Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Ang. kjøkken (kommer jeg til å angre?)

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-10-09, 12:11   #1
TheVoice
priiiima donna
 
TheVoice sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.351
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Ang. kjøkken (kommer jeg til å angre?)

Hei

Vi skal bygge hus. Vi har brukt lang tid på å velge hus, men viktige saker for oss var 2 fulle etasjer og nok soverom, samt loft eller kjellerstue som ungene kan boltre seg i i ungdomsår (eller mor/far når den andre har guttekveld/party etc).

Det gikk derfor litt "utover" kjøkkenet når vi får et stort hus med 5 soverom, 2 bad, 2 stuer, vaskerom. Kjøkkenet blir derfor ikke større enn 10-11 kvm, også er spisestuen rett utenfor kjøkkenet i en slags åpen løsning. Men kommer jeg til å angre på dette? huff, man blir sprø av alle valgene som skal taes...

Nå for tiden tenker jeg litt på dette kjøkkenet, men skulle jeg hatt et annet hus med større kjøkken hadde det gått på bekostning av noe annet......

Huset heter Nupen, fra Norgeshus.

Vi har gjort litt forandringer. F eks har den døra inn til kjøkkenet fra gangen blitt tettet igjen med vegg...... sånn at du går inn til kjøkkenet fra stua. Også har ytterste bod blitt trekt bak til hushjørnet og blitt vaskerom med inngang utenfra, som deretter har dør inn til badet. Og den lille huken er fjernet og det er laget felles bad/toalett.

__________________
TheVoice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 12:14   #2
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ang. kjøkken (kommer jeg til å angre?)

Små kjøkken kan være gode kjøkken. Hvis dere er flinke med planløsning, og dere har det åpent mot spisestue uten at oppvasken kommer i glaninga tror jeg ikke dere vil angre på at dere får et ekstra soverom.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 12:17   #3
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ang. kjøkken (kommer jeg til å angre?)

Vi har åpen kjøkkenløsning mot stua og synes det er veldig greit. Men det forutsetter at man har en skikkelig god ventilator-løsning slik at man slipper matos og lukt over alt. Det krever også at man er flink til å rydde opp med en gang etter måltidene.

Ellers er små kjøkken helt greit bare man jobber godt med planløsning og innredning. Tenk godt gjennom hvordan du jobber på kjøkkenet og hvordan trafikkmønsteret vil bli - fra ovn til kjøleskap, fra ovn til oppvask, fra kjøleskap til bord osv osv. Pass også på små detaljer som at du har adgang til søppelkasse samtidig som oppvaskmaskinen er åpen osv.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 12:20   #4
TheVoice
priiiima donna
 
TheVoice sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.351
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Sv: Ang. kjøkken (kommer jeg til å angre?)

Jeg har tenkt å invistere i god ventilator. Dette sa kjøkkendama også til oss. Og vi har gjort sånn at når man ser inn på kjøkkenet ser man verken ovn eller vask.

Jeg har "første utkast" her, som jeg skal legge ut så dere kan få se. Men det er altså første utkast, og det er ikke med de fronter/håndtak og benk osv vi skal ha. Bare sett litt på løsninger.

__________________
TheVoice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 12:21   #5
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ang. kjøkken (kommer jeg til å angre?)

Jeg tror kanskje ikke det er så lurt å kutte ut døren fra kjøkkenet til gangen.

Alle handleposer må da bæres gjennom stuen, og alle som skal lage seg en matbit må gå gjennom stuen, også hvis det er gjester der.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 12:25   #6
TheVoice
priiiima donna
 
TheVoice sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.351
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Sv: Ang. kjøkken (kommer jeg til å angre?)

Allium: ja jeg har hatt den runden med meg selv maaaange ganger og det er nok noen pluss/minus der ja, men d blir ikke så lang avtand rundt hjørnet, så vi har bestemt oss for å ta vekk døra. Men jeg har stått ved det veiskillet også, og tenkt som deg - på handleposene osv. Men det å få plass til "mer" kjøkken "vant" :-)


Tusen takk for at dere kommer med svar og meninger! Setter veldig pris på!!!

__________________
TheVoice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 12:28   #7
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ang. kjøkken (kommer jeg til å angre?)

Jeg har gjort det samme valget en gang, og angret ikke på det, det kommer an på hva du føler at du får igjen for det. Jeg bodde atskillig trangere enn dette på den tiden, og kjøkkenet ville fungert veldig dårlig hvis jeg ikke hadde fjernet den døren.

Men det er veldig mye bedre å ha direkte adgang til kjøkkenet fra gangen, slik jeg har nå.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 12:35   #8
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ang. kjøkken (kommer jeg til å angre?)

Vi kuttet døren mellom kjøkkenet og gangen og må derfor gå "rundt" for å komme til kjøkkenet. Det er det smarteste vi har gjort! Kjøkkenet og gangen ble "dobbelt så store" pga dette. Å gå gjennom stuen er en vanesak og vi har ikke angret ett sekund.

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 12:37   #9
TheVoice
priiiima donna
 
TheVoice sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.351
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Sv: Ang. kjøkken (kommer jeg til å angre?)


ovenfra.





Vinkelen fra stua. Spisestuebordet blir stående bak barkrakkene på en måte.


Vindusveggen


veggen der det egentlig var dør.



Veggen som blir stående med ryggen til stua.



Hva tror dere???????

__________________
TheVoice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 12:39   #10
TheVoice
priiiima donna
 
TheVoice sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.351
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Sv: Ang. kjøkken (kommer jeg til å angre?)

Jeg har i grunn bare lyst på skuffer og minst mulig overskap, men d var kjøkkendama som klæsja på så mye. Mener jeg har sett at folk har bare skuffer, men hun mente at det ikke gikk ann. Måtte da ha hjørne skap?????

jeg mener bestemt jeg har sett bare skuffer, men meg om d

__________________
TheVoice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 12:40   #11
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ang. kjøkken (kommer jeg til å angre?)

Hvor er oppvaskmaskinen og hvor skal du oppbevare hhv. bestikk, glass og tallerkner?

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 12:45   #12
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ang. kjøkken (kommer jeg til å angre?)

Opprinnelig lagt inn av TheVoice, her.

Jeg har i grunn bare lyst på skuffer og minst mulig overskap, men d var kjøkkendama som klæsja på så mye. Mener jeg har sett at folk har bare skuffer, men hun mente at det ikke gikk ann. Måtte da ha hjørne skap?????

jeg mener bestemt jeg har sett bare skuffer, men meg om d

Jeg er veldig enig i at det er fint med bare skuffer og lite overskap.

Og kjøkkendama på sin side vil sikkert selge så mange skap som mulig.

Men - det er jo et begrenset område det er snakk om, så jeg hadde nok beholdt noen overskap, hvor skal du ellers gjøre av alt? Hvis du gjør det så synes jeg ikke kjøkkenet er så veldig lite, med tanke på at spisebord kommer utenom.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 12:50   #13
TheVoice
priiiima donna
 
TheVoice sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.351
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Sv: Ang. kjøkken (kommer jeg til å angre?)

Oppvaskmaskinen er der, i nærheten av vasken, på samme vegg som ovn/kjøleskap osv. Den er bare skjult ;-) m sånn vanlig front.

Bestikk...skal vi se, hehe d har jeg ikke tenkt på!!!!!!!!!! Hvor "bør" jeg ha d? D blir jo skuffer under komfyren, kansje d er kjekt å ha auser og sånn der i øverste iallfall.

__________________
TheVoice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 12:51   #14
TheVoice
priiiima donna
 
TheVoice sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.351
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Sv: Ang. kjøkken (kommer jeg til å angre?)

Ja og glass og tallerkener blir i skapene over vasken. Jeg tenker at de skapene kan være der, for de blir jo ganske skjulte.. Men de på andre siden er under vurdering. Men de er jo ganske "små".. veggen med ventilator er jo helt fri, og det gir jo litt luft :-)

__________________
TheVoice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 12:52   #15
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ang. kjøkken (kommer jeg til å angre?)

Jeg skjønte at det var integret oppvaskmaskin, men jeg lurer fremdeles på hvor den er - dvs. nøyaktig hvor? Til venstre eller til høyre for vasken?

Grunnen til at jeg spør er at det er en fordel logistikkmessig at du kan stå på en plass og ta ut av oppvaskmaskinen og sette ting på plass der det skal være uten at du må bevege annet enn overkroppen.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 12:53   #16
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ang. kjøkken (kommer jeg til å angre?)

Tallerkner i overskap vil jeg ikke anbefale. Tallerkner er tungt. Har du vurdert å ha dem i skuffer?

I skuffene under stekeovnen synes jeg det er lurt å plassere brett til stekeovnen som ikke er i bruk.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 12:55   #17
TheVoice
priiiima donna
 
TheVoice sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.351
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Sv: Ang. kjøkken (kommer jeg til å angre?)

Den er nok til venstre ja! vaskekummen og "søppelskap" kommer i mellom oppvaskmaskin og skuffrekke. Der er forresten skuffer til bestikk ser jeg! :-)

Dette var bare i full fart i går, så det er ikke så gjennomtenkt enda. Setter VELDIG pris på at dere kommer med meninger! jeg er IKKE flink til å planlegge sånt

__________________
TheVoice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 12:56   #18
TheVoice
priiiima donna
 
TheVoice sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.351
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Sv: Ang. kjøkken (kommer jeg til å angre?)

Veronal: jeg har tenkt på det, det er litt derfor jeg har lyst å droppe overskap For jeg har sett så mange gode løsninger på hvordan man har fatene i skuffer! Har du det? Funker det greit? :-) Jeg er absolutt åpen for det, men da må de nesten bli på andre siden av kjøkkenet, der det er mange skuffer på rad og rekke blir det upraktisk?

__________________
TheVoice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 16:22   #19
TheVoice
priiiima donna
 
TheVoice sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.351
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Sv: Ang. kjøkken (kommer jeg til å angre?)

Anyone?????? Needz help! lis:

__________________
TheVoice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 14:55   #20
Februarmamsen
Superduperaktiv
 
Februarmamsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 573
Februarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kul
Standard

Sv: Ang. kjøkken (kommer jeg til å angre?)

jeg ville kuttet ut de overskapene sidna vinduet.
Vi har tallerkner i skuffen og er kjempe fornøyd med det

Februarmamsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no