|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
| Se resultatene: Bruker dere mandel/mandelessens i riskremen? | |||
| Ja. Er nordfra. |
|
12 | 6,86% |
| Ja. Er sørfra. |
|
6 | 3,43% |
| Nei. Er nordfra. |
|
27 | 15,43% |
| Nei. Er sørfra. |
|
117 | 66,86% |
| Spiser ikke riskrem/Annet |
|
13 | 7,43% |
| Deltakere: 175. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Riskrem, med eller uten mandelessensJeg har alltid vært veldig glad i riskrem. Hos oss lager vi den enkelt og godt ved å tilsette søtet krem til risgrøten.
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Riskrem, med eller uten mandelessens.Nei, mandelessens i riskremen bruker jeg ikke. Mandel er godt, så jeg tror ikke jeg ville syns riskremen var ødelagt om jeg hadde fått servert det. Tror jeg. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Riskrem, med eller uten mandelessens.Ja, vihar en mandel i riskremen, men nei, mandelessens syns jeg ikke noe om.
|
|
|
#4 |
|
Apfel der Zwietracht
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() |
Sv: Riskrem, med eller uten mandelessensMandler, gjerne grovt hakket uten skall er helt topp, men mandelessens høres kvalmt ut.
|
|
|
#6 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Riskrem, med eller uten mandelessens
Jepp, det er kvalmt.
|
|
|
#7 |
|
can-jur
|
Sv: Riskrem, med eller uten mandelessensHverken mandler eller essens her.
|
|
|
|
#8 |
|
Viser tenner
|
Sv: Riskrem, med eller uten mandelessensDet enkle er oftest det beste, så nei, det kunne ikke falle meg inn. Det er forøvrig ikke noe som er vanlig hos familien min eller svigerfamilien heller, og vi er alle "nordfra".
|
|
|
#9 |
|
Fortynnet
|
Sv: Riskrem, med eller uten mandelessensAldri hørt om mandelessens i riskrem, jeg er både sørfra og nordfra. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Riskrem, med eller uten mandelessensJeg spiser risgrøt, men ikke riskrem, så jeg kan ikke svare i pollen. Grøtrester blir brukt til rislapper eller vafler. Jeg er nordfra, men har foreldre som er både nord- og sørfra.
|
|
|
#11 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Riskrem, med eller uten mandelessensRiskrem må ha mandelessens. Og ekte vanilje.
|
|
|
|
#12 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Riskrem, med eller uten mandelessens
Det skulle selvsagt stå 'spiser ikke riskrem'. Gikk litt fort i svingene her tydeligvis.
|
|
|
#13 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() |
Sv: Riskrem, med eller uten mandelessensHar aldri hørt om mandelessens i riskrem. Bruker det med andre ord ikke |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Tobarnsmor :)
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Riskrem, med eller uten mandelessensBruker vaniljeessens eller ordentlig vanlilje, mandelessens er ikke godt syns jeg!
|
|
|
#15 |
|
geskjeftig
|
Sv: Riskrem, med eller uten mandelessensJeg likte ikke riskrem som barn, fordi det var vanlig med mandelessens i. Vi er sørfra.
|
|
|
#17 |
|
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Riskrem, med eller uten mandelessens.Mandelessens bruker jeg ikke i riskremen.
|
|
|
|
#18 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Sv: Riskrem, med eller uten mandelessensJeg svarte ikke. Vi bruker mandelessens, men jeg har aldri likt det(smaker marsipan :grøsse:. Mamma pleier å ta av en egen skål til meg uten og så er alle fornøyde (noen som sa foreldre med høyt servicenivå ?
|
|
|
#19 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Riskrem, med eller uten mandelessensJeg svarte nei, er nordfra. Sannheten er vel egentlig at jeg aldri har laget riskrem, men mamma pleier ikke å ha verken mandelessens eller mandler i riskremen, så om jeg lager en gang i framtiden så kommer ikke jeg heller til å ha det.
|
|
![]() |
|
|