Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Barnehagen legger teppe over vogna!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-10-09, 11:49   #1
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Barnehagen legger teppe over vogna!

Jeg har alltid vært imot å legge teppe (uansett hvilket!) over kalesjen mens snuppa sover, så da hun begynte i barnehagen i høst skrev jeg på infoarket om henne (under soving etc.) at hun IKKE skal ha teppe over vogna. Skrev også at hun skal ha myggnetting.

Flere ganger når jeg har henta henne har jeg sett av myggnettinga ligger under vogna og et teppe ligger oppå posen hennes, som at det har blitt hengt over, selvfølgelig.
Jeg har tatt opp myggnettinga hver morgen og hengt den på vogna som et hint til at den skal brukes.

I går da jeg henta så skulle jeg ordne oppi vogna og da kjente jeg at puta var klissvåt! Ser også at oppå vogna så ligger et tjukt bestemorpledd, et gammelt ett som nesten er litt tova. Dette har de brukt til å henge over kalesjen!!

Hvordan i all verden skal man si fra på en ordentlig måte at hun SKAL sove med myggnetting og ikke med teppe, når de aldri kan høre etter??! Hvor langt skal man gå?
Jeg kjenner at jeg blir livredd om dette skal fortsette - jeg tenker mot våren når de ligger ute i vognene sine med teppe over kalesjen. Hva da om sola står rett på og ungene koker inni der?

Dette er en veldig bra barnehage og vi er kjempefornøyde med alt annet. Men akkurat dette aner jeg ikke hva vi skal gjøre med - hvordan vi skal få inn hvor viktig dette er for oss...
Jeg skjønner også at det er vanskelig å informere alle vikarer etc. om "rutinene" til hvert enkelt barn - men er dette storforlangende?

(Ser det ligger en tråd om helsetepper her, men har ikke lest den ennå)

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 12:01   #2
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnehagen legger teppe over vogna!

Dette høres ikke bra ut. Tok du det opp med personalet?

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 12:08   #3
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Har du tatt det opp muntlig etter at du skrev det på infoarket da?

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 12:14   #4
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Jepp, men det virker ikke som om det går videre fra den jeg gir beskjeden til og til de andre.

Gammel 31-10-09, 12:15   #5
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Klister en diger lapp på vogna!

De bruker tepper hos oss også, men jeg er der jo ikke for å så hvor tett det er lagt på. Jeg tror han trenger det for å få sove, men jeg håper da de lager gode lufteluker.

Heldigvis er kalesjen ganske luftig på begge sider.

Gammel 31-10-09, 12:26   #6
Tranquil
Erfaren

Tranquil sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Tranquil er populærTranquil er populærTranquil er populærTranquil er populær
Standard

Ta det opp igjen og si fra hvor viktig det er for deg. De fleste barnehager har vel ett ark med rutiner skrevet opp for hvordan en gjør i forhold til soving, som smokkebruk, påkledning, rugging av vogn, sovetider osv. Også veldig greitt for vikarer så kan en sjekke det en lurer på i forbindelse med soving. Så får du ta det opp med pedagogisk leder som har hovedansvaret.

Tranquil er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 12:37   #7
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Ja, jeg ville også ha skrevet en stor lapp og hengt den på et synlig sted. Og så ville jeg spurt (på en hyggelig måte) om hvilke rutiner de hadde for at beskjeder skal komme fram til alle, siden det virker som om dette ikke skjer.

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 14:40   #8
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Vi hadde samme problemet her, jeg sa fra flere ganger, de lovet de ikke skulle bruke det, men så hentet jeg tidlig noen ganger ogteppet hang over.

Jeg sa jeg ville ha en samtale og tok det opp på en ordentlig måte igjen. Var ganske streng istemmen men den gangen gikk det tydeligvis inn for de sluttet med det.

Du får be om en samtale du å å gi beskjed engang til.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 15:59   #9
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi hadde også dette problemet da S var yngre. Jeg gav opp.
Nå har vi problemet at de kler på helt sprøtt, og der har jeg ikke gitt opp. Lapper fungerer fint synes jeg... Onsdag hang jeg opp en lapp "Vær så snill, ikke ta på meg 2 fleecejakker. Hilsen S (og mamma)"

apan er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 17:40   #10
Vind
Erfaren

Vind sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

De hang tepper over vognene i den forrige barnehagen vår også. Da sa jeg bare fra på en pen måte til styrer at det ikke var bra, og så sluttet de med det. Og det uten at det gjaldt min unge, for hun sov ikke lengre.
Så mitt tips, snakk med styrer.

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 18:48   #11
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville spurt ped.leder hvorfor det du har gitt beskjed om ikke etterfølges. Ikke vær redd for å si ifra! Og om det fortsatt ikke blir bedre - ville jeg gått til styrer.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 21:33   #12
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Standard

Takk for svar.
Jeg skal snakke med ped.leder når jeg ser henne. Er egentlig sjelden hun og jeg møtes - men tror bare at vi henter/leverer på tidspunkt hun ikke er akkurat på avdelinga.
Tar det opp på mandag, jeg.

Gammel 31-10-09, 21:58   #13
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis di ikke tar et hint så skriv stor lapp på vogna og samtidig gitt beskjed muntlig til de ansatte. Et hint med å henge opp myggnettet kan du ikke forvente at de tar. Er det ditt teppe di bruker? Da hadde jeg bare tatt med teppet hjem så de ikke hadde muligheten til å bruke det. Så hadde jeg skitet til tykkere pose om det er fordi det er tynn pose at det evnt. må teppe oppå den.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 23:04   #14
BÆTTY
Fullverdig medlem

Medlem siden: May 2008
BÆTTY har et hav av muligheter foran seg
Standard

jeg jobber selv i bhg,men vi bruker myggnetting når de sover!

BÆTTY er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 23:06   #15
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjedelig. Jeg synes lapper gjerne blir en uharmonisk blanding av konfliktsøkende og konfliktvegrende, men i dette tilfellet ville jeg laget en "bruksanvisning" som jeg hadde laminert og hengt på vognen.

Gammel 02-11-09, 20:04   #16
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Standard

Jeg syns det blir frekt å henge en lapp på vogna, altså.
I dag kom jeg litt før enn jeg pleier - og da sov hun ennå i vogna. Med teppe. Sa fra med én gang at jeg har gitt beskjed flere ganger at hun IKKE skal ha teppe. Den ansatte jeg snakka med hadde ikke hørt at snuppa ikke skal sove med teppe, så hun unnskyldte seg... Men altså - de må da snakke sammen?? Skal ta opp med ped.leder at de må nå ut til alle ansatte/vikarer, ellers har dette ingen hensikt.
(Hun hadde forresten myggnettingen, men den var krølla sammen ved der kalesjen starter?!)

At hun i tillegg sov etter et visst klokkeslett de har fått beskjed om at hun skal vekkes, prøver jeg å overse akkurat nå.

Gammel 02-11-09, 20:25   #17
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde gitt beskjed til ped.leder på avdelingen og sagt at du har merket at ikke alle har fått beskjed. Kanskje hun kan gi beskjeden en gang til?

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 20:41   #18
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan du ikke bare snakke med disse menneskene og gjenta at du ikke vil at ungen skal sove med teppe? Det ville i så fall ikke være første gang i historien noen måtte få gjentatt en jobbinstruks. Jeg glemmer ofte ting jeg, uten at jeg er en gjennomsyret ond person av den grunn.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 21:45   #19
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Jeg hadde gitt beskjed til ped.leder på avdelingen og sagt at du har merket at ikke alle har fått beskjed. Kanskje hun kan gi beskjeden en gang til?

Men de må da ha et ordentlig system på hvordan de formidler beskjeder for hver enkelt unge? I vår barnehage har hver avdeling en bok hvor de skriver opp spesielle ting for hver unge. Der står det f.eks. også maks sovetid og sånne småting som teppe over vogna. Den som er på vakt skal se i boka og da skal sånne beskjeder plukkes opp. De kan jo ikke gå rundt og huske alt mulig som skal videreformidles? Etterhvert så kommer de jo inn i hva som gjelder hvem. Håper det ordner seg nå for dere.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 21:56   #20
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Ja jeg er helt enig, så jeg ville spurt henne i samme slengen om hvordan de håndterer dette. Det er jo viktig at de har gode rutiner på dette.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:35.