Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva er den beste julegaven du har fått?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-10-09, 00:02   #1
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hva er den beste julegaven du har fått?

Ja, overskriften sier vel sitt.
Eller det behøver ikke være julegave. Hva er den beste gaven du har fått? Da tenker jeg ikke på type; barna mine, livet mitt etc.

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 00:05   #2
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva er den beste julegaven du har fått?

Den beste gaven jeg har fått var en bok med dikt og sitater, fra min mor, der hun hadde streket under de versene hun syntes passet godt til meg eller vårt forhold.

Gammel 22-10-09, 00:09   #3
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Tror det må være min herlige KA.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 00:13   #4
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

Tror det må være min herlige KA.

Hva er det?

Gammel 22-10-09, 00:22   #5
M&M
Superduper

M&M sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
M&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smart
Standard

En dobbel kassettspiller med opptaksfunksjon!
Jeg fikk den av mamma da jeg gikk i femte klasse, og var vant med å få klær, sko og andre "fornuftige" gaver til både jul og bursdag. (Vi hadde dårlig råd, hun var alene med meg.)
Jeg husker fortsatt hvor utrolig glad jeg ble!

Gammel 22-10-09, 00:26   #6
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Imma, her.

Hva er det?

Det er en kjøkkenmaskin, kitchen aid. Det er en sånn brun jeg fikk til jul i fjor av mannen.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 00:32   #7
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kommer ikke på noen julegave nå, kun bursdagsgave. Og det er min første walkman som jeg fikk av mormor og morfar. Jeg husker ennå hvor glad jeg ble. Jeg brukte den masse så den til slutt med slitt ut. Da ble det ny walkman, etter hvert cd-spiller og så over til mp3-spiller.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 07:08   #8
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

En kurvslede med bjørneskinnsfell. Komplett overaskelse og langt over hva jeg ønsket meg.

Mange som feiret jul til dombjelleklang den julaftenen på Byåsen. Hesten ble spent for og andre gaver lå i fred. :Bjelleklang:

Den ser omtrent ut som denne. Men setet bak kan brettes ned. Det er en stasfell som hører med. Jeg har den på låven på mannens hjemmgård. Burde solgt den men hva tar en for slikt?

Dessuten det kan jo hende jeg får hest igjenn?

Sist redigert av Maz : 22-10-09 kl 07:22.
Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 07:55   #9
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En rosa sovesofa. Jeg fikk den til jul av foreldrene mine, og den var fantastisk. Da fikk jeg et helt nytt liv, hvor jeg tilbragte ettermiddagene liggende på sofaen på rommet mitt mens jeg leste bøker. (Jeg var ikke bortskjemt med lesero, vi var en stor familie.) Jeg elsket den, og var overveldet over at det gikk an å få sin egen sofa.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 08:02   #10
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Den beste fikk jeg nok fra mannen min. Det var to uker siden fødselen og jeg hadde ønsket meg ett gullsmykke. Gullsmykke fikk jeg, men i boksen så lå det kvittering på ei seng. Han mente at jeg skulle iallefall sove godt den tiden jeg fikk sove.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 08:09   #11
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I fjor fikk jeg en toukers rehabiliteringstur av foreldrene mine, det tror jeg er den beste gaven jeg har fått, i hvert fall i voksen alder.

Gammel 22-10-09, 08:18   #12
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Den beste gaven fikk jeg sommeren 89.
Søstern min var ute og reiste og hun sendte meg et kort med dikt og gode ord fra henne. Når ting går litt på tverke eller jeg savner henne for mye, tar jeg det frem og leser det igjen. Det hjelper på det meste.
Go'e søster'n min vet hva hun skal gjøre. Det samme gjorde hun i 2004 når jeg var gravid og dårlig.

Den beste julegaven husker jeg ikke.

Sist redigert av Camomilla : 22-10-09 kl 09:39.
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 09:33   #13
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Det må være sparken jeg fikk av pappa da jeg var åtte år. Kan ikke huske noen julegave jeg har ønsket meg mer enn den. OG han lurte meg. Jeg satt hele kvelden og så jo så klart at det ikke lå noen spark under juletre (akkurat som om det hadde latt seg gjøre ) og var så skuffet så skuffet.
Broren min ønsket seg et kamera, OG han fikk det.
Jeg var så sikker på at pappa var sint på meg, at jeg hadde gjort et eller annet galt, at han ikke likte meg lenger. Gud som jeg grublet den kvelden og slet med å ikke vise skuffelsen der jeg satt med noen bittesmå gaver fra pappa mens broren min fikk akkurat det han ønsket seg.
Lenge etter at alle pakkene var åpnet, det føltes i alle fall lenge for meg sier han: Oi, oi vi har jo glemt en gave til frøkna. Gå inn på soverommet oppe og se, der står det jo en vi har glemt å ta ut. En stor spark, med navn og tlf brent inn. Jeg har den enda og bruker den flittig når vi har snø.
Så ja det er helt klart den beste julegaven jeg har fått. Og der og da var det nok ikke sparken som var den fineste gaven, det var vissheten om at jeg absolutt ikke hadde gjort noe galt og at pappa fortsatt elsket meg.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 09:41   #14
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror det må bli kjøkkenmaskinen jeg fikk av foreldrene mine, en Electrolux Assistant. Jeg hadde startet studiene den høsten og bodd på hybel et halvår, og var begynt å bli litt lei av å elte brød for hånd. Med kjøkkenmaskin til å gjøre jobben ble brødbaking lekende lett, og jeg tror gaven var en viktig faktor til at jeg fortsatte med brødbakingen. Det er 13 år siden nå til jul, og maskinen er fortsatt i ukentlig bruk brødbaking.

Sist redigert av torsk : 22-10-09 kl 10:45.
torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 09:44   #15
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk meg en sort og gul BMX cross-sykkel da jeg ble 10 år (1988). Og den var altså noe av det tøffete og stiligste jeg hadde sett noen gang. Og jeg hadde ønsket meg en slik sykkel så lenge! (Nå vet jeg ikke hvor lenge, men alt virket jo lenge i den tiden).
Før det hadde jeg hatt arvesykler etter søstra mi, og merkelig nok var det ingen av dem som var guttete og tøff.
Og til jul samme år fikk jeg mitt første skateboard. Da hadde jeg mast og ønsket helt siden sommerferien, men hadde fått beskjed om at det var for farlig. Og for ikke å snakke om ulovlig. (Skateboard var ulovlig i Norge fram til 1989).
Men så fikk jeg det altså til jul. Pappa hadde vært i Sverige og kjøpt det.

Den gleden da jeg fikk disse to gavene var helt enorm, og jeg husker følelsen enda. Og jeg husker jeg følte meg forstått, på et eller annet vis. Jeg følte at mine foreldre forsto hvor viktig disse tingene var for meg.

Gammel 22-10-09, 09:50   #16
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Håndavtrykket min sønn hadde laget i trolldeig. Jeg ante ingenting om det, og det var fryktelig rørende og åpne det på julaften. Det var den første gaven jeg fikk på maaange år som jeg ikke visste om på forhånd.

Gammel 22-10-09, 09:54   #17
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk hest da jeg var 15, enda foreldrene mine var redd når jeg drev med sprangridning og ikke hadde spesielt god råd. Det er den absolutt flotteste gaven jeg har fått noensinne.

Gammel 22-10-09, 09:57   #18
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Det må være da jeg fikk laptop av mannen min, for snart 5 år siden.

Gammel 22-10-09, 09:58   #19
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg fikk et kjede av sønnen min. Det var i en periode vi hadde meget dårlig råd. Han var åtte år på den tiden.

Han fikk 25 kroner per uke i ukelønn, og han sparte i fem uker for å kjøpe det til meg. Det er det vakreste smykket jeg eier i hele verden og jeg bærer det bestandig til pent. Jeg hadde ikke bursdag engang. Jeg fikk det fordi jeg skulle bli glad.

Edit: Nå først så jeg at det var julegaver det sto ja. Da gjelds egentlig ikke kjedet siden jeg ikke fikk det jul, men utpå våren.

Sist redigert av Slettet bruker : 23-10-09 kl 17:08. Årsak: Litt svak på jul og juli
  Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 10:44   #20
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Den beste julegaven jeg har fått må være Kenwood Major kjøkkenmaskinen jeg fikk av min eks for et par år siden. Var jo egentlig fra barna da. Har hatt god nytte av denne.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:43.