Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Er du god på PAX? ;)

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-10-09, 12:55   #1
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Er du god på PAX? ;)

Vi har en hel vegg med innebygde skap på et av soverommene, men det er gammelt, stygt og delvis ødelagt, så nå leker vi med tanken på å bytte det ut med PAX garderobesystem fra ikea.

Men jeg husker jo fra kjøkkenplanleggingen at det er lett å gå i fella og planlegge det omtrent tilnærmet slik det var før, så jeg trenger noen innspill her og kreative forslag.

Det er tenkt at det skal være garderobe for oss voksne, i tillegg til litt annet. De øverste hyllene tenker jeg at kan brukes til sekker/bager/små kofferter, hyllene til venstre tenker jeg til sengetøy og eventuelt duker/gardiner hvis jeg noen gang får pælma den greia jeg har de tingene i, i stua.

Jeg har en god del lange kjoler i tillegg til bunad, så jeg trenger endel plass til lang henging, og kan eventuelt også ha noe yttertøy her.

Trådkurvene til høyre tenker jeg til de vanlige klærne mine, og de til venstre til gubbens vanlige klær, i tillegg til at han kan ha bukser hengende på buksehengere. (Er det praktisk? Har aldri prøvd, men systemet hans med bukser funker dårlig nå, med en gigantisk trådhylle. Kanskje trådhyller generelt vil funke dårlig for han? Hva har man da i stedet? Er disse lette å dra ut? (De vi har nå går ikke an å dra ut og inn.)


Jaja. Generelle tips, erfaringer og gode råd mottas med takk.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 13:05   #2
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du god på PAX? ;)

Er det sånne "sko-pigger" du har nederst til høyre der? :myser: Jeg tror heller jeg ville tatt to uttrekkbare treskuffer der i stedet, til sko. Det funker genialt, og jeg tror det er plass til flere par enn på de piggene..

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 13:06   #3
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du god på PAX? ;)

Ja, det er sko-dingser. Plass til 16 par sko.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 13:22   #4
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du god på PAX? ;)

Mannen har svært få skuffer, så nå har vi endret litt. Det ser ut som det blir lite plass til mine klær tror jeg, men jeg har et annet skap jeg kan bruke i tillegg.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 13:25   #5
Corbeille
...med jordbær...
 
Corbeille sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 427
Corbeille er litt kul
Standard

Sv: Er du god på PAX? ;)

Jeg ville nok ikke hatt trådkurver høyere enn 1-1,5 meter. Det er vanskelig å ta ut det som ligger i kurvene om de henger for høyt.

Corbeille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 13:28   #6
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du god på PAX? ;)

Ok, det var nok lurt.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 13:33   #7
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du god på PAX? ;)




Men... Dette er bare drømming. Vi har litt annet som bør komme i orden først her i huset, dessuten burde vi vel hatt litt penger på kontoen og.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 13:42   #8
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du god på PAX? ;)

Heng øverst og skuffer underst er greiest.

Jeg anbefaler dessuten STERKT treskuffene framfor trådskuffer. De er dyre men bra.

Jeg bretter fortsatt de fleste buksene mine, men dressbukser, mine og mannens henger i en sånn buksehenger.

Jeg har sko i et skap som er grunnere enn de vanlige, og da kun stående på vanlige hylleplater som står ganske tett. Aner jo ikke om det passer for dere å gjøre det sånn. Vi har det skapet på en egen vegg.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 13:45   #9
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du god på PAX? ;)

Ok, det var gubben som gjerne ville ha trådskuffene sine i passelig høyde, siden det er der han bruker mest, så da kom henget nederst.


Egentlig burde jeg gjøre noe helt annet i dag enn å planlegge et fremtidig skap som vi ikke får før om flere år. Kanskje rydde litt i alle skoene som i dag ikke har noe sted å bo.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 14:17   #10
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er du god på PAX? ;)

Anbefaler også treskuffene. Fabelaktige, og rommer en hel masse.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 20:49   #11
Sonar
Bør lage seg en tittel selv
 
Sonar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er du god på PAX? ;)

Vi har nettopp kjøpt pax og er så langt fornøyd. Hadde bare IKEA hatt alle delene på lager så vi kan bli ferdige.

Jeg valgte vekk trådkurver og de plastkurvene. Synes de ikke virket noe bra da jeg prøvde dem på IKEA. Nå har jeg hyller og slike treskuffer. Er foreløpig fornøyd etter en ukes bruk

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-09, 23:54   #12
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du god på PAX? ;)

De skopiggene er veldig kjekke, men ikke for sko med høye heler.
(det går altså, men kan ikke sette så tett)
Ellers elsker jeg de trådkurvene med 1 meters bredde, og ville hatt fler av de.
1 skuff på 1 meter rommer litt mer en 2 på 50 cm.
Trådkurvene er ikke dårlige og tåler masse. (har de på rommene til ungene)
(dessuten har prisen noe å si for meg da, treskuffene koster over det dobbelte)

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no