Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Engelsk ølgjær

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-10-09, 16:41   #1
Prilla
Superduperaktiv

Prilla sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Prilla er populærPrilla er populærPrilla er populær
Standard

Engelsk ølgjær

Kjøpte dette etter ønske fra min datter på 12 år, hun hadde lest at dette skulle være så bra for hud og hår etc.(er fryktelig opptatt av hud og hår for tiden ) Dette skulle røres ut i vann og drikkes 1-2 ganger daglig. Første forsøk resulterte i brekninger, for dette var visst ikke godt!
Prøvde putte det i saft etc. med samme resultat.
I dag fikk vi en lys ide, nemlig å blande det i bakst. Så nå har vi bakt boller og brød med ølgjær, og det kjentes visst ikke i det hele tatt.
Byttet forresten ut noe av sukkeret med rårøssukker og sukrin pluss at jeg hadde i litt kli også, så i dag blir det sunne boller til kvelds

Synes dette var så smart og måtte dele det med dere, for på denne måten får man tilført viktige vitaminer og mineraler i kosten uten at man merker mye til det.

Kjekt for alle med skeptiske/kresne barn.
Ølgjær er å få kjøpt i de fleste dagligvare butikker og finnes i hylla for vitaminer.
Link til info om ølgjær, for dere som ikke vet hva dette er
http://www.arwex.no/html/produktet.html

Sist redigert av Prilla : 10-10-09 kl 17:05. Årsak: lagt til link
Prilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-09, 13:44   #2
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Engelsk ølgjær

Jeg tok ølgjærtabletter da jeg var yngre, for at håret skulle bli tykkere. Visste ikke at det fantes i poser, men kanskje det ikke gjorde det da heller. Fins det ikke i pilleform mer?

Gammel 17-10-09, 14:18   #3
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

husker jeg og tok ølgjær tbl i min ungdom...

Gammel 17-10-09, 14:31   #4
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tar ølgjær i "pulverform" som jeg kjøper på helsekosten - blander to spiseskjeer ut i vann hver morgen. Smaker høgg men hjelper godt på håravfall - jeg har tykt, krøllete ganske langt hår og røyter noe utrolig i perioder.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:42.