|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() Er de spist?Platyen min fikk barn i natt, men jeg ser bare en enslig babyfisk. |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Er de spist?Gjør ikke Platy, Molly og gurami det i hvert fall, men jeg er langt i fra ekspert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Passiv
|
![]() Sv: Er de spist?Ok. Da har de nok blitt til et herlig nattmåltid da. :kjøpe_fødekar: |
![]() |
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Er de spist?Ja, det het det. Slik ser den ut. Den vokser ganske mye og man må fjerne litt med tiden (fjernet det som ble mørkere grønt). Men ynglene overlevde flott der inne. Min vokste på en stein og den var tettere enn nedenstående. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er de spist?I min erfaring så er det bedre å ha de små i akvariet med mange gjemmesteder. I fødekar ble flere større, men de lærte aldri å stikke av og gjemme seg og ble spist som halvstore isteden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Er de spist?De er nok fortært, ja. Plant tett i tett med planter, så de kan gjemme seg. Slik javamose som vist over er jo også kjekt
![]() |
#10 |
Passiv
|
![]() Sv: Er de spist?Vet ikke hvor mange de var heller, men har lest et sted at Platy får fra 20 til over hundre yngel i slengen, så det er nok noen som har kost seg :sur_på_seg_selv: |
![]() |
![]() |
#11 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Er de spist?Guppyene våre ynglet som bare det, og de spiste ikke opp nok av dem for å si det sånn.
![]() |
#12 |
Passiv
|
![]() Sv: Er de spist?Akkurat nå har jeg ingen Guppy-hann, så det er ikke så aktuelt tror jeg? Skal kjøpe en snart, men enn så lenge blir det i såfall jomfrufødsel. Med mindre han klarte å få til noe lurt før han strøk med, stakkar. |
![]() |
![]() |
#14 |
Palliasjonsnurse
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er de spist?Mine Platyer ynglet som bare det, med jevne mellomrom... og var ikke ungene flinke nok til å gjemme seg ble de raskt spist opp av skumle skurker.
![]() |
#15 |
Palliasjonsnurse
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er de spist?
![]() |
#16 |
passer i nissedrakt
|
![]() Sv: Er de spist?Så vidt meg bekjent spiser alle levendefødende eget (og andres) avkom. Husker jeg så molly-pappa svømme etter med munnen åpen til han var mett... |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Må man ha en tittel?
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Er de spist?De er fæle til å spise egne unger også ja.
![]() |
#18 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Er de spist?Hehe, det er en grunn til at jeg bruker fødekar i perioder hvor jeg ønsker å ha litt yngel.
![]() |
#19 |
Passiv
|
Det vil jeg veldig gjerne ha! Og jeg tror ikke alle ynglene er gått med. Så to stykker i går, så satser på at de klarer seg. Er det ikke de første dagene som er kritiske da? |
![]() |
![]() |
#20 |
Gal kattedame
|
Om de blir spist så blir de spist, nye kommer før du aner det !
![]() |
|
|