|
Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Mat man kan spise så mye man vil av?Ja, jeg vet at man skal drikke masse vann og sånn. Men jeg blir så sabla SULTEN. Om jeg virkelig skal kutte ut/kutte ned på ris, poteter og pasta, hva kan jeg erstatte det med som metter like mye? Og hva kan jeg spise som snacks mellom måltidene? Nå tenker jeg ikke på noen bittesmå nøtter, men noe jeg kan spise store biter av.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Mat man kan spise så mye man vil av?Grønnsaker der fullstendig ubegrenset, tror jeg. Veldig, veldig lite kalorier, veldig mye fiber og antioksidanter og hva-har-du.
![]() |
#3 |
flisespikker
|
![]() Sv: Mat man kan spise så mye man vil av?Alle de grønnsakene du nevner er sunne og kalorifattige.
![]() |
#5 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Mat man kan spise så mye man vil av?Bønner og linser, altså. Takk, Skilpadda.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Mat man kan spise så mye man vil av?Jeg synes blomkålmos er knallgodt til både fisk, kjøtt og kylling. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
can-jur
|
![]() Sv: Mat man kan spise så mye man vil av?Stekte grønnsaker, gjerne godt krydret synes jeg i allefall er kjempe god, også metter det godt.
![]() |
![]() |
#8 |
Off the map.
|
![]() Sv: Mat man kan spise så mye man vil av?Hvis du er glad i rå grønnsaker så er jo det supert, men du skal jo ikke spise BARE det. Men det er suverent å fylle opp tallerkenen med, sånn at du blir skikkelig mett, mye bedre å pøse på med det og så spise normal porsjon med fisk og kjøtt og muligens litt ris/pasta/poteter/brød.
![]() |
#9 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Mat man kan spise så mye man vil av?Ja, paprika elsker jeg.
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Off the map.
|
![]() Sv: Mat man kan spise så mye man vil av?bønner og linser er jo veldig bra, men er ikke i kategorien spis så mye du vil, men det er jo helt suverent å bytte ut ris/poteter osv med linser og bønner.
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mat man kan spise så mye man vil av?Jeg synes quinoa er godt og mettende som "erstatning" for ris/pasta/poteter. Den er også fiberrik og inneholder mineraler og andre SunneTing.
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mat man kan spise så mye man vil av?Har sett det både på Meny(fra gogreen-serien) og Ultra.
Lykke til!
![]() |
#14 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Mat man kan spise så mye man vil av?
Jepp, jeg spør egentlig etter begge deler, både ting man kan fråtse i og ting man erstatte poteter osv. med.
![]() |
![]() |
![]() |
|
|