Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

I dag ringte jeg 112

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-10-09, 15:51   #1
safran
frakoblet

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I dag ringte jeg 112

Jeg sto og ventet på å kjøre ut på forkjørsvei, da det ség en varebil opp bak meg. To unge menn sitter i forsetet, den ene med lue på hodet. En lue som han trekker ned og viser seg å være en finlandshette. Altså bare hull til øyne og munn. Jeg ble litt sånn: og tenkte at han sikkert bare tøyset. Men neida, han lå bak meg et kvarter uten å ta den opp. Og jeg mener - det er 10 grader og sol. Da jeg stoppet et par minutter etter, tenkte jeg meg om litt før jeg ringte nødnummeret. Det er jo ikke akkurat forbudt å være maskert inni bilen, men jeg syns jo det var veldig merkelig. Politimannen var veldig interessert i å få bilnummeret (som jeg selvsagt hadde merket meg) og spurte om alle slags detaljer. Han takket veldig for at jeg hadde ringt.

Ville du ringt, tror du?

Sist redigert av safran : 13-10-09 kl 16:16. Årsak: en høyst beklagelig bakerfeil
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 15:53   #2
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I dag ringte jeg 112

Jo, tror det. Men hadde ringt 02800 - og ikke nødnr.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 15:53   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet ikke, men det hørtes unektelig veldig ekkelt ut.

Gammel 13-10-09, 15:54   #4
Sansa
Bør lage seg en tittel selv

Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, defintivt!
Sånt må man ta på alvor. Det er ikke normal oppførsel.

Gammel 13-10-09, 15:54   #5
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde nok tatt bilnummer og så mange opplysninger jeg kunne, også ringt inn etter jeg hadde lest om et bankran, eller noe slikt.

Gammel 13-10-09, 15:55   #6
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sansa, her.

Det er ikke normal oppførsel.

Nei, og unormal oppførsel må selvsagt rapporteres!

Gammel 13-10-09, 15:56   #7
Albertine
Passiv

Standard

Skummelt! (Det heter visstnok balaklava, baklava er et bakverk.)

Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 16:01   #8
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg hadde nok tatt bilnummer og så mange opplysninger jeg kunne, også ringt inn etter jeg hadde lest om et bankran, eller noe slikt.

Ja, kanskje jeg heller hadde gjort det. Vanskelig å si.

(jeg vet at jeg ved en anledning noterte et "mistenkelig" bilnr og sånt, bare sånn i tilfelle....)
(men nå vet jeg jo at det er ikke slik at alt som skjer, havner i avisen, på langt nær - så like lurt å ringe jo før jo heller, kanskje).

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 16:03   #9
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg tror kanskje at jeg hadde gjort noenlunde det samme. Så ekkelt da!

Gammel 13-10-09, 16:04   #10
safran
frakoblet

safran sin avatar

safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Skummelt! (Det heter visstnok balaklava, baklava er et bakverk.)

Åja.

Gammel 13-10-09, 16:16   #11
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Finlandshette er vel et mer vanlig ord å bruke på det i Norge. Eller er det kanskje når det er flere små åpninger i stedet for en enkelt?

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 16:17   #12
safran
frakoblet

safran sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Finlandshette er vel et mer vanlig ord å bruke på det i Norge. Eller er det kanskje når det er flere små åpninger i stedet for en enkelt?

Den finske ambassaden i Norge ønsker visstnok ikke at finlandshette skal brukes på dette plagget.

Gammel 13-10-09, 16:18   #13
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Hadde nok ringt ja, men til 02800.

Gammel 13-10-09, 16:19   #14
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Den finske ambassaden i Norge ønsker visstnok ikke at finlandshette skal brukes på dette plagget.

Pussig nok.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 16:19   #15
safran
frakoblet

safran sin avatar

Standard

Jeg vurderte 02800, men var redd det skulle ta for lang tid dersom de ville fort ut.

Gammel 13-10-09, 16:27   #16
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Til saken: Jeg er på linje med Tjorven. Vet egentlig ikke om jeg ville ringt, men det var virkelig suspekt.

Gammel 13-10-09, 16:34   #17
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Min erfaring er at 02800 stort sett setter deg over til operasjonssentralen uansett, men da kan i allefall ingen bli sure på meg for å ha ringt til 112 med for lite alvorlig å melde.

Gammel 13-10-09, 17:03   #18
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min gode finske kompis er heller ikke overbegeistret for uttrykket.

Tror nok jeg hadde merket meg bilnummeret i hvertfall, og evt. ringt politiet om jeg hadde hørt om et ran i ettertid.

Gammel 13-10-09, 17:20   #19
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oi. Jeg synes iallefall det var rett å ringe. OM jeg hadde gjort det selv vet jeg ikke.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 17:32   #20
Didjeridust
Forelska

Didjeridust sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sandnes
Blogginnlegg: 17
Didjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Du måtte sjølvsagt lagt deg på hjul etter dei, på litt god avstand, med mobilkamera parat. Kunne vorte lukurativt å selja eventuelle ransbilete til pressa etterpå.
Nei, spøk til side - eg ville nok gjort som deg og ringt og sagt i frå med så mange opplysningar som mogleg. Betre føre var.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:40.