Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Får ikke til å legge opp masker

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-10-09, 20:24   #1
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Får ikke til å legge opp masker

Har tenkt å begynne å strikke på sjalet nå. Men skjønner ikke hvordan jeg skal legge opp disse maskene. Jeg har den strikkeskolen nettsiden men jeg får det ikke til.

(det var Marit K som la opp maskene for meg til luen)

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-09, 20:25   #2
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Får ikke til å legge opp masker

:Peker nedover til de fine linkene damene har lagt ut:

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-09, 20:26   #3
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 263
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Kan denne siden hjelpe deg?
http://www.garnstudio.com/lang/no/sk...kk_leggopp.php

(litt vanskelig å forklare med ord kanskje..)

Eller noe på youtube? Der ligger det masse strikke-greier

Gammel 17-10-09, 20:28   #4
pulverheksa
blant fjord og fossevell

pulverheksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

(Kilde: youtube.com)

Kan denne hjelpe?

Gammel 17-10-09, 21:28   #5
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har du fått det til?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-09, 21:29   #6
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Får du det til?

Når du har fått det til og skel begynne å øke maskene, vet du hvordan du får til det?
Du tar første maske på hver pinne og strikker den på.

Gammel 17-10-09, 21:31   #7
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Tror jeg har fått det til og mener jeg får til å øke med masker også.
Men det er jaggu ikke lett å få strikket med de tjukke pinnene. De er ikke spisse nok føler jeg og jeg knoter en del igrunn.

Har kjøpt hånlaget alpakka garn i lilla.

Gammel 17-10-09, 21:32   #8
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Plutselig syns du de pinnene er suverene

Bra du har fått det til.

Gammel 17-10-09, 21:32   #9
m^2

m^2 sin avatar

m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du strikker kanskje litt stramt...?

Gammel 17-10-09, 21:34   #10
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

Tror jeg har fått det til og mener jeg får til å øke med masker også.
Men det er jaggu ikke lett å få strikket med de tjukke pinnene. De er ikke spisse nok føler jeg og jeg knoter en del igrunn.

Har kjøpt hånlaget alpakka garn i lilla.

Jeg syns alltid første runde er verst. Blir bedre etter hvert.

Gammel 18-10-09, 18:53   #11
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Standard

Hvordan går det med strikkingen Estrella?

Gammel 18-10-09, 18:59   #12
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg legger alltid opp på to pinner. Altså to liggende parallelt og så legger jeg opp på begge på en gang. Den ene pinnen bare fjerner jeg når jeg skal begynne å strikke. Hvis pinnene er tykke, så legger jeg opp på en tykk og en litt tynnere pinne. Da blir det ikke så stramt i opplegget.

Sist redigert av Tjorven : 18-10-09 kl 20:34.
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-09, 20:32   #13
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Å legge opp på to pinner er meget lurt ja, ellers blir det lett litt knotete og vanskelig i begynnelsen.

Gammel 18-10-09, 20:45   #14
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg pleier bare å lage en løkke og strikke en maske og flytte den over til pinnen og gjentar til jeg har de maskene jeg skal ha. Synes det blir penere, men det er kanskje bare innbildning, eller fordi jeg ikke er noe flink å gjøre det på annen måte.

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-09, 20:48   #15
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Hvordan går det med strikkingen Estrella?

Har ikke hatt tid til å strikke noe særlig i dag. Skal prøve mere i morgen.

Gammel 18-10-09, 20:53   #16
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Imma, her.

Jeg pleier bare å lage en løkke og strikke en maske og flytte den over til pinnen og gjentar til jeg har de maskene jeg skal ha. Synes det blir penere, men det er kanskje bare innbildning, eller fordi jeg ikke er noe flink å gjøre det på annen måte.

Det må da ta uhensiktsmessig lang tid?

Gammel 18-10-09, 21:26   #17
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Det må da ta uhensiktsmessig lang tid?

Kan tenkes det ja, men så har jeg aldri strikket noen store prosjekter, så å strikke opp masker til luer, sokker, sjal og votter tar jo strengt tatt ikke så lang tid at det har plaget meg.

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-09, 21:27   #18
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg legger alltid opp på to pinner. Altså to liggende parallelt og så legger jeg opp på begge på en gang. Den ene pinnen bare fjerner jeg når jeg skal begynne å strikke. Hvis pinnene er tykke, så legger jeg opp på en tykk og en litt tynnere pinne. Da blir det ikke så stramt i opplegget.

Genialt! Det har jeg aldri hørt om før, faktisk!

Gammel 18-10-09, 23:03   #19
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Det må jeg også gjøre for at det ikke skal bli for stramt. Spesielt i opplegg av armer og sokker

Gammel 23-10-09, 16:03   #20
m^2

m^2 sin avatar

Standard

Det gjør jeg og - alltid! Enten to pinner, eller rett og slett én tykkere pinne

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:31.