Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Kan man få montert gitter mellom bakseter og bagasjerom på en Touran 5-seter?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-10-09, 22:52   #1
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Kan man få montert gitter mellom bakseter og bagasjerom på en Touran 5-seter?

Spørsmål i tittelen; kan man få montert gitter mellom bagasjerom og bakseter i en VW Touran, 5-seter? Finnes det?

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-09, 23:07   #2
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man få montert gitter mellom bakseter og bagasjerom på en Touran 5-seter?

Vi har noe kraftige nettinggreier i hvertfall.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-09, 23:08   #3
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man få montert gitter mellom bakseter og bagasjerom på en Touran 5-seter?

men vi har 7-seter, uten at jeg tror det har noe å si for akkurat den problemstillingen. Selv om jeg egentlig ikke forstår at dere vil ha Touran hvis dere skal ha 5-seteren, da hadde jeg heller kikka på passater tror jeg.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-09, 23:14   #4
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan man få montert gitter mellom bakseter og bagasjerom på en Touran 5-seter?

Ja, me kjøpte sånn nettingsak som ekstrautstyr. Me har 5-setar.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-09, 23:21   #5
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kan man få montert gitter mellom bakseter og bagasjerom på en Touran 5-seter?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

men vi har 7-seter, uten at jeg tror det har noe å si for akkurat den problemstillingen. Selv om jeg egentlig ikke forstår at dere vil ha Touran hvis dere skal ha 5-seteren, da hadde jeg heller kikka på passater tror jeg.

I følge Trygg Trafikk sine nettsider får man ikke plass til tre barneseter i baksetet av en Passat.

http://www.tryggtrafikk.no/?module=A...icShow;ID=2726

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-09, 23:25   #6
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan man få montert gitter mellom bakseter og bagasjerom på en Touran 5-seter?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

. Selv om jeg egentlig ikke forstår at dere vil ha Touran hvis dere skal ha 5-seteren, da hadde jeg heller kikka på passater tror jeg.

Eg vil sitta høgt! Og vil at barna skal sitta enda høgare og ha god utsikt. Samt bra med bagasjeplass.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-09, 23:25   #7
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man få montert gitter mellom bakseter og bagasjerom på en Touran 5-seter?

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

I følge Trygg Trafikk sine nettsider får man ikke plass til tre barneseter i baksetet av en Passat.

Nåh sånn å forstå ja.... da er nok touran bedre tror jeg ja, passaten skråner mer. Ellers kan dere jo kikke på ford mondeo, der går det også fint.

Ulempen med touran og barneseter er to ting som jeg har oppdaget: den er ganske kort, ergo er det ikke helt likegyldig hvilke seter man putter inn bakovervendt. Men det går helt fint. Hovedproblemet er feste av forankringsseler, alt av metall er jo innkapsla i plast. men det er løsbart det også. Vi er fornøyd med touran forresten og har ingen planer om å bytte. . Og vi har sånn netting imellom som vi kan spenne opp når vi trenger det pga bagasje.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-09, 23:40   #8
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kan man få montert gitter mellom bakseter og bagasjerom på en Touran 5-seter?

Her er ingen ting bestemt, men mye er vurdert. Takk for innspill.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 10:48   #9
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kan man få montert gitter mellom bakseter og bagasjerom på en Touran 5-seter?

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

I følge Trygg Trafikk sine nettsider får man ikke plass til tre barneseter i baksetet av en Passat.

http://www.tryggtrafikk.no/?module=A...icShow;ID=2726

Det er en del som har det, men det blir samtidig litt avhengig av setene man velger. God plass er det ikke - det er ikke bilen jeg ville valgt om man skulle ha det som en permanent løsning.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 10:54   #10
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kan man få montert gitter mellom bakseter og bagasjerom på en Touran 5-seter?

Både 5- og 7-seter av Touran skal ha festene for nettingvegg. Nettingveggen kan også brukes når man tar ut baksetet og dermed plasseres litt lengre fram slik at man får lastet høyt "som varebil" (dog er den ikke rett bak forsetene).

Her synes nettingveggen litt:


Nettingveggen er ganske dyr, rundt 2000 kr. Men det er en svært solid konstruksjon. Godt mulig det finnes uoriginale løsninger, men om de blir like sikker er et annet spørsmål.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 10:57   #11
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kan man få montert gitter mellom bakseter og bagasjerom på en Touran 5-seter?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

men vi har 7-seter, uten at jeg tror det har noe å si for akkurat den problemstillingen. Selv om jeg egentlig ikke forstår at dere vil ha Touran hvis dere skal ha 5-seteren, da hadde jeg heller kikka på passater tror jeg.

I hvert fall om man skal kjøpe ny Touran ville jeg kjøpt med 7 seter. Tror det vil være lettere å få solgt igjen, samt at det kan være praktisk å ha setene som nødseter i tilfelle det skulle være behov for å ha med flere. Er ikke ofte vi bruker "nødsetene". Et gammelt man hadde på biler på 30-tallet var vel "Svigermorsete". Det kan vel være beskrivende her også, ettersom det er når svigermor er på besøk et av de setene oftest benyttes

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 11:04   #12
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kan man få montert gitter mellom bakseter og bagasjerom på en Touran 5-seter?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Nåh sånn å forstå ja.... da er nok touran bedre tror jeg ja, passaten skråner mer. Ellers kan dere jo kikke på ford mondeo, der går det også fint.

Ulempen med touran og barneseter er to ting som jeg har oppdaget: den er ganske kort, ergo er det ikke helt likegyldig hvilke seter man putter inn bakovervendt. Men det går helt fint. Hovedproblemet er feste av forankringsseler, alt av metall er jo innkapsla i plast. men det er løsbart det også. Vi er fornøyd med touran forresten og har ingen planer om å bytte. . Og vi har sånn netting imellom som vi kan spenne opp når vi trenger det pga bagasje.

Jeg plagdes litt i starten med vår HTS Besafe Izi (eller hva det nå heter). Fant imidlertid ut at forankringsbeltene kunne festes i front av stolene foran. Evt. kan man feste metallbrakettene som følger med setet på skruene som holder forsetene i Touran til "underdelen" (trenger et stort torx-skrujern for å gjøre dette). Også dette bør gjøres i front, men er egentlig ikke nødvendig...

Besafe Izi blir også et av de større bakovervendte setene. fortsatt god plass foran for oss i hvert fall (som riktignok da bare måler 174 og 169). Klart, liker man seteryggen godt bakover blir det ikke all verdens vinkel samtidig som god benplass.

At setene er såpass flate bak synes jeg hjelper å holde setene stabile. Også da på midten hvor det er et vanlig sete, og ikke en forhøyning. Også ok for en voksen å sitte i midten, og man kan der omså legge seteryggen bakover. Seterykken kan også legges bak når sikkerhetsnettveggen benyttes.

Setene er også ganske høyt i forhold til vinduene, noe som gjør at barna faktisk kan se ut av vinduet fra de er ganske små.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 13:53   #13
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan man få montert gitter mellom bakseter og bagasjerom på en Touran 5-seter?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.


Det var feriebilen sin det. Både vifte, høystol og OTH-vogna på plass.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 14:06   #14
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man få montert gitter mellom bakseter og bagasjerom på en Touran 5-seter?

For en bagasjemengde.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 15:04   #15
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan man få montert gitter mellom bakseter og bagasjerom på en Touran 5-seter?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

For en bagasjemengde.

Og det var for 3 dager i Kristiansand.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 19:52   #16
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man få montert gitter mellom bakseter og bagasjerom på en Touran 5-seter?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 20:07   #17
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kan man få montert gitter mellom bakseter og bagasjerom på en Touran 5-seter?

Vi har forresten helt gitter, i stål.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 20:43   #18
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan man få montert gitter mellom bakseter og bagasjerom på en Touran 5-seter?

Jeg las "Glitter" og fikk to assosiasjoner samtidig:
1) Gleder meg til jul
2) Flashback til de glitterpynta bussene i Nepal

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 21:18   #19
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man få montert gitter mellom bakseter og bagasjerom på en Touran 5-seter?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 21:21   #20
kalufs
kall om benen
 
kalufs sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 1.178
kalufs er populærkalufs er populærkalufs er populærkalufs er populær
Standard

Sv: Kan man få montert gitter mellom bakseter og bagasjerom på en Touran 5-seter?

Fliott pakket Dronningen!

Vi har og helt gitter i stål.

__________________
med to gutter 05 og 07

kalufs er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no