Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Godt kamera for barn?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-10-09, 23:05   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Godt kamera for barn?

Glitterbarnet syns det er stas å ta bilder med min telefon, og jeg lurer litt på om han skal få sitt eget kamera. Finnes det noen gode, enkle kameraer som tåler en støyt? Det kan nok gå i gulvet en gang eller tre.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-09, 23:39   #2
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Godt kamera for barn?

Det finnes noen i fisher price som tåler både en støyt og litt søl.
Koster rundt 500 - 700 kr, og det er sånn til å kikke i til begge øynene.

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-09, 23:52   #3
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Noko ala denne typen her kanskje ?

Gammel 26-10-09, 23:57   #4
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for tips Urt! Jeg ser av anmeldelsen at det er ganske tregt, og det tror jeg er litt dumt for barn. Jeg tenker det bør være relativt kjapt, sånn at han ikke tar masse bilder av at han tar kameraet vekk fra øynene.

Men det er absolutt noe slikt jeg er på jakt etter, et robust kamera som tåler litt.

Må sjekke ut Fischer Price-kameraet også.

Gammel 26-10-09, 23:59   #5
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Den testen og det kameraet er frå 2007. Så eg tipper det er kommen kjappare og betre kameraer sidan den gong. Men dette var det første eg kom over som var vanntett og tålte fall frå høyde.

Eg meiner det kom ut ein ny i denne serien i sommer.

Gammel 27-10-09, 00:04   #6
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Ah, ser jeg leste litt kjapt! Da skal jeg absolutt undersøke dette litt nærmere.

Gammel 27-10-09, 00:06   #7
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Standard

Her var det eg tenkte på.

Gammel 27-10-09, 17:26   #8
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi kjøpte et sånt Olympuskamera til familien og ungene nå i sommer. Det er det billigste av de to variantene de har nå. Ungene bruker det uten det miste problem, det tåler masse og tar gode bilder. Jeg syns det er vel verdt prisen.

Gammel 27-10-09, 17:31   #9
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det der Fisher Price-kameraet sjekket vi ut da det kom. Det koster så pass mye, og er så pass dårlig, at det er like greit å kjøpe et billig kompaktkamera.
Det er jo bare å feste på håndleddstropp, så mister de det ikke i bakken. Eventuelt kjøpe et undervannshus, da tåler de en god del mer (men det koster en del også).

Gammel 27-10-09, 19:34   #10
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Vi har et slikt barnekamera (ikke Fisher Price, men i samme prisklasse) og det tar helt utrolig dårlige bilder. Det er defintivt et leketøy og ikke et kamera.

Vi kjøpte nettopp et Canon Powershot D10 kamera. Det tåler et fall fra 1,2 meters høyde og er vanntett ned til ti meter. Det er et supert kamera som vi brukte MASSE på Egypt-ferien vår nettopp. Poden på 4 år fikk også ta litt bilder med det, og det uten at vi trengte å bekymre oss nevneverdig for det. Et veldig godt kamera, men det koster også ganske mye.

Slenger med en link uansett: http://www.akam.no/artikler/canon_d1..._dmc_ft1/70715

Nevnte jeg at jeg elsker fargen på det.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 19:44   #11
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har et Powershot-kamera av de tidlige typene (det er 5 år gammelt). Det har tålt en god støyt, når jeg tenker meg om.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:57.