|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Har fått viljen sin
|
![]() Jeg trenger tips til farger å male barnerommene iVi skal pusse opp ungenes rom, og jeg innser at jeg er grønn ( |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Dec 2008
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg trenger tips til farger å male barnerommene iVille malt en fondvegg (tror jeg det heter), slik at kun en vegg har farge og resten hvitt. Dette synes jeg gir et lettere inntrykk og man blir ikke så fort lei. (Om man så blir lei er det bare en vegg å male |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Jeg trenger tips til farger å male barnerommene iVi malte podens rom hvitt, og med en fondvegg i fargen sjøglimt (Jotun Sense).
![]() |
#4 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Jeg trenger tips til farger å male barnerommene iHvitt barnerom er uaktuelt. Det hadde vi i leiligheten vi flyttet fra, og fysj så skitten og flekkete veggene var da vi fjernet bilder og møbler. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Jeg trenger tips til farger å male barnerommene iHva med en tapet på lillesøster sitt rom? Eller en bord.
Pamina & ![]() Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero) Sist redigert av Pamina : 27-10-09 kl 19:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Jeg trenger tips til farger å male barnerommene iPoden har så knøta rom at det måtte bli hvitt. Det var lysegrønt i utgangspunktet, og det var rett og slett en skitten farge.
![]() |
#7 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Jeg trenger tips til farger å male barnerommene iJeg har vurdert, og vurderer fortsatt, tapet eller wallies på begge rommene. På en vegg that is. Jeg er imidlertid redd for at Kul Tapet TM kommer til å skjære med ganske mye annet på barnerommet. Foreksempel sengeteppet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Superduperaktiv
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg trenger tips til farger å male barnerommene iTrenger jo ikke være "hvitthvitt" er jo mange nyanser der også. Vi brukte fargen Magnolia på resten av rommet og den er ganske "varm" til å være "hvit". |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Sv: Jeg trenger tips til farger å male barnerommene igrått, lysgrønt og lysgult kan fungere.
![]() |
#10 |
villende
|
![]() Sv: Jeg trenger tips til farger å male barnerommene iVi har en blåfarge som heter Risør på rommet til Snupp, den er faktisk veldig varm til å være blå, og er fra Jotuns Nordisk lys-serie. Minis rom er foreløpig Vaniljefarget, siden det er nordvendt syns jeg det er litt mørkt, selv om rommet er ganske stort. Det skal males på ett eller annet tidspunkt, men jeg er ikke helt sikker på hva fargen blir. Jeg har sett et utrolig kult rom der den ene veggen var en skikkelig knæsj rosafarge (hot pink), mens de andre veggene var lys, lys rosa. Det er omtrent på størrelsen med din lillesøsters rom, og venninnen min er veldig fornøyd. Det samme er datteren hennes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Sv: Jeg trenger tips til farger å male barnerommene iDenne er kul, på en vegg, og så nøytralt på resten av veggene.
![]() |
#12 |
maler
|
![]() Sv: Jeg trenger tips til farger å male barnerommene iVi har akkurat malt et knøttlite rom i fargen aladdin i Sense-serien. Den er lys gråblå, nydelig farge som gjør seg fint på et lite rom. Vi har en panelvegg, man kunne godt hatt en tapetvegg eller en mørkere vegg istedenfor.
![]() |
#13 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Jeg trenger tips til farger å male barnerommene iEr det mulig å få frem fargeprøver som bilder i tråden? Jeg trenger å se eksempler kjenner jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Jeg trenger tips til farger å male barnerommene i
Den hadde vi på do i leiligheten. Veldig fin farge.
![]() |
#15 |
|
![]() Sv: Jeg trenger tips til farger å male barnerommene iHar du sjekket ut denne?
![]() |
#17 |
Erfaren
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg trenger tips til farger å male barnerommene iDe fleste malebutikker har et apparat som gjør at de kan "måle" fargene. Slik at hvis du tar med deg et eksempel på hvordan farge du vil ha, f.eks. på en pute eller en stol eller hv som helst, så finner de akkurat den fargekoden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Utenfor republikken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg trenger tips til farger å male barnerommene iJeg vil anbefale "Lys Lime". Den gir lys av seg selv, mer gul enn grønn. Men jeg husker selvsagt ikke hvem som hadde den malingen.
![]() |
#20 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Jeg trenger tips til farger å male barnerommene iJeg så et bilde av et knallgult barnerom i et interiørblad/mammablad for ikke så lenge siden. Nå finner jeg det selvfølgelig ikke igjen, men jeg tror det er det bildet hodet mitt har blitt inspirert av. Det var litt for knall synes jeg å huske, men jeg skulle gjerne sett på det igjen. Noen som vet hvilket blad/bilde jeg mener? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|