig for dagen så tar vi 30-60 minutter sammen, ca da hver 14 dag.
Nå skal det sies at vi også er tar ting underveis, så har aldri vært problemer å få noe til. Vi har baser i skogen siden vi er en naturbarnehage, vet ikke om det gjør ting anderledes. Føler i allfall IKKE at det er for lite møter på noen måte.

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-09, 14:03   #20
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehageansattes arbeidstidsavtale

Jeg tror det er ganske viktig at det er et avdelingsmøte ca 1 gang i uken. Og da at alle på avdelingen er med, iallefall i utgangspunktet. Det er da man får de beste diskusjonene, og da får alle samme informasjon samtidig. Dessuten er det viktig at både assistenter og ped.ledere er med.

Ped.leder møter er jo ofte på tvers av avdelingene, og noen ganger sammen med styrer også. Jeg synes at det holder å ha et sånt møte annen hver uke sånn ca. For man har jo personalmøter også, i tillegg.

Møtevirksomhet er viktig i barnehagen, for det er ikke noe poeng i å ha en årsplan/andre planer, om det ikke blir prata om og diskutert hvordan man skal jobbe med det i hverdagen. Dessuten trenger man disse møtene til å prate om hver enkelt barn, og da trenger alle i være til stede med sine opplevelser og synspunkter.

Jeg har absolutt ingenting i mot assistenter i barnehage. Men likevel er jeg veldig for flere pedagoger, i og med at vi faktisk driver en pedagogisk virksomhet.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no