Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Farge/utførelse på spisestue

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-10-09, 20:59   #1
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 221
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Farge/utførelse på spisestue

Min mann har falt hodestups for en spisestue på Ikea (!) og er fortvilet over at jeg er usikker på fargen. Det finnes i brunbeiset og antikkbeiset.

Mannen elsker førstnevnte, men jeg tenker på miljøet rundt. Vi har lyse vegger (Fjærlett), hvite karmer, hvite Billy-hyller og ganske snart eikefarget skipsgulv.

Hva tror dere? Vil brunbeiset bli hardt mot omgivelsene? I den andre delen av stua er det en mørk skinnsalong. Den vil jo ta opp litt, men jeg frykter at det blir litt massivt.

Hva er trenden i spisestuer nå? Mørkt/lyst/malt?

Gammel 18-10-09, 21:29   #2
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farge/utførelse på spisestue

Jeg ønsker meg den samme som mannen din synes er finest. Jeg synes det er veldig fint med mørke ting som detaljer i en lys helhet. Jeg vil ha den nest største størrelsen da og to stykker av bordet, for da står det som firkantet til vanlig når de står sammen, og en kan lett gjøre om til langbord til mange om en setter det etterhverandre og trekker dem ut.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 18:51   #3
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Ikea (!)

Hvorfor utropstegn?

Hilsen Ikea-elsker

P.S. Bordet var fint, og det vil sikkert passe inn i stua deres. Jeg aner ikke hva som er trenden nå, men jeg ville nok valgt et lysere bord til vårt hus, uten at jeg dermed misliker dette, altså.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 18:53   #4
Ekorn
Studenten

Ekorn sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Så lenge det er god belysning i spisestuen tror jeg det blir fint med et mørkt bord.

Gammel 24-10-09, 18:54   #5
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes kanskje det er litt mørkt, men det passer sikkert inn siden dere har den mørke salongen. Jeg hadde dog valgt et lysere bord.....

Gammel 24-10-09, 19:05   #6
siljemoren
Erfaren

siljemoren sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Vi har dette bordet bare i den runde varianten. Har stoler med hvite trekk til også fra IKEA. Så det at stoler en lyse og det meste hos oss er ganske lyst, gjør at det ikke blir for mørkt. Synest heller det er tøft og bryte den lyse stillen med litt mørke møbler.

Kan vise deg bild om du ønsker.

siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 14:48   #7
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 221
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Hvorfor utropstegn?

Hilsen Ikea-elsker.

Det har aldri falt meg inn at Ikea kan ha fine spisestuer. Ikea har generelt for moderne stil til at det passer oss.

Gammel 03-11-09, 14:58   #8
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Vi har denne spisestuen i brunsort - Bjursta med både skjenk og vitrineskapene til, og Børje brunsorte stoler med hvite setetrekk. Jeg synes det litt røffe i det brunsorte er stilig i ellers lyst interiør. Hjemme hos oss går det i hvitt, sort og grått, som enkelt kan sprites om med farger etter lyst!

Gammel 03-11-09, 14:59   #9
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har også dette bordet. Det største minuset for meg er at støvet vises så innmari godt på det - men så er jo jeg godt ustyrt med sjuskegenet, så støvtørking ligger liksom ikke i meg helt automatisk.

Gammel 03-11-09, 15:14   #10
Left
Passiv

Standard

Vi har mørkt spisestuebord, men de andre møblene våre er også mørke i ei ellers helt lys stue. Jeg kunne ikke tenkt meg noe annet, så jeg er helt på linje med mannen din.
Eneste aber er at man må tørke støv hele tiden ja

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:34.